2026-05-08, 15:57
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Bäckvatten, sjövatten, kranvatten.

Din livstid är inte tillräcklig för o ansamla tillräckligt med vare sig gifter, föroreningar eller tungmetaller dör o skada dig. kemisten

Sjövatten lol , där ungar bajsar och kissar dagligen. Drick det på egen risk.

Såhär säger Google iaf på frågan vad som händer om man dricker lite klor dagligen, vilket är vad du rekomenderar eftersom det är "vanligt" vatten:

Att dagligen dricka klorin eller andra koncentrerade klorprodukter (som poolklor) är direkt skadligt och farligt för hälsan. Klor är en starkt irriterande och frätande kemikalie som används för desinfektion.

Det var koppar rör och koppar kannor för dricksvatten som togs bort från hela samhället, sen behövdes klor för att bakterierna som kopparn dödade förr i tiden, inte skulle frodas.
Citera
2026-05-08, 15:58
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Skitsnack. Destillerat tar ingenting från kroppen, det attackerar alla gifter som har lagrats i kroppen som kalk i ådror och kalciumskal runt tallkottkörteln, och löser upp allt sånt.

Vissa hävdar att man kan tillsätta lite havssalt för att kroppen ska kunna ta vara på vattnet.

Det här stämmer inte. Det finns ingenting som visar att vatten kan rå på dessa saker. Kalk i ådror sitter inbäddat i kärlväggen och vatten kan inte slipa, skrubba eller lösa upp insidan av artärerna.

Det här är så korkat. Vem fan har lurat dig att tro dessa sakerna?

Vatten "attackerar" inte heller gifter i kroppen. Det enda vatten gör är att fungera som ett transportmedel. Det är njurarna och levern som avgiftar.

Istället kan destillerat vatten vara kontraproduktivt då njurarna behöver mineralerna (elektrolyterna) för att fungera. Det som destillerat vatten saknar.

Det du säger är inte bara verkningslöst utan i längden direkt skadligt för kroppen.

Citat:
Tror du att destillerat dvs nollställt orginal vatten har något annat pH än neutralt så är du inte ens logiskt i huvudet... För rent vatten kan onekligen aldrig vara annat än neutralt.

Det måste tillsättas grejer innan det neutrala pH värdet ändras.

Det obegripliga är vad som har hittats i svenskt kranvatten. Arsenik, mögel, flour, klor och medicinrester. Detta är ingen hemlis, kolla upp det om du vill och kan googla eller fråga a.i.

Jag har aldrig sagt att destillerat vatten har något annat än ~7.0 i PH-värde. Men så fort det möter luften och syret så surnar det till. När du stoppar in det i din mun så förändras det ännu mer drastiskt.

När du sväljer det så möter det magens extremt sura miljö och ditt destillerade vatten blir väldigt fort väldigt surt. Dock så saknar det viktiga salter vilket försvårar upptaget och därmed så behöver kroppen mer vatten. Att det också saknar mineraler som kroppen behöver är ännu dummare.

Vad du yrar om svenskt kranvatten är obegripligt. Svenskt kranvatten är extremt bra. Det är så bra att jag ska gå och dricka ett glas nu medans jag fortfarande är i Sverige. Snart sticker jag ett längre tag till ett land där man absolut inte ska dricka kranvattnet. Då dricker jag i alla fall olika mineralvatten från olika delar av världen. Inte lika nyttigt som svenskt kranvatten dock. Men sånt är livet.
Citera
2026-05-08, 16:01
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Sjövatten lol , där ungar bajsar och kissar dagligen. Drick det på egen risk.

Såhär säger Google iaf på frågan vad som händer om man dricker lite klor dagligen, vilket är vad du rekomenderar eftersom det är "vanligt" vatten:

Att dagligen dricka klorin eller andra koncentrerade klorprodukter (som poolklor) är direkt skadligt och farligt för hälsan. Klor är en starkt irriterande och frätande kemikalie som används för desinfektion.

Det var koppar rör och koppar kannor för dricksvatten som togs bort från hela samhället, sen behövdes klor för att bakterierna som kopparn dödade förr i tiden, inte skulle frodas.
Det är i varenda drickskran, från sjö, via ngr enkla claes ohlsson filter o till din kran. Tar 10 min lika gärna ta en kåsa o rena med lite granbarr. bara sila igenom, klart.
Citera
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Det här stämmer inte. Det finns ingenting som visar att vatten kan rå på dessa saker. Kalk i ådror sitter inbäddat i kärlväggen och vatten kan inte slipa, skrubba eller lösa upp insidan av artärerna.

Det här är så korkat. Vem fan har lurat dig att tro dessa sakerna?

