2026-04-28, 14:54
Medlem
Crabbofixs avatar
dags för ett nytt avsnitt av torrt snack, det är nu 3 minuter och 20 sekunder med reklam/spons innan ens avsnittet satt igång...

dagens ämne tycks vara "äckliga saker" men det är ju varje avsnitt av flashback forever är det att dom ska tala lite långsamma om samma sak tro?
Citera
2026-05-02, 14:55
Medlem
Shit vad tråkigt det är nu när Ina inte är med.
Citera
2026-05-06, 20:47
Medlem
DocXs avatar
Enshittification hette det va?

Torrtsnackavsnitten är som majskornen i den senaste tidens långa bajskorv. De är verkligen bara helt outhärdligt töntiga, urtråkiga och meningslösa. Och ja, jag skiter i om de är trollning. "Amen de är meeeenade att vara töntiga och tråkiga!". Kanske det, men resultatet är oavsett TÖNTIGT, MENINGSLÖST OCH TRÅKIGT. Och det har allt som Mia och Emma gjort ensamma varit. Trist, helt enkelt. Sluta. Stahp. Och börja göra pod med Flashbackknasigheter som utgångspunkt igen, för det var verkligen jättekul. Inte som den här nervattnade småpratiga gulagsoppan.

Och så är jag bara så jävla trött på Emmas tjatiga och astråkiga koketterande med okunskap. Om det är äkta är det bara sorgligt, om det är spelat är det bara töntigt och tråkigt. Kom på något nytt.
Senast redigerad av DocX 2026-05-06 kl. 20:53.
Citera
2026-05-08, 09:42
Medlem
miss-fires avatar
Tisdagens avsnitt om vad som hände sen var ju rätt bra och innehöll saker som det gamla flashback forever.

Ina var ju trots allt riktigt jävla dålig och det var 15-20% att hon hade strukit med. Det delen var ju rätt roligt berättad.

Sen fick vi ju en uppdatering av Babs med sin Zoe och byggmästaren Mankan76.
Citera
2026-05-08, 11:27
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miss-fire
Ina var ju trots allt riktigt jävla dålig och det var 15-20% att hon hade strukit med. Det delen var ju rätt roligt berättad.

Ja, men om vi tillåter oss att bli snäppet allvarligare här tråden så är det fan för jävligt. För jävligt hur otroligt sugna man är inom sjukvården på att skicka hem folk som faktiskt är sjuka. Jag kan ge mig fan på att man i en del fall medvetet låter bli att göra vissa tester för att om det skulle visa positivt, ja då måste man lägga in patienten.

Nåja, det var ett sidospår, men jag behövde få det ur mig. Kul att Ina är tillbaka och mår bra!
Senast redigerad av Limma skinkbit 2026-05-08 kl. 11:36.
Citera
2026-05-08, 11:28
Medlem
Limma skinkbits avatar
Någon som prenumererar på Västerbottenskuriren och har lust att sammanfatta vad dom skrev om Scroll-Mia?
https://www.vk.se/2026-02-28/efter-20-ar-poddstjarnan-flyttar-hem-till-umea-gor-miniserie-b695f
Citera
2026-05-09, 00:00
Medlem
miss-fires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit
Ja, men om vi tillåter oss att bli snäppet allvarligare här tråden så är det fan för jävligt. För jävligt hur otroligt sugna man är inom sjukvården på att skicka hem folk som faktiskt är sjuka. Jag kan ge mig fan på att man i en del fall medvetet låter bli att göra vissa tester för att om det skulle visa positivt, ja då måste man lägga in patienten.

Nåja, det var ett sidospår, men jag behövde få det ur mig. Kul att Ina är tillbaka och mår bra!
Jag håller fullständigt med om det du skriver. Jag är faktiskt gammal ambulanssjukvårdare och för mig är hela situationen obegriplig. När läkaren lyssnade på lungorna så borde den ha snappat upp orenheter och missljud. 2.5 liter var är ju inte direkt lite samt lufthunger och smärtan hon hade.

