2026-05-07, 23:07
Medlem
Har under året börjat inse att jag inte har ett virilt sprut när jag kommer längre. Utan istället så rinner sperman ur kuken på ett riktigt patetiskt sätt. Min orgasm har blivit sämre när jag inte längre sprutar.

Jag är 40+ har rejält med sex, har inga problem med att bli hård eller att komma i övrigt.

Är det åldern eller en dålig muskulatur? Går det att träna bort eller är det bara att acceptera? Tar gärna emot tips och råd av er som varit i samma sits.
Citera
2026-05-07, 23:33
Medlem
jcockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frankyboy
Har under året börjat inse att jag inte har ett virilt sprut när jag kommer längre. Utan istället så rinner sperman ur kuken på ett riktigt patetiskt sätt. Min orgasm har blivit sämre när jag inte längre sprutar.

Jag är 40+ har rejält med sex, har inga problem med att bli hård eller att komma i övrigt.

Är det åldern eller en dålig muskulatur? Går det att träna bort eller är det bara att acceptera? Tar gärna emot tips och råd av er som varit i samma sits.
För mig har det att göra med om det är sprut vid onani, sprut vid sex, och om det är sprut vid sex - vem det är jag har sex med, och sen dags- och periodform.

Det finns vissa definitiva mönster, men det verkar alltså vara i princip helt och hållet mentalt.
Citera
2026-05-07, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frankyboy

Kegels. Du måste träna upp din PC muskel
Citera
2026-05-07, 23:54
Medlem
Voloteas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeddis
Kegels. Du måste träna upp din PC muskel
Om muskeln redan är OK är det dåligt med denna typ av träning.

TS bör undersöka sig i vården först och se om det beror på dåliga muskler eller vad det nu är, innan han drar igång nåt träningsprogram.
Citera
2026-05-08, 00:28
Medlem
Är det bara du som har problem med det, för bruden känner ju inte hur mycket du sprutar.
Citera
2026-05-08, 01:23
Medlem
kalkryggars avatar
Sprutet blir normalt sämre med åren sägs det. Är väl kanske åldersrelaterat.
Citera
2026-05-08, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volotea
Om muskeln redan är OK är det dåligt med denna typ av träning.

TS bör undersöka sig i vården först och se om det beror på dåliga muskler eller vad det nu är, innan han drar igång nåt träningsprogram.

Du är inte bara en idiot utan du är också antagligen jävligt ful. Det finns NOLL nackdelar med att träna sina muskler. Eller är du av uppfattningen att dina ben blir trasiga av att ta en promenad om de redan fungera? Fan att klappträn som du alltid ska klämma ur er en massa jävla idiot trams med noll självinsikt i hur jävla korkade ni framstår.

PC musklen är det som kontrollerar om du kan spruta starkt eller ej. Kegels stärker PC- muskeln och, ofta i samband med andra övningar, övrig relevant muskulatur, ex bäckenbottenmuskulaturen.
Det finns bokstavligen noll nackdelar med att göra kegels. Det är förövrigt någonting som antagligen alla behöver göra, speciellt i samband med åldern. Hjälper även att hålla tätt när du närmar dig 70-80. Nästan all kukhälsa går att härleda till träning alt hormonellhälsa, men nu är inte sprutet kopplat till just hormonell hälsa då det är en muskelreflex. I detta fall behöver snubben antagligen träna utöver kegels och övningar för bäckenbotten, saker som löpning och höfter också.

Du skriver själv "bero på dåliga muskler", kegels stärker musklerna som är kopplad till din förmåga att spruta starkt. Vem FAN är så obildad, korkad och mentalt fåraktig att de behöver gå till vårdcentralen för att fråga om sämre sprut efter 40? Är du omyndigförklarad eller bor du på särskilt gruppboende? Din goda man borde inte låta dig posta på flashback. Skippade du högstadie sexualkunskap? Du var kanske i en OBS klass istället och käkade limm?
Senast redigerad av Zeddis 2026-05-08 kl. 02:32.
Citera
2026-05-08, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jcocker
För mig har det att göra med om det är sprut vid onani, sprut vid sex, och om det är sprut vid sex - vem det är jag har sex med, och sen dags- och periodform.

