2026-05-08, 15:38
Medlem
Bluebeast72s avatar
Fruity Pebbles cart 1ml Thca .....1/10..fruktansvärd smak, känner inger vidare stuk..nä detta blir papperskorgen-smakar lacknafta-urk .
Citera
2026-05-08, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Impulsivos
Men du kanske inte slutat öht för att se hur det skulle bli? Här alltså var det när hen slutade inte medan hen använde det. Använder man det så somnar man ju såklart inom 5 minuter.

Det beror väl helt på HUR personen rökt?. Förstår att han somnar inom 5 minuter om han vapar som på en cigg. Om det är upgradeds hybrid eller indica räcker 1 bloss vänta 30 minuter fyll på några timmar senare. Oerhört dryg produkt
Citera
2026-05-09, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tnem
Kort kontrollfråga är Thc-a och thc-x fortfarande lagliga?

Tänkte baka med dem och äta.

Har sett att det även finns i pulver form, vilken form är att föredra?

Thcx är semisyntetisk skit. Gynna inte shoppar som säljer det, om du har möjlighet att undvika. Se till att hjälpa cannabis-communityn genom att inte stötta shoppar som blandar hälsosamma och skadliga produkter i samma shop. Jag handlar allt utom mina buds på Kushy, eftersom de håller sig till riktiga grejer. Buds med naturlig halt THCA har jag fått hitta på annan plats, det verkar knappt finnas i landet.

Folk nöjer sig med infused eller coated med sprayade terpener, vilket gör att de finare grejerna som odlats rätt och riktigt inte verkar hitta hit. Det lämnar dessutom dörren öppen för att hel- och semisyntetiska cannabinoider kan gömmas i blandningen.
Danskarna och resten av EU verkar däremot uppskatta naturliga buds lite mer. Hoppas de svenska shopparna snart hinner ikapp! Snozy var på gång med naturliga buds, men bytte ägare och kör nu samma coated och infused som flera andra.
Citera
2026-05-10, 01:32
Medlem
B4RR4845s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChubChub
Thcx är semisyntetisk skit. Gynna inte shoppar som säljer det, om du har möjlighet att undvika. Se till att hjälpa cannabis-communityn genom att inte stötta shoppar som blandar hälsosamma och skadliga produkter i samma shop. Jag handlar allt utom mina buds på Kushy, eftersom de håller sig till riktiga grejer. Buds med naturlig halt THCA har jag fått hitta på annan plats, det verkar knappt finnas i landet.

Folk nöjer sig med infused eller coated med sprayade terpener, vilket gör att de finare grejerna som odlats rätt och riktigt inte verkar hitta hit. Det lämnar dessutom dörren öppen för att hel- och semisyntetiska cannabinoider kan gömmas i blandningen.
Danskarna och resten av EU verkar däremot uppskatta naturliga buds lite mer. Hoppas de svenska shopparna snart hinner ikapp! Snozy var på gång med naturliga buds, men bytte ägare och kör nu samma coated och infused som flera andra.

ni som röker det här dagligen borde fan fatta bättre

för att en 'thca produkt' ska vara laglig att sälja i sverige måste den komma från eu-godkänd industrihampa och ligga under 0,3% thc. det är hela grunden till att shoppar kan sälja det överhuvudtaget.

problemet är att industrihampa naturligt knappt innehåller nån thca, så för att produkterna ska bli säljbara sprayar de på koncentrerad thca syra på buds. därav coated o infused buds.

"naturliga buds" med hög thca halt är odlad cannabis. det hamnar inte under industrihampa undantaget, alltså olagligt att sälja och inneha.

danmark kanske har en annan lagstiftning där det går att köpa i lokala butiker.

"buds med naturlig halt thca har jag fått hitta på annan plats"

no shit, det är ju (olaglig) cannabis i sin rena form. har du köpt eller sålt det så kan du förvänta dig en husis
Senast redigerad av B4RR4845 2026-05-10 kl. 01:42.
Citera
2026-05-10, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B4RR4845
ni som röker det här dagligen borde fan fatta bättre

för att en 'thca produkt' ska vara laglig att sälja i sverige måste den komma från eu-godkänd industrihampa och ligga under 0,3% thc. det är hela grunden till att shoppar kan sälja det överhuvudtaget.

problemet är att industrihampa naturligt knappt innehåller nån thca, så för att produkterna ska bli säljbara sprayar de på koncentrerad thca syra på buds. därav coated o infused buds.

"naturliga buds" med hög thca halt är odlad cannabis. det hamnar inte under industrihampa undantaget, alltså olagligt att sälja och inneha.

danmark kanske har en annan lagstiftning där det går att köpa i lokala butiker.

"buds med naturlig halt thca har jag fått hitta på annan plats"

no shit, det är ju (olaglig) cannabis i sin rena form. har du köpt eller sålt det så kan du förvänta dig en husis

Jag märker att du inte testat amerikanska THCA-buds som inte är coatade, infuserade eller sprayade. De finns över hela Europa, men tyvärr försöker många handlare här hemma kränga annat genom att vara otydliga. Just nu är det väldigt mycket infuserat i omlopp i butikerna, men flera undviker att nämna det och somliga svarar inte ens på mejl när du frågar om det.

Det är bara oerfarna kids som inte märker när budsen har andra terpener som täcker den egentliga doft- och smakprofilen. Någon med ett långt medicinskt bruk i ryggsäcken och en normal doftpalett känner direkt att det är coatat, terpensprayat eller infuserat.