Tyvärr är det så att man idag litar alldeles för hårt på blodprover som förvisso är otroligt avancerade och kan upptäcka väldigt mycket, men inte allt. Idag får inte vårdpersonalen lära sig att använda sig av den kliniska blicken som det heter. Alla prover och maskiner kan visa att det är bra, men tittar du ordentligt på patienten så ser du att den inte mår bra, allmäntillståndet nedsatt, blek och svettig. De parametrarna skulle få mig att vilja behålla patient för observation.

Det här är ju en stor anledning till att så många missar sepsis idag. Man tar blododlingar men de tar två dygn innan odlingen är klar och CRP/sänkan ser skapligt ut. Pang tjong hem och patienten återkommer två timmar senare med ett CRP/sänka på flera hundra och är redan kritisk så man får hoppas att de klarar livhanken och får behålla benen och armarna. Detta behövs verkligen all vårdpersonal träna på att få den kliniska blicken igen och faktiskt förstå hur en patient med begynnande sepsis är ut.

Som sagt, det blev en halv uppsats när jag mest ville säga att vi är glada att Ina faktiskt kom ut ur detta levande och att hon berättade om eländet på ett roligt vis. Det var härligt att den gamla flashbackandan vi är tillbaka.
Citera
2026-05-13, 11:52
Medlem
Limma skinkbits avatar
Ganska svagt avsnitt nu senast. Det finns ingen humor i mås- och trutterror. Om det krävs att hela världen slutar äta fisk för att återställa måsarnas naturliga livsmiljö, så att man med gott samvete kan utrota dem från våra städer, så borde inte det vara ett svårt beslut...

Roligast var Emma med sitt hentaivirus.
Citera
2026-05-13, 13:51
Medlem
slush-puppies avatar
Sämsta jävla avsnittet. Vem är road av att höra tre kärringar härma en fiskmås.

IQ-fiskmås på alla tre. Lägg ner eller uppryckning
Citera
2026-05-25, 08:52
Medlem
TheKhurgans avatar
Senaste avsnittet var ok tycker jag.
Men ett misstag de begår är att det numera handlar mer om de själva än om flashback eller andra närforum. Och det är inte där komiken ligger, i deras anekdoter, utan i skribenternas erfarenheter och historier.

Innan var det typ 80% flashback, 20% deras reaktioner och prat runt detta. Vilket de gjorde väldigt bra, det var ju skitroligt.
Nu är det snarare 80% internt prat, personliga och interna anekdoter som bara de själva tycker är roliga, reklam för sina shower, skratt och fnitter och prat om deras respektive. Och 20% flashback, reddit osv.

Jag tror de missbedömer vad som faktiskt var roligt. Om man nu ska använde det löjliga ordet "content" så var flashback content och deras sätt att framföra detta och reagera på detta var väldigt roligt., Nu verkar de tro att de är content, som sporadiskt varvas med flashback. Det blir inte så bra.
Citera
2026-05-26, 16:32
Medlem
Mia, jag tror det är hon som är lesbisk, sade i dagens avsnitt att hon brukar hänga på finanstwitter. Det ligger i linje med hennes persona. Kan det vara så att hon även röstar på M/SD, stöttar Israel, gillar starkt försvar och kärnkraft samt hatar cyklister? Det borde vara så. Hon verkar rationellt tänkande.
Citera
2026-05-26, 21:04
Medlem
Ms_pacmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit
Någon som prenumererar på Västerbottenskuriren och har lust att sammanfatta vad dom skrev om Scroll-Mia?
https://www.vk.se/2026-02-28/efter-20-ar-poddstjarnan-flyttar-hem-till-umea-gor-miniserie-b695f

Håll till godo:
Snabbversion

Texten handlar om Mia Gruffman Cruse, känd som ”Scroll-Mia” från podden Flashback Forever, som flyttat hem till Brännland.

Hon spelar in en tredelad poddminiserie med biologen och jägaren P-A Åhlén om sin återanpassning till Västerbotten.

I podden får hon bland annat följa med på jakt, vistas i skogen och prova västerbottnisk mat, något hon ofta upplever som obehagligt.

Podden är inspelad men ännu inte färdigproducerad eller tidsatt, och Flashback Forever planeras fortsätta som vanligt.

Den här sammanfattningen är gjord med stöd av AI och är kvalitetssäkrad av VK.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in