2026-05-08, 11:23
Medlem
SloppySecondss avatar
Jag gissar på 2 år.
en riktig sexgalning, varför inte sätta sig på handen tills den domnar och kalla den The Stranger.
Kanske är han för fin för dammsugaren

YT Scary Movie: I said don't disturb me when I'm cleaning my room

Angående BO så bör man väll inte hänga ut den även om jag tror BO är effektsökare.
Citera
2026-05-08, 11:28
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PontusVonPluring
öh varför dömma ut skadestånd? Hon kommer ju sjävklart ge tillbaka pengarna till honom då det var frivilligt sex.

Hur skulle det gå till? Förmodligen kommer hon ändå inte kunna komma åt pengarna förrän hon är 18 då pengarna kommer sättas in på ett spärrat konto. Sen är det knappast att hon har möjlighet att föra över stora summor pengar ändå utan att banken reagerar. Och om det nu är så att hon har NPF och psykisk ohälsa kan det vara så att hon ändå inte kommer ha fri tillgång till sina pengar bara för att hon blir myndig. Om hon nu är utdömd att inte kunna avgöra sin egen sexualitet och sitt eget samtycke till sex på grund av hennes tillstånd borde det även gälla hennes ekonomi.
Citera
2026-05-08, 11:28
Avstängd
Oj oj oj, så blev man anmäld för att uppgifter som finns nämnda i tråden tas upp 🤣🤣🤣
Jaja, det får vara som det är.

Trust the process 😎
Citera
2026-05-08, 11:38
Medlem
Tror inte det blir de yrkade sex åren och definitivt inte något miljonbelopp i skadestånd, åtminstone inte i första instans. Kanske fyra år eller där omkring. Det intressanta blir ju hur hovrätten kommer att bedöma det hela - för överklagas kommer det nästan garanterat att göra.
Citera
2026-05-08, 11:39
Avstängd
För vidare info, som efterfrågats.
A bor fortsatt kvar i huset. Har dock satt upp flertalet kameror för att övervaka huset 🤔
Hur hennes inställning är till M är lite oklart.
Citera
2026-05-08, 11:44
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DummerHunter
För vidare info, som efterfrågats.
A bor fortsatt kvar i huset. Har dock satt upp flertalet kameror för att övervaka huset 🤔
Hur hennes inställning är till M är lite oklart.

Ok, då kan man väl anta att hon vill ha högre säkerhet omkring sig och att hon inte har några planer på att flytta.
Citera
2026-05-08, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Jag gissar på 2 år.
en riktig sexgalning, varför inte sätta sig på handen tills den domnar och kalla den The Stranger.
Kanske är han för fin för dammsugaren

YT Scary Movie: I said don't disturb me when I'm cleaning my room

Angående BO så bör man väll inte hänga ut den även om jag tror BO är effektsökare.
Minimum är 3 är så vart fan hittade du 2 år ?
Citera
2026-05-08, 11:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
Ok, då kan man väl anta att hon vill ha högre säkerhet omkring sig och att hon inte har några planer på att flytta.

Mina källor säger att pengarna börjar tryta.
Så det är nog en tidsfråga innan huset kommer ut på marknaden.
När han nu dessutom blir dömd idag så är det säkerligen spiken i kistan.
Citera
2026-05-08, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lextex001
Trots de kunde han bli rektor? ingen i vuxenvärlden tog alltså de seriöst? Så stort är väl inte vingåker? kan väl inte ha undgått folk?
Känns ju som en follow-up man skulle vilja läsa..
Som jag skrivit tidigare. Det är ett tidigare fall med en rektor som hade samma problematik. Han blev dömd för våldtäkt mot ett barn som han var rektor och fosterfar för. Han blev anställd av Vingåkers kommun men hann aldrig tillträda. Dom borde ju varit extra noga vid anställning. Dom har en högstadieskola och så många rekryteringar har det inte varit. Dåligt skött. Någon borde få sparken.
Citera
2026-05-08, 11:48
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dovhjort2025
Tror inte det blir de yrkade sex åren och definitivt inte något miljonbelopp i skadestånd, åtminstone inte i första instans. Kanske fyra år eller där omkring. Det intressanta blir ju hur hovrätten kommer att bedöma det hela - för överklagas kommer det nästan garanterat att göra.

Nä, 3 år kanske. Och långt ifrån det skadestånd de yrkat på. Inte ens hälften av summan.

Ja, överklaga kommer han definitivt att göra. Han kommer inte acceptera någon tid i fängelse och att betala skadestånd.

Finns sannolikhet att det blir en överklagan från BO också i samförstånd med åklagaren och föräldrarna om straffet och skadeståndet inte blir vad de yrkat på.
Citera
2026-05-08, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PontusVonPluring
öh varför dömma ut skadestånd? Hon kommer ju sjävklart ge tillbaka pengarna till honom då det var frivilligt sex.

Tror inte ens man behöver betala från första början om inte målsägande begär via kronofogden.

Blir man dömd till skadestånd betyder det endast att målsägande har rätt att kräva det av dig, men om målsägande inte kräver nåt så är det ju skitsamma haha.

Rätta mig om jag har fel
Citera
2026-05-08, 11:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
Nä, 3 år kanske. Och långt ifrån det skadestånd de yrkat på. Inte ens hälften av summan.

Ja, överklaga kommer han definitivt att göra. Han kommer inte acceptera någon tid i fängelse och att betala skadestånd.

Finns sannolikhet att det blir en överklagan från BO också i samförstånd med åklagaren och föräldrarna om straffet och skadeståndet inte blir vad de yrkat på.

Åklagaren överklagar inte i frågan om skadestånd.
Det får isåfall F göra via sitt målsägarbiträde.

Men snart får vi facit, kännbart blir det oavsett.
Som jag sagt tiggare gissar jag på 5,5 om han fälls på båda åtalspunkterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in