Men för all del, släng dig med sarkastiska citat, och predika saker jag redan vet, om det får dig att klättra lite i självaktning inombords.
Är på tok för gammal och erfaren för att orka med människor med ditt hävdelsebehov.
Senast redigerad av ChubChub 2026-05-10 kl. 14:41.
Citera
2026-05-10, 16:16
Medlem
B4RR4845s avatar
Nu missade du min poäng.

Tror du inte svenska shops hade sålt amerikanska THCA-buds om det var lagligt?

Säger väl sig självt att svenska shoppar inte kan sälja w33d.

Har inte påstått att man inte märker skillnad eller att det är samma produkt. Har konstaterat att det finns en självklar anledning till varför den svenska marknaden kring THCA är just infuserat och coatat och andra altnoids.

Citat:
Ursprungligen postat av ChubChub
Jag märker att du inte testat amerikanska THCA-buds som inte är coatade, infuserade eller sprayade. De finns över hela Europa, men tyvärr försöker många handlare här hemma kränga annat genom att vara otydliga. Just nu är det väldigt mycket infuserat i omlopp i butikerna, men flera undviker att nämna det och somliga svarar inte ens på mejl när du frågar om det.

Det är bara oerfarna kids som inte märker när budsen har andra terpener som täcker den egentliga doft- och smakprofilen. Någon med ett långt medicinskt bruk i ryggsäcken och en normal doftpalett känner direkt att det är coatat, terpensprayat eller infuserat.

Men för all del, släng dig med sarkastiska citat, och predika saker jag redan vet, om det får dig att klättra lite i självaktning inombords.
Är på tok för gammal och erfaren för att orka med människor med ditt hävdelsebehov.
Citera
2026-05-10, 16:38
Medlem
Hur länge håller en 1ml UN vape för er? Första gången jag har en vape och drar kanske 2-3 bloss om dagen från den, ibland inte alls. Gått snart 2 veckor och det är fan svårt att avgöra hur mycket som är kvar i den. Aldrig riktigt sett något flyta runt när jag vänt vapen upp och ner eller liknande
Citera
2026-05-10, 18:34
Medlem
oggethedoggs avatar
Hej! Gällande UFORIA
Någon som vet varför mitt paket inte har skickats på 3 veckor? Och varför dom inte svarar? Finns det någon som sitter på info???
Någon som känner dom eller har fått svar från support nyligen, om det finns någon rimlig förklaring? Jag gjorde köpet via klarna. Jag får vänta tills 13e maj tills jag kan anmäla det till klarna så att jag inte behöver betala för en beställning som aldrig ens behandlades. Någon som har erfarenhet av att göra just detta. Så alltså 4 frågor.
Tack
Citera
2026-05-10, 18:40
Medlem
oggethedoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodbud275
Jag väntar också på en beställning från Uforia, står att frakten är bokad, men inte inlämnad ännu (1 vecka). Tror ändå det löser sig …

Kan ha fastnat hos tull, då tar det flera månader att få varorna, för dom kommer till slut, när tullen testat och inser att det är lagligt. Hänt mej två gånger med Uforia.

Och om ni undrar om tull - ja tullen jobbar inrikes också, t ex rek kollas extra noga.

Hej!
Hur går det för din beställning? Något nytt som hänt eller är det fortfarande rött läge och de har inte svarat på supporten fortfarande?

.
Hej! Har det hänt något för din beställning än?
Har de svarat dig på supporten?
Hur tänker du gå tillväga från och med nu?
Tacksam för svar
Citera
2026-05-12, 04:13
Medlem
De skrev på discord för några veckor sedan att de skulle lägga ner dock är sidan fortfarande öppen. Ingen får tag i dem längre. Vet att fler väntar på vad de betalt för.
Gissar på exitscam.
Citat:
Ursprungligen postat av oggethedogg
Hej! Gällande UFORIA
Någon som vet varför mitt paket inte har skickats på 3 veckor? Och varför dom inte svarar? Finns det någon som sitter på info???
Någon som känner dom eller har fått svar från support nyligen, om det finns någon rimlig förklaring? Jag gjorde köpet via klarna. Jag får vänta tills 13e maj tills jag kan anmäla det till klarna så att jag inte behöver betala för en beställning som aldrig ens behandlades. Någon som har erfarenhet av att göra just detta. Så alltså 4 frågor.
Tack
Citera
2026-05-12, 09:58
Medlem
Citat:
Nu missade du min poäng.

Tror du inte svenska shops hade sålt amerikanska THCA-buds om det var lagligt?

Säger väl sig självt att svenska shoppar inte kan sälja w33d.

Har inte påstått att man inte märker skillnad eller att det är samma produkt. Har konstaterat att det finns en självklar anledning till varför den svenska marknaden kring THCA är just infuserat och coatat och andra altnoids.

Det faller ju på handlarens ansvar att ta in produkter från USA som är godkända i EU, en del väljer att göra det andra inte - alltså finns det olika tolkningar.

För att vi ska få till någon form av legalisering krävs det, om man ser på länder som lyckats, en rejäl portion civil olydnad tillsammans med annan aktivism.

Om mina buds skulle råka falla inom ramen för civil olydnad ser jag det som en del av kampen och en stig som måste trampas.

Hellre lagliga gråzoner där skatt betalas, jobb skapas och postväsendet gynnas än att stötta gäng som spränger trappuppgångar på fritiden och säljer tyngre droger som brödföda.
Citera
2026-05-12, 18:42
Medlem
Nu har du läst någon shops FAQ, eller hur? Industrihampa får inte prepareras alls. Men växtdelar från industrihampa är inte heller narkotika, liksom växtdelar från ej godkänd hampa som inte heller möter lagens definition av narkotika inte heller är narkotika. De är växtdelar och inte otillåtna att inneha.

Citat:
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in