Citat:
Ursprungligen postat av
FridfulleFriman
Jag är nyfiken, vad händer med GM:s barn i ett sådant här fall? Görs intervjuer med dem för att utreda om GM möjligtvis agerat på sexuellt angränsande vis mot dem? Jag kan tycka att så alltid borde göras om det inte redan görs, detta även om offret t.o.m. är vuxen. Om en person visar sexuellt avvikande beteende och har barn anser jag alltid sakkunniga bör intervjua barnen i syfte att få en bild av om han agerat på ett avvikande sätt gentemot dessa.
Såvida ingen själv anmäler/berättar något eller inget visar sig i en psykiatrisk undersökning händer nog inget på den fronten.
Citat:
Ursprungligen postat av
Malmens1
Jag tror helt ärligt att de finns fler BO i denna soppa alltså barn som han knullat i sin bil/hotell mot betalning/betyg eller vad som. Jag blev riktigt förbannad när jag läste alla konversationer i fuppen ...
Förmodligen. Han har säkerligen hållit på med sånt här i många år. Är väl inget man börjar med bara så där, plötsligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Anonym555
Är det alltid säkert att man får skadeståndet från Brottsoffermyndigheten om den dömde ej kan/vill betala?
Är inte säker, men tror det var så. I första hand ska brottsoffret kräva summan av gärningsmannen. Om han inte vill eller kan betala vänder brottsoffret sig till Kronofogden, som ställer kravet. Finns inga pengar kan det bli utmätning, om tillgångar finns. Annars vänder brottsoffret sig till Brottsoffermyndigheten. Då blir gärningsmannen återbetalningsskyldig till dem. Men har inte koll på om det alltid är säkert eller om Brottsoffermyndigheten kan neka/ge avslag.