2026-05-07, 14:59
Medlem
SvartaVargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattsmyg
Samma för mig, allt utom Gammaldags Vanilj går bort.
Jag trodde att GB ägdes direkt av Unilever men nu är det
tydligen ett (nytt) bolag Magnum mellan, man kan undra varför.
https://corporate.magnumicecream.com/en/brands.html

Allt ägs av Monsanto,blackrock och vanguard nu. Judarnas pelar. Är väl massa skit i så vi blir sjuka. Tar fan 30min å göra en bunke egen glass på riktigt opastöriserad mjölk. Så dom kan dra åt helvete
Citera
2026-05-07, 15:01
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberRobot
En bög-glass ? Nej tack. Men kan dom inte fixa en neger-glass istället ? Eller en feminist-glass ?

De har ju Nogger. Duger inte den?
Citera
2026-05-07, 15:04
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberRobot
En bög-glass ? Nej tack. Men kan dom inte fixa en neger-glass istället ? Eller en feminist-glass ?
Bland pedofiler som har "ungdomsgård" i hemmet så bjuds det ofta på Calippo eftersom det ser ut som att pojkarna suger kuk när de äter glassen.
De borde väl passa dig, särskilt om du väljer den med cola-smak.
Citera
2026-05-07, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Det är väl bara grädde. Märkligt det ens får kallas glass.
Vad tänker du att glass är gjort på om inte grädde, ägg och socker?
Citera
2026-05-07, 15:24
Medlem
GenusKhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Du medger alltså att du (och några andra dårar) kokat ihop det själv men torgför det ändå som att det vore etablerad fakta. brukar betrakta vänstern som falsk och lögnaktig, din sida (extremhögern) tycks vara likadan. Tycks som att ni förtjänar varandra.

Nej det gör jag inte, jag noterade att jag tycker att deras logga är väldigt lik pedofilernas logga ("girllove"), det är vad jag gör och det enda jag gjort.

Kul att du tror att jag på något sätt skulle vara "extremhöger" också både vad jag röstade på och mina generella åsikter går snarare i vad man kallar "vänsterfållan", men man klistrar väl lätt på de epitet som man tycker passar sin världsbild som vi kommit fram till ja.

I ditt fall tycks du vara rätt hatisk till det mesta och det är ju som sagt som att dricka en kopp gift och hoppas att de andra ska ta illa vid sig.

Men det är självklart bara projicering från min sida förstås
Citera
2026-05-07, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/kunder-rasar-mot-gb-s-nya-glass-hotar-med-bojkott-l%C3%A4gg-ner/ar-AA22wdiI?ocid=msedgntp&pc=ASTS&cvid=69fb9419a04946 8ba2d1aa7fc58cc942&ei=34

Vad tänker ni om tilltaget?

Personligen vill jag inte ha en massa HBTQ-skit nedkört i käften när man ska handla glass så för mig blir det en bojkott av GB-glass.

Finns väl ingen normal människa som köper gb-glass länge ändå.

Såfort gb såldes till utlandet tog de bort grädden och har bara fejkglass som endast hör hemma i soptunnan.

unilever har förstört vartenda glasmärke i europa som de köpt upp som de har glasshjärtat på (undvik).

på 90-talet var magnum,sandwich och 88:An god i början när arla ägde den en gick det utför till att bli toalettavfall.

Nu är det triumf,kling,ängelholms glass och andra märken som gäller om man vill äta glass.
Citera
2026-05-07, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/kunder-rasar-mot-gb-s-nya-glass-hotar-med-bojkott-l%C3%A4gg-ner/ar-AA22wdiI?ocid=msedgntp&pc=ASTS&cvid=69fb9419a04946 8ba2d1aa7fc58cc942&ei=34

Vad tänker ni om tilltaget?

Personligen vill jag inte ha en massa HBTQ-skit nedkört i käften när man ska handla glass så för mig blir det en bojkott av GB-glass.

Jag har svårt att förstå upprördheten. Välj en annan glass att köra ner. Eller upp.
Citera
2026-05-07, 15:48
Medlem
HerrGickhans avatar
GB och SIA är två märken jag aldrig köper. Det gör ingen skillnad för dessa företag, men det känns bra för mig.
Citera
2026-05-07, 16:03
Medlem
Klantigt av dem att sprida bögpropaganda med en glass som inte ens ser speciellt bögig ut. För 5-10 år sen fanns en glass som hette regnbåge, och det var bannemig en väldigt bögig glass, såg ut som en kuk i regnbågens alla färger. Men ingen klagade på den för den marknadsfördes inte som en bög glass. Den där glassen kan GB sticka upp i röven.
Citera
2026-05-07, 16:11
Medlem
Brajias avatar
Skall stödköpa GB heeeeela sommaren!
Citera
2026-05-07, 16:23
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Odraåthelvete glassen är än värre än jag visste. Glass ska innehålla ägg.
Att det ens får tillverkas och serveras som kost/mat är underligt.
Instämmer, det här är inte roligt. Och det dom kallar "GB Gräddglass" är inte mycket bättre:
"Denna produkt innehåller:

SKUMMJÖLK, glukos-fruktossirap, socker, MJÖLKFETT, GRÄDDE (4%), glukossirap, SKUMMJÖLKSPULVER, arom, emulgeringsmedel (mono- och diglycerider av vegetabiliska fettsyror), stabiliseringsmedel (guarkärnmjöl, taragummi, karragenan, fruktkärnmjöl).
Obs! Var noga med att alltid läsa innehållsförteckningen på den aktuella produktens förpackning då ingredienssammansättningen kan ändras."
Det sista tolkar jag som att "ingredienssammansättningen" kan försämras, om det visar sig ekonomiskt fördelaktigt...
https://www.gb.se/p/gb-gr%C3%A4ddglass-vanilj.html/08711327462342

Till ämnet:
Pride Rocket Pink Lemonade har en smak av hallon och citron.
Man undrar vad denna "isglass" innehåller? Då det inte finns någon som helst information om innehållet på nätet (jag hittar i alla fall ingen information). Min gissning är att den knappast tillför något nyttigt, kanske inte ens något som klassas som harmlöst, utöver vatten?
Den finns inte ens nämnd på GB;s egen hemsida.
Citera
2026-05-07, 16:23
Medlem
busy-signals avatar
Äter inte glass men en god anledning att bojkotta om man inte redan gör det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in