Vatten "attackerar" inte heller gifter i kroppen. Det enda vatten gör är att fungera som ett transportmedel. Det är njurarna och levern som avgiftar.

Istället kan destillerat vatten vara kontraproduktivt då njurarna behöver mineralerna (elektrolyterna) för att fungera. Det som destillerat vatten saknar.

Det du säger är inte bara verkningslöst utan i längden direkt skadligt för kroppen.

Jag har aldrig sagt att destillerat vatten har något annat än ~7.0 i PH-värde. Men så fort det möter luften och syret så surnar det till. När du stoppar in det i din mun så förändras det ännu mer drastiskt.

När du sväljer det så möter det magens extremt sura miljö och ditt destillerade vatten blir väldigt fort väldigt surt. Dock så saknar det viktiga salter vilket försvårar upptaget och därmed så behöver kroppen mer vatten. Att det också saknar mineraler som kroppen behöver är ännu dummare.

Vad du yrar om svenskt kranvatten är obegripligt. Svenskt kranvatten är extremt bra. Det är så bra att jag ska gå och dricka ett glas nu medans jag fortfarande är i Sverige. Snart sticker jag ett längre tag till ett land där man absolut inte ska dricka kranvattnet. Då dricker jag i alla fall olika mineralvatten från olika delar av världen. Inte lika nyttigt som svenskt kranvatten dock. Men sånt är livet.

ALLT onaturligt i kroppen, som gifter, har en positiv dvs trasiga laddning, men destillerat är negativa dvs hela laddningar som neutraliserar allt som är positivt laddat och onyttigt.

Det är nog för komplicerat för dig att förstå hur destillerat kan avlägsna kalciumskal i hjärnan , och plack i ådror. Med tanke på att vattnet inte "når dit" när man dricker det lol.
Citera
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klandalf
Trodde du i din enfald att något av dina logiska och vetenskapligt belagda argument skulle bita på psykosmuppen och hans youtube-videor?

Kolla igenom hans trådar så får du dig ett gott skratt istället och lämna dåren ifred.

Jo jag börjar se att människan inte har en susning. Men det är inte bara korkat det som skrivs utan faktiskt direkt skadligt att följa de råden under en längre tid så jag anser att det är viktigt att skriva ut korrekt information i tråden också.
Citera
2026-05-08, 16:04
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Jo jag börjar se att människan inte har en susning. Men det är inte bara korkat det som skrivs utan faktiskt direkt skadligt att följa de råden under en längre tid så jag anser att det är viktigt att skriva ut korrekt information i tråden också.

Ja du är duktig på att varna folk för rent vatten, så att dom inte utsätter sig för faror som inte finns när man dricker klorinerat kranvatten med arsenik och mögel i.

Många hyllar dig för din insats.
Citera
2026-05-08, 16:06
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Det är i varenda drickskran, från sjö, via ngr enkla claes ohlsson filter o till din kran. Tar 10 min lika gärna ta en kåsa o rena med lite granbarr. bara sila igenom, klart.

Beror väl på om man vill leva eller dö liksom.
Vill man leva så bör man lägga lite tid på destillering dagligen, för att iaf dricka rent vatten, i en allt mer giftig värld.
Har man ingen lust att vara frisk och kry så bör man dricka kranvatten som innehåller klorin.
Citera
2026-05-08, 16:06
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ja, ditt högmod är enormt. Uppfattat.

Människans kropp är neutral om den är frisk.
Saliv och urin är alkaliskt, medans magens syra är surt.

Allätare och köttätare däremot har alkalisk mage, medans saliv och urin är surt.

Gudars design för att optimera ätandet av födorna.

Kött är surt vilket gör att allätare har alkalisk magsäck för att bryta ner köttet.

Vi växtätare har magsyra för att råa grödor är alkaliska.

Så. Nu kan du fortsätta sprida dina lögner i strid med dokumenterad fakta.

Lite obegripligt det du skriver här?

Du har också helt fel i det du påstår här:
"Kött är surt vilket gör att allätare har alkalisk magsäck för att bryta ner köttet."

Magen smälter kött med en sur matsmältning. Misstog du dig (skrev fel) eller är du så korkad? Fast nästa påstående är ju lika fel fast tvärtom. Så förmodligen har du inte en aning om vad du skriver om.

Jag sprider inga lögner. Det är du som gör det.
Citera
2026-05-08, 16:12
Medlem
Citat:
Destillerat vatten är inte som kranvatten eller köpt dricksvatten på flaska. Destillerat har neutralt pH och löser upp stenar som kalk i ådror, tandsten, gallsten, osv.
Till och med skalet av kalcium runt tallkottkörteln avlägsnas effektivt av destillerat, så detta bör man ju räkna in om man vill testa destillerat, som nästan kan beskrivas som psykadeliskt på grund av detta, fast det är ju en annan form än en klassisk drog, och man drömmer bara mer och mer av destillerat.

