Citat:
Ursprungligen postat av
Badrumsbadkar
TV4 har historiskt sett en mycket låg tolerans för kopplingar som kan skada deras journalistiska trovärdighet eller varumärke.
Kanalens relation till Jockiboi har nästan enkom varit högst problematiskt. Här har man svalt hela narrativet från början, Allt i en enda kompott efter tittarsiffror. Finns inget djup i de intervjuer som gjorts sedan 2017 - idag.
Jockiboi har medverkat i en blandad kompott av underhållningsprogram som kanalen sänt genom åren,
Och t.ex Körslaget, giftermålet & spökjakt var redan påbörjade projekt innan dess att SVT sände Hatet.
Att man väljer att double down & inte kräva Jåckeböy på lite ansvar är liksom inte märkligt, då kanalen redan investerat för mycket i han.
Bara det att Jockiboi svarar såhär i en pressintervju om den nu, fällda dokumentären: ett övergivet barn. Tycker jag är kvitto på vilken typ av journalism man tycks ha.
Citat;
Citat:
Folk har alltid spekulerat och hittat på saker om mitt liv och jag länge velat göra ett bokslut där någon oberoende utifrån gjort all research. När jag fick frågan om den här dokumentären så tänkte jag "Okej, gör vad ni behöver göra, en gång för alla, träffa alla ni vill, fråga mig vad ni vill och läs mina socialpapper. Ni får fri tillgång till hela min historia.