Citat:
Ursprungligen postat av
ChubChub
Thcx är semisyntetisk skit. Gynna inte shoppar som säljer det, om du har möjlighet att undvika. Se till att hjälpa cannabis-communityn genom att inte stötta shoppar som blandar hälsosamma och skadliga produkter i samma shop. Jag handlar allt utom mina buds på Kushy, eftersom de håller sig till riktiga grejer. Buds med naturlig halt THCA har jag fått hitta på annan plats, det verkar knappt finnas i landet.
Folk nöjer sig med infused eller coated med sprayade terpener, vilket gör att de finare grejerna som odlats rätt och riktigt inte verkar hitta hit. Det lämnar dessutom dörren öppen för att hel- och semisyntetiska cannabinoider kan gömmas i blandningen.
Danskarna och resten av EU verkar däremot uppskatta naturliga buds lite mer. Hoppas de svenska shopparna snart hinner ikapp! Snozy var på gång med naturliga buds, men bytte ägare och kör nu samma coated och infused som flera andra.
ni som röker det här dagligen borde fan fatta bättre
för att en 'thca produkt' ska vara laglig att sälja i sverige måste den komma från eu-godkänd industrihampa och ligga under 0,3% thc. det är hela grunden till att shoppar kan sälja det överhuvudtaget.
problemet är att industrihampa naturligt knappt innehåller nån thca, så för att produkterna ska bli säljbara sprayar de på koncentrerad thca syra på buds. därav coated o infused buds.
"naturliga buds" med hög thca halt är odlad cannabis. det hamnar inte under industrihampa undantaget, alltså olagligt att sälja och inneha.
danmark kanske har en annan lagstiftning där det går att köpa i lokala butiker.
"buds med naturlig halt thca har jag fått hitta på annan plats"
no shit, det är ju (olaglig) cannabis i sin rena form. har du köpt eller sålt det så kan du förvänta dig en husis