2026-05-07, 07:28
Avstängd
Psysations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanWestlund
Jag & Jacke kommer göra en video där vi går igenom allt så ni förstår.

Men pengarna ni ser han har tjänat är efter att YouTube dragit sina 45% och det enda som återstår är det som ska beskattas.

Han har tjänat över 1 mille på YouTube 2024, -175.000 sek som skulle till Livros

Så enkelt är det bara
Jag vet inte exakt när printen är daterad, Men den kommer från ovan citerad användare
(Självoutad här & på youtube som Chrippa) Som i sin tur fått den av Jonas Livros
- Killen som köpte & sålde tillbaka Patrasks kanal.

Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Har skatteverket fått den där? Han deklarerade endast för 192k det året.
Citera
2026-05-07, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psysation
Jag vet inte exakt när printen är daterad, Men den kommer från ovan citerad användare
(Självoutad här & på youtube som Chrippa) Som i sin tur fått den av Jonas Livros

Inkomstår 2024 då han deklarerade 192k.

Skatteverket får inte några uppgifter från Google utan det är Rask själv som måste uppge inkomstuppgifter.
Citera
2026-05-07, 09:11
Medlem
0.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Inkomstår 2024 då han deklarerade 192k.

Skatteverket får inte några uppgifter från Google utan det är Rask själv som måste uppge inkomstuppgifter.
Och rask är känd för att vara helt fantastisk på att fixa saker själv....
Citera
2026-05-07, 10:14
Medlem
Sätt dit den där jävla råttan nu
Citera
2026-05-07, 12:04
Medlem
Citat:
Skulle det där uttalandet stämma så pågår det alltså ett omfattande skattefusk. Å andra sidan tror jag mer på att det är skitsnack rakt upp och ner eftersom familjen lever under fattigdomsgränsen.
Citera
2026-05-07, 12:09
Medlem
Lonlines avatar
Hoppas verkligen att jockiboi tänker bjuda rask till bröllopet. Det är ju trots allt nära vänner enligt rask.

Visst kommer rask att sticka ut lite med sina leopardmönstrade kläder. Och de andra gästerna kommer kolla lite snett mot baronen och undra vem som släpat hit den lodisen.

Men jag känner på mig att jockiboi kommer svika en av sina närmsta. För jockiboi har ju visat sig vara enormt falsk mot sina nära.
Citera
2026-05-07, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonline
Hoppas verkligen att jockiboi tänker bjuda rask till bröllopet. Det är ju trots allt nära vänner enligt rask.

Visst kommer rask att sticka ut lite med sina leopardmönstrade kläder. Och de andra gästerna kommer kolla lite snett mot baronen och undra vem som släpat hit den lodisen.

Men jag känner på mig att jockiboi kommer svika en av sina närmsta. För jockiboi har ju visat sig vara enormt falsk mot sina nära.
Carl-fredrik duger inte riktigt ännu, Jockiboi kräver sitt tribut. Men om carl-fredrik bara anstränger sig liiiite till och förtalar liiite mer och grövre...då kanske han blir förtjänt av att bli inbjuden...kanske...
Citera
2026-05-07, 12:25
Medlem
-HoneyBadger-s avatar
Hahaha, OrdsnubbelsBaronen har tydligen begjort en medlemsvideo som beavhandlar Axels ordförråd

Snälla beskjut mig nån
Citera
2026-05-07, 12:44
Avstängd
Psysations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanWestlund
Kan inte strika, när han spelar upp ljud ifrån sin mobiltelefon.
Jag har inget nätverk bakom mig eller dylikt, så det fungerar bara om man reagerar på "mitt videomatrial" tyvärr.

Det är också riktigt kukat att man alltså inte kan copyright strike:a en video för att enbart ljud spelas upp?

Eller stämmer inte det? Låter orimligt då vederbörande uppenbart inte tillför något till orginalverket, Dvs fair use. Snarare det motsatta.

Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Skulle det där uttalandet stämma så pågår det alltså ett omfattande skattefusk. Å andra sidan tror jag mer på att det är skitsnack rakt upp och ner eftersom familjen lever under fattigdomsgränsen.
Citera
2026-05-07, 15:10
Medlem
Vad hände med nya videon? Den försvann på morgonen, fick medlemmarna bara exklusivitet över natten och sedan laddar baronen upp den på nytt för att den inte ska döljas och få lite visningar? Eller var den så genomusel att inte ens uslingen kunde stå bakom den?

Förstår inte riktigt hans problem, varför göra en video om Axels ordförråd när han kan reagera på hans reaktioner på Rasks videor? Kanske för lite kött på benen för baronen han verkade ju helt till sig över att Axel inte pausade varje sekund och kommenterade som baronen gör, ibland samma mening om och om igen, utan att ärthjärnan ens märker det.

Fantastiskt värde att bli medlem också, en månad sedan baronen hintade om mer vloggar osv, men endast en finns ute.. vuxenmys kanalen verkar också vara stendöd.. blir det ens en till video undrar jag.
Senast redigerad av gronaljuset 2026-05-07 kl. 15:18.
Citera
2026-05-07, 16:19
Avslutad
Citat:
Det är också riktigt kukat att man alltså inte kan copyright strike:a en video för att enbart ljud spelas upp?

Eller stämmer inte det? Låter orimligt då vederbörande uppenbart inte tillför något till orginalverket, Dvs fair use. Snarare det motsatta.

Det handlar väl mest om att de automatiska systemen för att verifiera att det är lånat material är baserade på vidio och inte bara ljud. Obs! Gubbgissning.

En annan gubbgissning, eftersom musik man lånat identifieras .. prat uppspelat på mobil slinker kanske igenom för att ljudet är tillräckligt annorlunda
Senast redigerad av BoHansson 2026-05-07 kl. 16:24.
Citera
2026-05-07, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoHansson
Det handlar väl mest om att de automatiska systemen för att verifiera att det är lånat material är baserade på vidio och inte bara ljud. Obs! Gubbgissning.

Gubbgissning från mig är att när han spelar upp från mobilen blir det otydligt ljud, därför funkar det ej. Det är därför Baronen är så usel på att lägga in saker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in