Citat:
Ursprungligen postat av
MisterBear
Hej. Jag har sett mycket om AI på internet länge och jag undrar hur jag själv kan använda det. Jag satt och tänkte på om jag var Gud skulle jag göra om världen och göra så Egypten är ett koptisk kristet land och även ge land åt Assyrier/Syrianer och Kaldéer. Kurdistan skulle bli ett självständigt land och att Greker fick tillbaka viktiga områden i Anatolien, framförallt Konstantinopel med Hagia Sofia kyrkan, men inte för mycket på muslimskt-turkiskt land. Armenierna skulle också få tillbaka större delar av historiska områden. Judarna får sitt utan att inkräkta för mycket på kristet land. Dom muslimska araberna har sitt land och Druser får även sitt lilla land någonstans.
Så tänkte jag att hur kan jag använda AI för att få fram en sådan sorts världskarta med respektive huvudstad och deras flaggor och sånt.
Så det är den hjälpen jag söker från er, och är de så enkelt ens som jag beskrev typ ”Hey AI, skapa en karta över…” och sen bara man får fram det?
En nation är ett språk. Och AI är ett Wunderwaffe för att bevara minoritetsspråk och återskapa döda språk, på vilka det finns gott om nedtecknat material. Om du är seriös, och inte bara sitter och filosoferar på pojkrummet, så är mitt tips att utvidga artiklar på dessa språk på något som heter
Wikipedia Incubator. Här är exempelvis Wikipedia
på koptiska. Pojkrumsfantasin att bli Sargon av Akkad som återskapar Mesopotamien kommer inte infrias inom en vecka, men du kommer bidra till att lägga grunden för framtida nationer.