Citat:
Ursprungligen postat av
svenskor
Hur många varningar utdelas verkligen under 24/7
Utdelas varningar ut offentligt eller är det bara vid avstängning och bannlysningar?
(FB) Avstängningar och bannlysningar
Och borde varningar synas i profilen så medlemmar kan se hur illa eller bra medlemmen är

Jag vet faktiskt inte hur många varningar som utdelas, jag har aldrig sett någon statistik på det. Men rent generellt kan man nog säga att det delas ut klart fler varningar än avstängningar. Målsättningen är ju inte att stänga av så många som möjligt utan att få forumet att fungera så bra som möjligt. Så det bästa är ju bara att varna och hoppas att användaren tar till sig och ändras sitt beteende framöver och spara avstängningarna till när det inte fungerade.
Nä, varningar utannonseras inte. Men ibland skriver vi i någon riktigt bråkig tråd något i stil med "Många inlägg raderade och varningar utdelade, vänligen skärp er nu, tråden handlar om X inte Y. /Mod". Men då anger vi ju inte vilka användare som varnats (även om de som följt tråden nog måmga gånger kan ana det).
I sin egen profil ser man naturligtvis sina enga varningar. Däremot ser man inte andras om man går in på deras profil. (Vi moddar ser det dock.)
Jag är osäker på om det verkligen vore en fördel att kunna se andras varningar, man ska ju bara svara på vad andra skriver, inte vilka de är, seriösa eller oseriösa skribenter.