Det finns vissa definitiva mönster, men det verkar alltså vara i princip helt och hållet mentalt.

Det är en reflex kopplad främst till , men inte enbart, PC-muskeln. Att upphetsning spelar roll är ju självklart eftersom att det hänger ihop med reflexen som sådan. Men att tro att du kan fantisera fram starkare sprut genom att bara fokusera på det mentala så är du duktigt oinformerad. I sådana fall hade jag ju kunnat fantisera fram sprut på många meter med sådan kraft att min kuk hädanefter klassas som ett licenspliktigt skjutvapen.
Citera
2026-05-08, 02:53
Medlem
jcockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeddis
Det är en reflex kopplad främst till , men inte enbart, PC-muskeln. Att upphetsning spelar roll är ju självklart eftersom att det hänger ihop med reflexen som sådan. Men att tro att du kan fantisera fram starkare sprut genom att bara fokusera på det mentala så är du duktigt oinformerad. I sådana fall hade jag ju kunnat fantisera fram sprut på många meter med sådan kraft att min kuk hädanefter klassas som ett licenspliktigt skjutvapen.

Du är då inte nådigt dum i huvudet du. Jag sa inte att det berodde på upphetsning, jag sa att det förefaller vara helt och hållet mentalt. Jag förstår att du har svårt att begripa skillnaden mellan dom sinsemellan. Ett tips: ge fan i att öppna mun eller knappra på tangenterna tills du klarar av att säga biologi utan att säga materialism. Om det aldrig sker så lovar jag dig att vi andra är helt ok med det. Pys nu iväg och låt vuxna människor som vet hur man för en dräglig konversation vara ifred.
Citera
2026-05-08, 02:57
Medlem
Voloteas avatar
Jag säger inte att övningar är dåligt, jag säger att man behöver veta om man redan har en spänd PC-muskel eller om den är försvagad, innan man utför övningar.

Om bäckenbotten är för stram kan ytterligare övningar göra det värre, vilket paradoxalt nog kan försämra erektionsförmågan. Vissa spänner muskleln hela tiden, omedvetet, och i de fallen kommer mer träning bara öka spänningen. En konstant spänd bäckenbotten kan begränsa blodcirkulationen till penis, vilket gör det svårare att få och bibehålla en erektion.
Citera
2026-05-08, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volotea
Jag säger inte att övningar är dåligt, jag säger att man behöver veta om man redan har en spänd PC-muskel eller om den är försvagad, innan man utför övningar.

Om bäckenbotten är för stram kan ytterligare övningar göra det värre, vilket paradoxalt nog kan försämra erektionsförmågan. Vissa spänner muskleln hela tiden, omedvetet, och i de fallen kommer mer träning bara öka spänningen. En konstant spänd bäckenbotten kan begränsa blodcirkulationen till penis, vilket gör det svårare att få och bibehålla en erektion.

Precis! Det är sällan man behöver göra kegels, då många spänner den omedvetet under dagarna.

Reverse kegel däremot, är något fler bör göra.
Citera
2026-05-08, 04:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jcocker
Du är då inte nådigt dum i huvudet du. Jag sa inte att det berodde på upphetsning, jag sa att det förefaller vara helt och hållet mentalt. Jag förstår att du har svårt att begripa skillnaden mellan dom sinsemellan. Ett tips: ge fan i att öppna mun eller knappra på tangenterna tills du klarar av att säga biologi utan att säga materialism. Om det aldrig sker så lovar jag dig att vi andra är helt ok med det. Pys nu iväg och låt vuxna människor som vet hur man för en dräglig konversation vara ifred.

Så din biceps muskel kapacitet är helt och hållet mental? Sprutet är en muskel reflex som kontrolleras i huvudsak av PC muskeln. Om man efter 40 får dåliga sprut så beror det högst troligen på dålig muskulatur, PC muskeln och bäckenbotten. Du kan absolut spruta lite hårdare om du är mer upphetsad(den mentala biten) men din muskel har alltid en fysisk kapacitet och din hormonella hälsa är inget som är helt och hållet mentalt.

Är det någon form av skollov just nu eller vad är grejer?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in