Citat:
Ursprungligen postat av
KungPungPat
Skitsnack. Destillerat tar ingenting från kroppen, det attackerar alla gifter som har lagrats i kroppen som kalk i ådror och kalciumskal runt tallkottkörteln, och löser upp allt sånt.
Vissa hävdar att man kan tillsätta lite havssalt för att kroppen ska kunna ta vara på vattnet.
Det här stämmer inte. Det finns ingenting som visar att vatten kan rå på dessa saker. Kalk i ådror sitter inbäddat i kärlväggen och vatten kan inte slipa, skrubba eller lösa upp insidan av artärerna.
Det här är så korkat. Vem fan har lurat dig att tro dessa sakerna?
Vatten "attackerar" inte heller gifter i kroppen. Det enda vatten gör är att fungera som ett transportmedel. Det är njurarna och levern som avgiftar.
Istället kan destillerat vatten vara kontraproduktivt då njurarna behöver mineralerna (elektrolyterna) för att fungera. Det som destillerat vatten saknar.
Det du säger är inte bara verkningslöst utan i längden direkt skadligt för kroppen.
Citat:
Ursprungligen postat av
KungPungPat
Tror du att destillerat dvs nollställt orginal vatten har något annat pH än neutralt så är du inte ens logiskt i huvudet... För rent vatten kan onekligen aldrig vara annat än neutralt.
Det måste tillsättas grejer innan det neutrala pH värdet ändras.
Det obegripliga är vad som har hittats i svenskt kranvatten. Arsenik, mögel, flour, klor och medicinrester. Detta är ingen hemlis, kolla upp det om du vill och kan googla eller fråga a.i.
Jag har aldrig sagt att destillerat vatten har något annat än ~7.0 i PH-värde. Men så fort det möter luften och syret så surnar det till. När du stoppar in det i din mun så förändras det ännu mer drastiskt.
När du sväljer det så möter det magens extremt sura miljö och ditt destillerade vatten blir väldigt fort väldigt surt. Dock så saknar det viktiga salter vilket försvårar upptaget och därmed så behöver kroppen mer vatten. Att det också saknar mineraler som kroppen behöver är ännu dummare.
Vad du yrar om svenskt kranvatten är obegripligt. Svenskt kranvatten är extremt bra. Det är så bra att jag ska gå och dricka ett glas nu medans jag fortfarande är i Sverige. Snart sticker jag ett längre tag till ett land där man absolut inte ska dricka kranvattnet. Då dricker jag i alla fall olika mineralvatten från olika delar av världen. Inte lika nyttigt som svenskt kranvatten dock. Men sånt är livet.