2026-05-06, 08:37
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sall2001
0

Varje röst på AFS är en bortkastad röst.

Det sa man om SD också en gång i tiden. Personligen tycker jag det är mer bortkastat att rösta på ett parti som har sålt sig till etablissemanget.
Citera
2026-05-06, 10:44
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Det sa man om SD också en gång i tiden. Personligen tycker jag det är mer bortkastat att rösta på ett parti som har sålt sig till etablissemanget.
Håller med. Många skriver att en röst på Alternativ för Sverige är en bortkastad röst, men det är naturligtvis mycket mer bortkastat att lägga sin röst på ett parti som skiter fullständigt i Sverige och det svenska folket. Om man är nationalist så ska man självklart rösta på Alternativ för Sverige i höstens riksdagsval. Jag skulle mycket hellre låta bli att rösta än att rösta på folkförrädarna i Sverigedemokraterna.
Citera
2026-05-06, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito

Enorm skillnad mellan SD och AFS. Ni kommer ALDRIG komma in i riksdagen. Tyvärr!
Citera
2026-05-06, 22:22
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sall2001
Enorm skillnad mellan SD och AFS. Ni kommer ALDRIG komma in i riksdagen. Tyvärr!

På vilket sätt är det skillnad? Förutom att AfS inte svansar för judar och Israel som SD gör? Att AfS inte anser att vara svensk och svensk medborgare är samma sak som SD gör? Att SD inte vill utvisa någon med tvång likt AfS vill?
Citera
2026-05-07, 20:02
Medlem
Mowglinos avatar
Inte en chans, och här är varför:

1. AfS kommer återigen backa det här valet, och få max 0.05-0.19% av rösterna = bortkastad röst som enbart gynnar de rödgröna.

2. Alla stora företrädare har lämnat partiet.

3. Partiledaren bor inte ens i Sverige, men påstår sig ändå vara nationalist.

4. Helt orealistiskt politik, ingen kommer att samarbete med AfS.

Rekommenderar dig som fortfarande är osäker, att lägga din röst på SD istället för att splittra den nationella rörelsen, i det här riksdagsvalet. Din röst kan faktiskt vara avgörande om vi får en blågul-regering istället för en rödgrön, så pass jämt är det.

Enda fördelen jag kan se med AfS över SD, är att AfS är det enda "sverigevänliga" partiet som fortfarande driver en #SWEXIT, men då är det bättre att rösta på AfS i Europaparlamentsvalet och inte till riksdagen.
Citera
2026-05-08, 23:54
Medlem
Pruttars avatar
0,07%
Citera
2026-05-09, 16:46
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttar
0,07%
Nu är väl du säkert antivit och skriver så där bara för att du önskar att det ska gå dåligt för Alternativ för Sverige i höstens val, men att Alternativ för Sverige skulle backa från 0,26 procent till 0,07 procent känns inte särskilt troligt. På alla sidor på nätet så märks det ju att Alternativ för Sverige blir alltmer populära och att fler och fler har börjat tröttnat på den köpta svikaren Jimmie Åkesson och hans Israel-först-parti. Min gissning är att Alternativ för Sverige får 1,22 procent i årets val. I nästa riksdagsval kommer de in i riksdagen.

Varannan kommentar på YouTube och X:

"Jimmie Åkesson är köpt."

Den svensk som inte väljer att rösta på Alternativ för Sverige i höstens riksdagsval är faktiskt helt sjuk i huvudet tycker jag.
Citera
2026-05-09, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Nu är väl du säkert antivit och skriver så där bara för att du önskar att det ska gå dåligt för Alternativ för Sverige i höstens val, men att Alternativ för Sverige skulle backa från 0,26 procent till 0,07 procent känns inte särskilt troligt. På alla sidor på nätet så märks det ju att Alternativ för Sverige blir alltmer populära och att fler och fler har börjat tröttnat på den köpta svikaren Jimmie Åkesson och hans Israel-först-parti. Min gissning är att Alternativ för Sverige får 1,22 procent i årets val. I nästa riksdagsval kommer de in i riksdagen.

Varannan kommentar på YouTube och X:

"Jimmie Åkesson är köpt."

Den svensk som inte väljer att rösta på Alternativ för Sverige i höstens riksdagsval är faktiskt helt sjuk i huvudet tycker jag.
Gissa får man alltid göra. Men det vore klokt att förbereda dig mentalt på att AfS får ungefär samma valresultat som de har fått i de tidigare sex val de ställt upp i. Så slipper du bli alltför besviken.
Citera
2026-05-09, 17:53
Avstängd
JohanSverkerssons avatar
Citat:
fler och fler har börjat tröttnat på den köpta svikaren Jimmie Åkesson och hans Israel-först-parti.

Det är därför ÖREBROPARTIET växer.
Citera
2026-05-09, 18:11
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Det är därför ÖREBROPARTIET växer.
Du håller alltså ändå med Gustav Kasselstrand om att Jimmie Åkesson och Sverigedemokraterna har sålt sig? Om Sverigedemokraterna hade brytt sig om sitt eget folk så hade varken Örebropartiet eller Alternativ för Sverige behövts. Jimmie Åkesson är Sveriges vidrigaste människa.
Citera
2026-05-09, 18:13
Avstängd
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Jimmie Åkesson är Sveriges vidrigaste människa.

Ja, jag vet att du dyrkar Miljöpartiet, Mattias Wåg och Tobias Hubinette. Du har skrivit det flera gånger. "Är du en snygg, smart ung kvinna så röstar du på Miljöpartiet".
Citera
2026-05-10, 10:14
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
Gissa får man alltid göra. Men det vore klokt att förbereda dig mentalt på att AfS får ungefär samma valresultat som de har fått i de tidigare sex val de ställt upp i. Så slipper du bli alltför besviken.
Jag vet hur trögt och efterblivet mitt folk är, så jag kommer inte att bli chockad om Alternativ för Sverige får ungefär samma siffror i det här valet som i det förra. Min gissning på 1,22 procent är kanske för optimistisk, men jag tycker verkligen att det känns som att någonting är på gång. Alternativ för Sveriges oerhört välbesökta torgmöten som hölls förra helgen var riktigt häftiga att titta på.
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Ja, jag vet att du dyrkar Miljöpartiet, Mattias Wåg och Tobias Hubinette. Du har skrivit det flera gånger. "Är du en snygg, smart ung kvinna så röstar du på Miljöpartiet".
Det är ju så det ser ut idag. Är du en tjock, ful och outbildad 58-årig gubbe så röstar du troligtvis på Sverigedemokraterna, medan du om du är en smal, snygg och utbildad 27-årig kvinna så röstar du troligast vänster. Och nej, jag dyrkar inte Miljöpartiet, Mathias Wåg och Tobias Hübinette.

Hur tror du att det kommer att gå för Alternativ för Sverige i höstens riksdagsval, JohanSverkersson?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in