Till och med katter med urinsten kan botas med destillerat.

Enligt all denna fakta så är det alltså typ möjligt att bota vad som helst förutom medfödda obotliga skador.

Stenarna i kroppen är lagringar av gifter, och lagringarna är alltid positivt laddade, vilket betyder trasiga och ohälsosamma laddningar.
Destillerat är negativt laddad, dvs hela laddningar som neutraliserar de obalanserade positiva laddningarna, som saknar en elektron, typ.

Se denna :;https://youtu.be/xuHR9R4um6g?si=HNOxGiAiGwRHGpG9

OBS! Destillerat suger gifter ur plast och kan inte förvaras i plastflaskor.
Endast glasflaskor med träkork gäller.
(Rent vatten finns aldrig i plastflaskor)

Destillerat är 99,99% rent, om det görs korrekt och inte nuddar plast.

Jag kör endast eldvatten.
Citera
2026-05-08, 16:14
Medlem
Klandalfs avatar
Citat:

Äh, det är bara bra för genpoolen i längden
Citera
2026-05-08, 16:19
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
ALLT onaturligt i kroppen, som gifter, har en positiv dvs trasiga laddning, men destillerat är negativa dvs hela laddningar som neutraliserar allt som är positivt laddat och onyttigt.

Det är nog för komplicerat för dig att förstå hur destillerat kan avlägsna kalciumskal i hjärnan , och plack i ådror. Med tanke på att vattnet inte "når dit" när man dricker det lol.

Nu skriver du återigen saker som helt enkelt inte stämmer.

Vattenmolekylen är en neutral molekyl. Destillerar man vattnet så tar man bort mineraler men man ändrar inte laddningen på vattenmolekylen. Det stämmer alltså inte att destillerat vatten skulle vara negativt.

Gifter som finns i kroppen, allt från sånt som är oönskat till sånt som är farligt för oss har olika laddningar. Det är alltså anjoner och katjoner.

Kroppen behöver både positiva och negativa laddningar för att fungera. Elektrolyter har därför olika "laddningar". Att neutralisera dessa skulle leda till att hjärtat och nervsystemet skulle sluta fungera. Alltså leder intag av destillerat vatten i längden till en kraftigt försämrad hälsa. Så man måste tillsätta mineraler.

Man behöver dock inte tillsätta dessa mineraler då man helt sonika kan dricka svenskt kranvatten eller i värsta fall mineralvatten på flaska. Kan man bara dricka mineralvatten på flaska så gör man klokt i att dricka från olika märken (olika källor).

Destillerat vatten är mer benäget att dra till sig koldioxid från luften vilket bidrar till att göra det mer surt.

Precis allt du säger är fel och visar att du inte har en aning om hur kroppen fungerar biologiskt och kemiskt. Det är inte bara fel, att följa dina "hälsoråd" är faktiskt skadligt för kroppen i längden.
Citera
2026-05-08, 16:21
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Lite obegripligt det du skriver här?

Du har också helt fel i det du påstår här:
"Kött är surt vilket gör att allätare har alkalisk magsäck för att bryta ner köttet."

Magen smälter kött med en sur matsmältning. Misstog du dig (skrev fel) eller är du så korkad? Fast nästa påstående är ju lika fel fast tvärtom. Så förmodligen har du inte en aning om vad du skriver om.

Jag sprider inga lögner. Det är du som gör det.

Du tror väl på teorier om att människan är en allätande apa enligt bevis som du aldrig såg.
Jag säger bara bevisen för motsatsen finns.
Människan är en växtätare som skiljer sig från Björn och hund som är allätare... Genom tand design och tarm längd samt olika ph-värden för att bryta ner olika födor.

Vi har lång tarm och sur magsäck.
Allätare har kort tarm och alkalisk magsäck.

Grödor har längre tid att bryta ner.

Googla omnivore carnivore herbavore differences och filtrera på bilder så får du fina bevis som motbevisar allt trams som du lärde dig i skolan om att du är en smart allätande apa som vet nått, fast du bara trodde det och fick inga bevis på att du tillhör samma grupp av ätare som hundar och björnar tillhör.

Är man inte ödmjuk så blir det svårt att acceptera att man blev lurad av skolor från början till slut, och nu även vill dom skrämma bort folk från rent vatten genom att hävda att mineralerna i vår föda inte räcker, för att staten måste addera ämnen innan vi dricker vatten lol.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in