2026-05-08, 15:15
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Första tjing har skadeståndet, kronofogden kommer sälja hans bostad om han äger den och allt annat.
Om pengarna inte räcker till då går Brottsofferfonden in.

Hittar inte honom på Facebook, där finns en med samma namn men yngre....
Många med hans namn ser skumma ut.

Han har sin Facebook kvar. Profilbilden föreställer honom och hans dotter, ser ut som en båt. I profilen står Katrineholm som bostadsort och Slottsskolan 7-9 som arbetsplats. Född 1977.
Citera
Medlem
rex144s avatar
Jag misstänker att han har antastat flickor tidigare. Han måste varit jävligt kåt på dessa purunga flickor som är i åldern där deras kroppar förändras, de blir medvetna om sin sexualitet och kan vara sexuellt utagerande.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
Dessvärre tror jag samma. Hans beteende är ingrott, en del av honom och hans person. Det försvinner inte för att han sitter inne och förlorar sitt liv.
Jag tror helt ärligt att de finns fler BO i denna soppa alltså barn som han knullat i sin bil/hotell mot betalning/betyg eller vad som. Jag blev riktigt förbannad när jag läste alla konversationer i fuppen ...
Citera
Medlem
Citat:
Nej, inte direkt. Om han saknar pengar och tillgångar är det Brottsoffermyndigheten som betalar ut, alltså staten. Men mannen ska betala till dem sen. Så han blir ju betalningsskyldig till någon part i slutänden i alla fall oavsett hur skadeståndet betalas ut.

Jag bara spekulerar nu. Han var rektor och ska ha haft en månadslön på strax över 40.000 efter skatt (som någon i tråden skrev). Han och sambon köpte huset förra året för 4,9 miljoner. Hans bil är leasad, så den äger han ju inte. Svårt att se att han skulle ha någon större ekonomi efter husköpet och de utgifter som finns. Är bara huset. Som ägs tillsammans med sambon. Tvivlar på att han kan betala. Skadeståndet går nog i första hand. Sen hans andra skulder.

Är det alltid säkert att man får skadeståndet från Brottsoffermyndigheten om den dömde ej kan/vill betala?
Citera
2026-05-08, 15:17
Medlem
Citat:
Han har sin Facebook kvar. Profilbilden föreställer honom och hans dotter, ser ut som en båt. I profilen står Katrineholm som bostadsort och Slottsskolan 7-9 som arbetsplats. Född 1977.
Jag lyckas ej hitta den, kan du möjligtvis bistå i PM?
Citera
2026-05-08, 15:18
Medlem
Citat:
Första tjing har skadeståndet, kronofogden kommer sälja hans bostad om han äger den och allt annat.
Om pengarna inte räcker till då går Brottsofferfonden in.

Hittar inte honom på Facebook, där finns en med samma namn men yngre....
Många med hans namn ser skumma ut.

Kan det vara m*gnus.k*rlsson.3760 på Facebook?

Ersätter brottsofferfonden alltid hela summan om den dömde ej kan betala något?
Senast redigerad av Anonym555 2026-05-08 kl. 15:20.
Citera
2026-05-08, 15:22
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
(aktbil. 43, s.629 tredje stycket nerifrån) sa att ”utifrån att Sekretess A har inga andra vuxna
att anförtro sig till och sen så visste jag om hennes situation och sen så försökte
vi bearbeta henne
att vända sig till socialen” talade han inte sanningsenligt alls.
Sekretess A hade bott där hemma sen hon var liten. Sekretess A har ett bra
skyddsnät, men det har varit ansträngt mellan Sekretess A och hennes mamma.
Det är inte vanligt att han skriver meddelanden med elever privat. Sekretess A
skrev och skickade en bild på stora muskler.
Nyköpings tingsrätt B 531-26 Dom 20260508
Nyköpings TR B 531-26 Aktbil 64, Särskild personutredning
Nyköpings TR B 531-26 Aktbil 65 FUP
Credd Tigerranden

temporär länk
https://gofile.io/d/d6zbyM
Nyköpings tingsrätt B 531-26 Dom 20260508
fast länk
https://files.catbox.moe/72lqys.pdf
Senast redigerad av SloppySeconds 2026-05-08 kl. 15:24.
Citera
2026-05-08, 15:23
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FridfulleFriman
Jag är nyfiken, vad händer med GM:s barn i ett sådant här fall? Görs intervjuer med dem för att utreda om GM möjligtvis agerat på sexuellt angränsande vis mot dem? Jag kan tycka att så alltid borde göras om det inte redan görs, detta även om offret t.o.m. är vuxen. Om en person visar sexuellt avvikande beteende och har barn anser jag alltid sakkunniga bör intervjua barnen i syfte att få en bild av om han agerat på ett avvikande sätt gentemot dessa.

Såvida ingen själv anmäler/berättar något eller inget visar sig i en psykiatrisk undersökning händer nog inget på den fronten.

Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Jag tror helt ärligt att de finns fler BO i denna soppa alltså barn som han knullat i sin bil/hotell mot betalning/betyg eller vad som. Jag blev riktigt förbannad när jag läste alla konversationer i fuppen ...

Förmodligen. Han har säkerligen hållit på med sånt här i många år. Är väl inget man börjar med bara så där, plötsligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Är det alltid säkert att man får skadeståndet från Brottsoffermyndigheten om den dömde ej kan/vill betala?

Är inte säker, men tror det var så. I första hand ska brottsoffret kräva summan av gärningsmannen. Om han inte vill eller kan betala vänder brottsoffret sig till Kronofogden, som ställer kravet. Finns inga pengar kan det bli utmätning, om tillgångar finns. Annars vänder brottsoffret sig till Brottsoffermyndigheten. Då blir gärningsmannen återbetalningsskyldig till dem. Men har inte koll på om det alltid är säkert eller om Brottsoffermyndigheten kan neka/ge avslag.
Citera
2026-05-08, 15:24
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FridfulleFriman
Jag lyckas ej hitta den, kan du möjligtvis bistå i PM?

Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Kan det vara m*gnus.k*rlsson.3760 på Facebook?

Det stämmer, det är den.
Citera
2026-05-08, 15:25
Medlem
rex144s avatar
Han ser skum ut, sexmissbrukare... alkoholist och narcissist... han gör vad han vill och tycker att han står över sociala normer och regler, drömmer om att vara mafioso...
Han skulle kunna platsa i en maffia film.
Senast redigerad av rex144 2026-05-08 kl. 15:31.
Citera
2026-05-08, 15:32
Avstängd
Var det en fuckup att först förneka sen erkänna?
Är de inte smartare att hålla sig till en story lixom...
Citera
2026-05-08, 15:38
Medlem
Citat:
Han ser skum ut, sexmissbrukare... alkoholist och narcissist... han gör vad han vill och tycker att han står över sociala normer och regler, drömmer om att vara mafioso...
Han skulle kunna platsa i en maffia film.
Han ser ju ut som en fjant
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in