2026-05-08, 07:29
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuljultomte
https://www.expressen.se/nyheter/varlden/kvinna-smittad-med--skrackvirus-sattes-i-plan/

Nu kommer det fram att kvinnan inte ens fick följa med på planet hon satt där en timme innan hon nekades att resa vidare enligt Expressen.
Flygvärdinnan som ev är infekterad jobbade väl för KLM? Isf har hon blivit smittad på en timme eller är detta ett annat plan? Någon som vet?
Vilken kvinna?

Kan du bevisa att någon på kryssningen ens dött av Hanta viruset?

Eller går alla efter en, fram tills att det är bevisat, påhittad berättelse om ett virus på en kryssning?
Citera
2026-05-08, 07:40
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3pq9pd/hondiuslistan-ar-slappt-tva-okanda

Frisk nu i alla fall… men vi får väl se om någon månad om han fortfarande är frisk.
Varför är det så viktigt att dölja hans identitet… och resterande ombord?
Citera
2026-05-08, 07:42
Medlem
rudi1985s avatar
Som någon skrivit innan här i tråden. Nu vill globalisterna skapa en ny låtsas pandemi.
Citera
2026-05-08, 07:57
Medlem
I Världen uppskattas det att mellan 10 000 och över 100 000 infektioner inträffar varje år, med den största sjukdomsbördan i Asien och Europa. Dock är dödligheten 1-15 procent på de Europeiska och asiatiska versionerna. I Amerika är dödligheten upp till 50 (Vanligt 20-40) procent. I USA har haft 400 fall sedan början av 1990-talet. Den sydam versionen kan smitta mellan människor. Men R0 ligger under 1. Så risken för smitta är låg. Men är som högst dagen man visar första symtom.

Smittspridning - Denna version på båten

Hittills har smittspridning mellan människor endast dokumenterats för Andesviruset i Amerika och är fortfarande ovanligt. När det inträffar har smittspridning mellan människor kopplats till nära och långvarig kontakt, särskilt mellan familjemedlemmar eller intima partners, och verkar mest sannolikt under sjukdomens tidiga fas, när viruset är mer smittsamt.

https://unric.org/sv/hantavirus-vad-du-behover-veta/

PS Jättemånga svenskar har varit sjuka av svenska versionen av Hantavirus (Sorkfeber). Det kan kanske ge immunitet mot versionen på båten.
Citera
2026-05-08, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rudi1985
Som någon skrivit innan här i tråden. Nu vill globalisterna skapa en ny låtsas pandemi.

Nej jag skulle nog säga det är tvärt om. Det är bara foliehattarna* som brölar om det. Bara läsa vad WHO och FN skriver. De är väl globalister. De säger att den risken i princip inte finns.

*Fåtal antiglobalister.
Citera
2026-05-08, 08:17
Medlem
Overminds avatar
Var inte nyfiken på denna händelse förns WHO nu börjar prata om att "oroa er inte. vi har läget under kontroll." Det är ju exakt så de sa om covid när det började sprida sig. Sen blev det panik.
Citera
2026-05-08, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Varför ska halva världens idioter få för sig att det är nästa pandemi så fort några blir sjuka?

Är folk så rädda och efterblivna på riktigt eller är det bara skit som säger för att dom är drama queens?
Bara hoppas att tillräckligt många vägrar delta i detta apspel. Förhoppningsvis är det för nära i tid till covidteatern.
Citera
2026-05-08, 08:30
Medlem
Cadells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dude2k
Låt dem förfan inte kliva på land! Brösta viruset och friskna till.

Låt de gå iland i Somalia
Citera
2026-05-08, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Varför är det så viktigt att dölja hans identitet… och resterande ombord?
Men hur kan de inte ha identitet på 2 personer?

Enligt min erfarenhet när jag har kryssat så kommer man knappast ombord om du inte kan identifiera dig och bli registrerad som passagerare.

Jag har svårt att tro att säkerhetstänket skiljer sig särskilt mycket på det olika rederierna.
Citera
2026-05-08, 08:36
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Varför ska halva världens idioter få för sig att det är nästa pandemi så fort några blir sjuka?

Är folk så rädda och efterblivna på riktigt eller är det bara skit som säger för att dom är drama queens?
Det är ett smittsamt virus med hög dödlighet som nu smittar människa till människa.
Inte kul.
Efterblivna är de som inte tar sådant här på allvar.

Gå nu och köp lite pasta och toapapper.
Citera
2026-05-08, 08:39
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:

Intressant att du förnekar
Citera
2026-05-08, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
De vill hem till sina familjer… inte så smart kanske. Är de smittade utan symtom ännu så lär de smitta ner sina familjer med en mycket dödlig sjukdom. Jag hade isolerat mig den tid som krävs för att veta först. Vem vill utsätta sin familj för risken att bli smittade?!?
Jag fattar inte varför de inte är satta i karantän - på båten.
Hur svårt kan det vara?

Jag minns hur flygen från Kina gick precis som vanligt i evigheter när Corona bröt ut.
Såklart vi skulle få spridning här också, och sedan när det va ett faktum, då drogs flygen in.

Och nu ska dessa passagerare sprida sig runt hela världen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in