2026-05-02, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Millwall får ju gälla som stora favoriter till kvalseger. Middlesbrough och Hull lär inte kunna stå upp, det blir Southampton i finalen.

Soton har varit grymma sedan nyår, och har rutinen. Ser inte Millwall rubba dem i en final men jag får gärna ha fel.
Citera
2026-05-02, 19:32
Medlem
Vore ju lite ironiskt om Millwall gick upp och West Ham åkte ur

Då går vi miste om kanske Englands största hatderby, det hade varit nåt
Citera
2026-05-03, 16:39
Medlem
Galantos avatar
Så hur stod sig mitt tips inför säsongstarten från sida 2? Har satt placeringsdifferensen efter varje lag.
Citat:
Ursprungligen postat av Galanto
Coventry 0
Sheff Utd -11
-----
Ipswich +1
Birmingham -6
Southampton +1
Derby -2
-----
Millwall +4
Norwich -1
Leicester -14
Portsmouth -8
Wrexham +4
Middlesbro +7
West Brom -8
Swansea +3
Bristol C +3
Stoke -1
Charlton -2
Watford +2
QPR +4
Blackburn 0
Hull +15
-----
Oxford 0
Preston +9
Sheff Wednesday 0
Det blev för det mesta ganska rätt, men vad gäller Hull så står den här clownen med en gräddtårta i ansiktet! Fantastiskt jobb av konkursfärdiga Hull med ett löpande transferembargo. Dom får vara underdog i play-off, men man vet aldrig!

Att Leicester skulle åka ur är väl lika stor skräll som när dom vann ligan för 10 år sen. Även om jag hade räknat med ett rejält poängavdrag trodde jag dom skulle nosa på play-off.

Men med en så lång säsong hinner flera lag gå igenom kriser och formtoppar. Tror ändå att dom flesta lagen kan se positivt på sin säsong ur ett helhetsperspektiv. Vissa har ju avslutat med ruggig formtopp efter att ha haft djupaste kris i inledningen.

Hur sjukt det än kan låta tror jag dom nöjdaste fansen idag är Wednesdays!! Dom tog sin första hemmavinst för säsongen, har gjort klart med ny ägare, och slipper poängavdrag nästa säsong.

Totalt sett tycker jag spelkvaliteten har varit sämre i år än tidigare (ur ett underhållningsperspektiv). Det är samma utveckling som i PL. Fotbollen har blivit mer av ställningskrig och det lönar sig mer att slå långt och ha snabba starka spelare. Tiden med galen offensiv och press a la Klopp och Bielsa är förbi. Sena anhängare som Postecoglio och Jon Dåren Tomasson har visat att det inte går.
Citera
2026-05-03, 16:49
Medlem
moderator-hatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaMarcus
Fan vad trist att Millwall inte räckte hela vägen, hade smällt högre med ett nytt lag. Ipswich kommer göra samma sak som förut och åka ut med 23 poäng som alla andra skräplag.
Inte så säkert.. laget är byggt annorlunda nu än sist.. då de gick gör fort genom serierna.. Tror de hänger kvar faktiskt
Citera
2026-05-04, 08:46
Medlem
Galantos avatar
Jag tror faktiskt att Millwall skulle ha bra chans att hålla sig kvar i PL med sin spelstil. Dom har ett ramstarkt försvar, bra fysik, bra på fasta, slår sedan långa bollar på snabbe Aziz. Sånt pragmatiskt spel har lättare att hålla sig kvar än "spelande" lag som Boro, Ipswich och Soton.

Kollar vi statistiken för säsongen på passningar så har vi följande:
1. Boro 23749
2. Soton 22123
----
5. Ipswich 20226
6. Coventry 20160
----
19. Hull 16431
----
21. Millwall 15809

Ska bli spännande att följa playoff! Lite mer "brunkande" Hull och Millwall på fredag, och "lirande" Soton-Boro på lördag.
Citera
2026-05-08, 13:38
Medlem
Galantos avatar
Man är allt lite nervig inför kvällens första semi mellan Hull och Millwall. De senare är klara favoriter och jag tror dom vinner första bortamatchen med 0-1. Sedan 3-1 hemma. Dom har helt enkelt bättre kvalitet genom hela laget, speciellt defensivt.

Den andra semin i morron mellan Boro och Söderhamn har fått lite extra krydda i och med att en spion upptäcktes på Boros träning. EFL har tydliga regler mot detta, och det har blåst upp till riktig shitstorm hos Boros fans.

Söderhamn var nog knappa favoriter, men nu kan det bli tändvätska hos Boro. Problemet är att Kimpans lag har sjunkit drastiskt i spelstyrka sedan Hackney gick sönder. Kommer han tillbaka i morron tror jag Boro har en chans.
Citera
2026-05-08, 13:42
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galanto
Man är allt lite nervig inför kvällens första semi mellan Hull och Millwall. De senare är klara favoriter och jag tror dom vinner första bortamatchen med 0-1. Sedan 3-1 hemma. Dom har helt enkelt bättre kvalitet genom hela laget, speciellt defensivt.

Den andra semin i morron mellan Boro och Söderhamn har fått lite extra krydda i och med att en spion upptäcktes på Boros träning. EFL har tydliga regler mot detta, och det har blåst upp till riktig shitstorm hos Boros fans.

Söderhamn var nog knappa favoriter, men nu kan det bli tändvätska hos Boro. Problemet är att Kimpans lag har sjunkit drastiskt i spelstyrka sedan Hackney gick sönder. Kommer han tillbaka i morron tror jag Boro har en chans.

Oddsen inför möte 1:

Hull - Millwall
1. 2.82
X. 3.20
2. 2.45

-

Boro - Söderhamn
1. 2.20
X. 3.40
2. 3.20

Lite fingervisning om hur marknaden gissar på förhud.
Citera
2026-05-08, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Oddsen inför möte 1:

Hull - Millwall
1. 2.82
X. 3.20
2. 2.45

-

Boro - Söderhamn
1. 2.20
X. 3.40
2. 3.20

Lite fingervisning om hur marknaden gissar på förhud.

Söderhamn och förhud, dags att avinstallera autocorrect?

Måtte Millwall ta sig till final. Tror tyvärr detta är Sotons playoff att förlora, de har både form och rutin på sin sida.
Citera
2026-05-08, 15:56
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Söderhamn och förhud, dags att avinstallera autocorrect?

Måtte Millwall ta sig till final. Tror tyvärr detta är Sotons playoff att förlora, de har både form och rutin på sin sida.

Söderhamn eftersom ovan skrev de och de lät roligt. Förhud eftersom de är så man skriver istället för förhand för att vara klämkäck.
Citera
2026-05-08, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Söderhamn eftersom ovan skrev de och de lät roligt. Förhud eftersom de är så man skriver istället för förhand för att vara klämkäck.

Sure sure. Vilka går upp tror du?
Citera
2026-05-08, 20:08
Medlem
Galantos avatar
Omskuret är bäst, men jag tror att Söderköping vinner i finalen mot Mjölväggen.
Citera
2026-05-08, 20:08
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Sure sure. Vilka går upp tror du?

Boro eller Millwall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto