2026-05-07, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kladdkakautankladd
Man är ju ändå nyfiken hur deras upplägg ser ut, klart att förskolan vill veta hur många barn som kommer för och kunna planera med mat och så vidare ( och självklart kan ett barn bli sjukt precis innan)
Men jag kan inte själv föreställa mig att själv kontakta vår förskola och säga "Hej! nej mitt barn kommer inte idag, för vi ska besöka lekparken" 🫣

Det sjuka är att hon verkar stolt och beter sig som att hon är bra förälder som tog ut barnet från förskolan för att leka i en park ensam.... men i själva verket är hon egoistisk och tar säkert med Lars ut för att rasta sig själv🧐
Citera
2026-05-07, 11:30
Medlem
Grejen med H är att hon är trög mentalt och inte riktigt förstår. Hon tycker säkert att hon är en toppenmamma som har kvalitetstid med sitt barn. Det hon inte förstår är att kvalitetstiden sker på bekostnad av något viktigare. Lars behöver gå på förskolan och ha rutiner. H kan ha kvalitetstid på lekplatsen på eftermiddagen istället för att sätta Lars framför en icke-ålders adekvat film med neddragna persienner och en nappflaska med saft.
H får liksom aldrig grepp kring föräldrskapet och förstår liksom inte fullt upp vad som krävs för att vara en bra mamma.
Citera
2026-05-07, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barahartillfalligt
Det sjuka är att hon verkar stolt och beter sig som att hon är bra förälder som tog ut barnet från förskolan för att leka i en park ensam.... men i själva verket är hon egoistisk och tar säkert med Lars ut för att rasta sig själv🧐

Eller hur.. hon har inga kompisar eller kollegor så hon håller sitt barn hemma för att ha nån att vara med. Tragiskt.
Citera
2026-05-07, 11:33
Medlem
Lustigt att man aldrig får se den där parken eller lekplatsen…. Dom kan ju lika gärna sitta i sin trädgård. Ingen idé att visa en matlåda med chips eller Lars i en vagn när hon hela tiden bara berättar vad som komma skall.
Citera
2026-05-07, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kandy19
Men va? Vilken psykolog går hon till? 🤔 Nu är jag lost. 🤣
Psykologen på vårdcentralen mest troligt.
Citera
2026-05-07, 11:58
Medlem
eunices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reufvhatt
Social ångest. Hur fungerar det? Undrar genuint då jag inte har någon erfarenhet. Det som skaver i mig är att den sociala ångesten slår till för HT vid ”tråkiga” saker, så som lämna på förskola osv. Men den verkar utebli vid ”roliga” saker såsom shopping och läkarbesök. Är det så social ångest fungerar? Jag trodde den skulle vara mer generell liksom.

Fast hon besöker ju endast samma butiker/platser hela tiden och när de går ut och äter så är det alltid på samma restauranger, vilket knappast är kul eller särskilt vanligt. Men det beror förmodligen på att dessa platser/aktiviteter är bekanta och trygga för henne och då triggar minimalt med ångest. Samma sak med att hon alltid ska ha med sig någon när hon gör saker utanför hemmet, det är säkert också för att det känns mindre ångestframkallande för henne. Så vid första anblick kanske det ser ut som att hon gör en hel del saker, men om man tänker efter så lever hon ju ett väldigt förutsägbart och ovarierat liv, vilket säkert kan bero på att hon begränsar sig till följd av sin ångest.
Citera
2026-05-07, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lostsoulforever
Grejen med H är att hon är trög mentalt och inte riktigt förstår. Hon tycker säkert att hon är en toppenmamma som har kvalitetstid med sitt barn. Det hon inte förstår är att kvalitetstiden sker på bekostnad av något viktigare. Lars behöver gå på förskolan och ha rutiner. H kan ha kvalitetstid på lekplatsen på eftermiddagen istället för att sätta Lars framför en icke-ålders adekvat film med neddragna persienner och en nappflaska med saft.
H får liksom aldrig grepp kring föräldrskapet och förstår liksom inte fullt upp vad som krävs för att vara en bra mamma.

Exakt och det är precis såna här människor som hon när de får orosanmälan sä förstår de inte riktigt varför de tycker att det är så och anser att det äf orättvist mot barn som far illa på riktigt. Hon har ingen konsekvenstänk kring hur det här ens kan påverka hennes barn att man avbryter rutiner för att vara på lekparken klockan 08 på morgonen. Varför ens är det nödvändigt? om barnet är på förskolan två tre timmar. Varför inte låta barnet leka av sig och interagera med barn på förskolan? Sen komma hem och göra det man vill på sin fritid. Det här är bara j**** konstigt
Citera
2026-05-07, 12:23
Medlem
Den där hemska bakgrundslåten när hon kör vagnen. Är det bara jag som tycker att det ser ut som en scen ur en skräckfilm. Manisk galen, mamma, som tvingar sitt barn att leka
Citera
2026-05-07, 12:48
Medlem
”Hemma från föris för att vi ville gå till lekplatsen” sa ingen med ett jobb någonsin. Behöver hon förskoleplats eller inte? Så oklart. Så mycket som hon planerar i sin kalender borde hon väl kunna lägga upp arbetsveckorna bättre än att behöva jobba tidigt på morgonen innan de ska resa bort och lägga all packning och att ta hand om Lars på Kebaben, OCH inte spontant kunna ta ledigt en torsdag där föris (=jobb) var inplanerad.
Citera
2026-05-07, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barahartillfalligt
Den där hemska bakgrundslåten när hon kör vagnen. Är det bara jag som tycker att det ser ut som en scen ur en skräckfilm. Manisk galen, mamma, som tvingar sitt barn att leka

För att mamman fått i KBT-övning att gå till parken. Hade varit bättre att öva på att lämna och hämta på förskolan och interagera med andra föräldrar och pedagoger osv.

Tror heller inte att de är i parken ens, för hon visar som sagt bara saker de SKA göra. Aldrig i praktiken. Suck hon är så märkligt
Citera
2026-05-07, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bestvetare
Fast i min värld är man i en utredning tills utredningen visar nått annat, vilket det nu gjort för Hanna. Så helt fel har hon inte haft.

Spännande att det är så i din värld, men i den vanliga världen är det inte så att man är ”mitt uppe i ADHD-utredning” för att man själv ringt VC och sagt att det är lite rörigt i huvudet.
Citera
2026-05-07, 13:11
Medlem
Ännu en gång som L får lida för att mamma H inte vågar lämna på förskolan.

Som andra skrivit tidigare. Varför inte göra de på eftermiddagen?!!

L kommer aldrig vänja sig vid förskolan när föräldrarna håller på som dom gör.
Även om L blir ledsen av förberedning/lämning på förskolan så kommer det bli lättare.
Allt hattande gör det bara värre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in