2026-05-08, 22:28
Medlem
jcockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tylenol
Är det bara jag som tycker att det blev lite märklig och obehaglig stämning i gravkammaren med Julia och Dan Ekborg? Inte minst när de började prata om att äta varandras bajs.
Har inga problem med att förstå det, men jag tyckte det var kul.

Till och med när Julia uppriktigt verkade nappa på Dans erbjudande om 1 miljon för hans frikadeller.
Citera
2026-05-08, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrP4ra
Anna Anka la avsnittets kommentar med typ "Jag har bor i hollywood, jag känner igen när någon skådespelar" hahaha, det är så jävla roligt att se andra människors avundsjuka och komplex bita dom i arslet. Men vad fan håller julia på med, helt ärligt. Det är inte jättesmart av henne att trycka ner och typ håna dom andra trogna när man försöker att få majoritet, trodde hon var bättre och smartare strategiskt efter att ha sett henne gå långt i spelet på svt. Hon är ett tydligt exempel på att bara för att du säger smarta saker så betyder det inte att du är smart.

Tänk om Luay känner på sig att Miriam är förrädare och då tar hennes parti för att han anser att det är bästa sättet för han att komma till endgame...
Och nu med julia ute så är det svårt att tro att dom trogna kommer få ut en trogen i nästa avsnitt, dom är helt enkelt för svaga och dumma för att stå emot känns det som. Det är bara Johan och anna anka kvar som har lite drag i sig och kan prata för sig bland dom trogna, och johan kan inte ha så hög trovärdighet just nu och anna anka verkar inte ens vara med i matchen, det måste till något mirakulöst nästan.

I svenska förrädarna har väl minst en förrädare blivit utröstad varje säsong? rätta mig gärna om jag minns fel. Det kan isåfall bli första gången som alla "original" förrädare går hela vägen tillsammans.
Fast Julia var väl ändå ganska smart? Hon och Gunnar var de enda som var säkra på Miriam genom att fundera över vilka som hade blivit utröstade. Julias miss var att hon blev för högljudd, det funkar aldrig i förrädarna, dessutom blev hon för känslosam på slutet.

Vilken härlig tjej för övrigt, smart, verbal och så jäkla het!
Citera
2026-05-08, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jqeem
Julia sabbar för sig själv med att vara på ett korståg mot Miriam, men i sista sekund tappar hon all energi och kör diva-spelet "Jag har rätt och ni är dumma i huvudet om ni inte gör som jag säger".

Hon framstod som desperat och tror det var det som fick henne att falla.

Exakt, att hon så tydligt ser ner på andra gör henne vidrig. Jag tyckte ändå hon var härlig förr, men i Förädarna visar hon en riktigt ful sida. Kan tänka mig att hon var en mobbare i skolan.
Citera
2026-05-08, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perfecthairline
Fast Julia var väl ändå ganska smart? Hon och Gunnar var de enda som var säkra på Miriam genom att fundera över vilka som hade blivit utröstade. Julias miss var att hon blev för högljudd, det funkar aldrig i förrädarna, dessutom blev hon för känslosam på slutet.

Vilken härlig tjej för övrigt, smart, verbal och så jäkla het!

Jag skulle inte kalla henne ganska smart, nej. Hon hade bra intuition och var något på spåren men hennes planering var direkt usel. Och även om planen, i hennes huvud var bra på förhand så var utförandet odugligt och hon använde inget utav den info och fakta hon faktiskt hade för att någon skulle gynnas utav det, inte ens hon själv utan snarare tvärtom så åkte hon ut pga det. Gunnar gjorde ju tyvärr misstaget att anförtro sig till fel person, och dessutom direkt avslöja sina planer vilket i sig inte är direkt smart.
Citera
2026-05-08, 23:04
Medlem
Har tittat på det här regelbundet med barnen, men jag förstår fortfarande inte helt konceptet.

Förrädarna kan ju rekrytera nya förrädare om dom blir för få, så vad är då vitsen med att rösta ut några? Finns det säsonger eller versioner från andra länder där dom trogna "klarar" spelet i förtid?

Det är mycket snack om vilka som är smarta och har lyckats identifiera förrädare, men den enda effekten är ju alltid att dessa "smarta" spelare blir dödade under natten, eller utröstade för att dom tar för mycket plats och sticker ut, vilket i sig blir suspekt.

