2026-05-08, 14:06
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungAnka
Hejar personligen på förrädartrion just nu. Visst, de kanske inte gör jättemycket själva för att vinna, men deras lite mer passiva strategi med att låta de högljuddaste personerna spela ut varandra har fungerat hittills.
Detta är en vinnande strategi för förrädarna i alla länder och säsonger. Några enstaka högljudda förrädare har funnits, men det är i regel dödsdömt att ta mycket plats tidigt.
Citera
2026-05-08, 14:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bofop
Skönt att Julia åker faktiskt. Hon är en maktmänniska som glatt samlar ihop drev och sen säger att "ja, men det är ju meningen, sluta grina!". Man behöver faktiskt inte dreva utan det är fullt möjligt att rösta efter eget huvud istället för att lyssna på den som gapar högst.
Men att ens kalla det där för att dreva?

Det är ett SPEL.

Jag gillar Julia, hon sticker ut, tar för sig och är underhållande.
Det är synd att hon åkte ut.
Citera
2026-05-08, 14:55
Medlem
Gv1875s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tylenol
Är det bara jag som tycker att det blev lite märklig och obehaglig stämning i gravkammaren med Julia och Dan Ekborg? Inte minst när de började prata om att äta varandras bajs.
Det gick överstyr där, väldigt konstigt att nämna bajs.
Citera
2026-05-08, 14:57
Medlem
Gv1875s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink

Det är ett SPEL.

A, det är synd, men hon sa själv i gravkammaren att hon inte kunde ligga lågt.
Citera
2026-05-08, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink

Det är ett SPEL.

Det är klart det är att dreva när hon springer omkring och räknar hur många röster hon kan samla ihop, talar om för sitt gäng vilka de ska rösta på - och dessutom helt skamlöst öppet mitt framför näsan på Miriam. Låt alla tänka själv istället för att klanka på dem som vägrar lyssna tänker jag.
Citera
2026-05-08, 17:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bofop
Det är klart det är att dreva när hon springer omkring och räknar hur många röster hon kan samla ihop, talar om för sitt gäng vilka de ska rösta på - och dessutom helt skamlöst öppet mitt framför näsan på Miriam. Låt alla tänka själv istället för att klanka på dem som vägrar lyssna tänker jag.
Hon hade ju rätt och ville sätta dit en förrädare, inte en trogen.

Är det inte vad spelet går ut på?

Det krävs ett visst antal röster för att få ut den som Julia (med all rätt) misstänkte vara en förrädare.
Ska hon då inte försöka få det?

Så jävla töntigt att kalla det för DREV.

Det är ett SPEL, en LEK.
Citera
2026-05-08, 17:25
Medlem
Bakarettans avatar
Varje säsong har de trogna gått efter hur de blir påverkade av hur andra tycker istället för att bilda sej en egen uppfattning och stå för den. Bedrövligt att se hur vuxna människor idag är så tafatta och infantila att de inte vågar säja emot de som pushar mest på vem den tror är en förrädare.
Herregud vilka losers...
Citera
2026-05-08, 19:30
Medlem
Anna Anka la avsnittets kommentar med typ "Jag har bor i hollywood, jag känner igen när någon skådespelar" hahaha, det är så jävla roligt att se andra människors avundsjuka och komplex bita dom i arslet. Men vad fan håller julia på med, helt ärligt. Det är inte jättesmart av henne att trycka ner och typ håna dom andra trogna när man försöker att få majoritet, trodde hon var bättre och smartare strategiskt efter att ha sett henne gå långt i spelet på svt. Hon är ett tydligt exempel på att bara för att du säger smarta saker så betyder det inte att du är smart.

Tänk om Luay känner på sig att Miriam är förrädare och då tar hennes parti för att han anser att det är bästa sättet för han att komma till endgame...
Och nu med julia ute så är det svårt att tro att dom trogna kommer få ut en trogen i nästa avsnitt, dom är helt enkelt för svaga och dumma för att stå emot känns det som. Det är bara Johan och anna anka kvar som har lite drag i sig och kan prata för sig bland dom trogna, och johan kan inte ha så hög trovärdighet just nu och anna anka verkar inte ens vara med i matchen, det måste till något mirakulöst nästan.

I svenska förrädarna har väl minst en förrädare blivit utröstad varje säsong? rätta mig gärna om jag minns fel. Det kan isåfall bli första gången som alla "original" förrädare går hela vägen tillsammans.
Citera
2026-05-08, 20:13
Medlem
Johan Kucukaslan vilken dåre.
Citera
2026-05-08, 21:10
Medlem
Julia sabbar för sig själv med att vara på ett korståg mot Miriam, men i sista sekund tappar hon all energi och kör diva-spelet "Jag har rätt och ni är dumma i huvudet om ni inte gör som jag säger".
Det tillsammans med att hon skiftar fokus på Luay i slutet också är en så stor tabbe.

Hon framstod som desperat och tror det var det som fick henne att falla.

Om Johan får alla att rösta ut Luay nästa avsnitt så blir fan detta en bragd. Den sämsta trogna genom tiderna.
Citera
2026-05-08, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tylenol
Är det bara jag som tycker att det blev lite märklig och obehaglig stämning i gravkammaren med Julia och Dan Ekborg? Inte minst när de började prata om att äta varandras bajs.
De drog verkligen ut på det så mycket att det gick från "haha knasigt" till något rentav bisarrt.
Citera
2026-05-08, 22:10
Medlem
Hur kan de vara så misslyckade de inte fått ut miriam ännu?

Förrädarna vinner bara på de trogna är ännu mer korkade se tex Johan Och Louay snälla
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in