Citat:
Ursprungligen postat av
torkskap1
Jag har 20 st citeringar jag behöver svara på, självklart behövde jag klippa ned när du inte ens hade någon fråga att ställa. Vad vill du att jag ska svara på i ditt förra inlägg?
Jag har redan skrivit i tråden vad som är problemet med detta, och jag orkar inte upprepa mig 10 gånger om.
1. Hur tycker du att ditt påstående om "
enkla och snabba pengar" rimmar med att Försäkringsbolagen kräver att händelsen skall vara polisanmäld, att försäkringsbolagen själva utreder anmälan samt att den utsatte har bevisbördan (dokumentation, bilder, läkarintyg, vittnesuppgifter osv.)?
2. Givet dina påståenden hur vill du bemöta att försäkringsbolagen har egna utredare , vars enda uppgift är att utreda försäkringsfall, vilket betyder att både erfarenhet och kunskap finns i ämnet försäkringsbedrägerier? Hur ser du på att det finns kända fall (Helge Fossmo, Johanna Möller och "Cyanidkvinnan") där försäkringsbolagen själva varit med och avslöjat gärningsmännen? Tycker du dina farhågor och katastroftänk är likabefogat och underbyggt med denna informationen?
3. Vad skall man göra åt detta? Skall försäkringsbolagen sluta med olycksfallsförsäkringar och överfallsskydd eller vart vill du komma?