Den bästa strategin är ju alltså alltid att spela lagom dum, så att du framstår som ofarlig för förrädarna, och sedan satsa på att få bort starka spelare, oavsett lagtillhörighet. För vem som helst kan ju ändå bli rekryterad i slutändan.

Sedan kan jag fortfarande inte förstå vad dom här tävlingarna fyller för funktion, eller varför dom får ta så mycket tv-tid. För det första ger dom ju absolut ingen information om vilka som är förrädare eller inte, så allting är ju bara utfyllnad. För det andra är dom ofta väldigt dåligt utformade, ur ett spelperspektiv. Vissa moment är smått obegripliga. I slutändan verkar det alltid riggat så att dom klarar det. Det där momentet där dom skulle lösa gåtan med fåret-vargen-kålhuvudet misslyckades dom ju med på ett sådant katastrofalt vis att det är fullkomligt orimligt att dom fortfarande kunde klara det.
Senast redigerad av DemosthenesNu 2026-05-08 kl. 23:07.
Citera
2026-05-08, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DemosthenesNu
Har tittat på det här regelbundet med barnen, men jag förstår fortfarande inte helt konceptet.

Förrädarna kan ju rekrytera nya förrädare om dom blir för få, så vad är då vitsen med att rösta ut några? Finns det säsonger eller versioner från andra länder där dom trogna "klarar" spelet i förtid?

Det är mycket snack om vilka som är smarta och har lyckats identifiera förrädare, men den enda effekten är ju alltid att dessa "smarta" spelare blir dödade under natten, eller utröstade för att dom tar för mycket plats och sticker ut, vilket i sig blir suspekt.

Den bästa strategin är ju alltså alltid att spela lagom dum, så att du framstår som ofarlig för förrädarna, och sedan satsa på att få bort starka spelare, oavsett lagtillhörighet. För vem som helst kan ju ändå bli rekryterad i slutändan.

Sedan kan jag fortfarande inte förstå vad dom här tävlingarna fyller för funktion, eller varför dom får ta så mycket tv-tid. För det första ger dom ju absolut ingen information om vilka som är förrädare eller inte, så allting är ju bara utfyllnad. För det andra är dom ofta väldigt dåligt utformade, ur ett spelperspektiv. Vissa moment är smått obegripliga. I slutändan verkar det alltid riggat så att dom klarar det. Det där momentet där dom skulle lösa gåtan med fåret-vargen-kålhuvudet misslyckades dom ju med på ett sådant katastrofalt vis att det är fullkomligt orimligt att dom fortfarande kunde klara det.

Nej det är inte logiskt och det tror jag de flesta som medverkar förstår. Programmet kan ju inte avslutas i förtid utan det är ju gjort så det ska bli några få kvar.

Istället är skälet till programmet att kändisar som behöver stålar kan få det mot att göra bort sig i Tv och blotta sin idioti så att vi kan skratta åt dem.
Citera
2026-05-08, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belsebub999
Är det inte Katia i gravkammaren som är programmets största tillgång?

Känner lite tvärtom där 😬
Citera
2026-05-09, 01:02
Medlem
Jag hoppas verkligen att utlänningen Miriam Bryant åker ut med huvudet före i nästa avsnitt.
Hon kallade utlänningen Luay Mohageb för bror.
Utlänningen Johan Kukukaslan kanske kan starta ett drev mot utlänningen Luay Mohageb?
Isåfall kanske båda utlänningarna Miriam Bryant och Luay Mohageb ryker i kommande program?
Givetvis ska även utlänningen Parham Zadeh ut...
Citera
2026-05-09, 07:28
Medlem
Flor-Idas avatar
Vilken skräll att (fd) Dubai porta-pottyn Julia skulle äta bajs för pengar. NOT.
Citera
2026-05-09, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belsebub999
Är det inte Katia i gravkammaren som är programmets största tillgång?
Jag älskar Katia och gravkammaren. Det bästa är ju att få se reaktionerna på deltagarna när dom får veta vilka som är Förrädare!
Citera
2026-05-09, 10:25
Medlem
Hon har ju två tungt vägande attribut på sin sida som verkligen sticker ut.

Citat:
Ursprungligen postat av karestan
Känner lite tvärtom där 😬
Citera
2026-05-09, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DemosthenesNu

håller med det här med förrädarna får värva vem de vill ger dem en så stor fördel att det nästan är omöjligt för dem förlora hela spelet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in