2026-05-07, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/kunder-rasar-mot-gb-s-nya-glass-hotar-med-bojkott-l%C3%A4gg-ner/ar-AA22wdiI?ocid=msedgntp&pc=ASTS&cvid=69fb9419a04946 8ba2d1aa7fc58cc942&ei=34

Vad tänker ni om tilltaget?

Personligen vill jag inte ha en massa HBTQ-skit nedkört i käften när man ska handla glass så för mig blir det en bojkott av GB-glass.

Så jävla sorgligt att andras existens anses vara "nedkört i käften" på en person. Vad spelar det för roll om de gör en annan glass än vad du vill ha? Det här skadar absolut ingen. Ingen med sunt förnuft iaf. Bara att ignorera den glassen om man är emot LBTQ+ personer så får de inga pengar att skänka?

Tänk vad folk är känsliga för att det ens görs initiativ för de som har det värre i samhället. Stackars FB-are som måste veta att andra människor inte är lika trångsynta. Jag hoppas du återhämtar dig snart. Det måste varit en enorm schock att see att en glass finns!
Citera
2026-05-07, 08:13
Medlem
Studsbolls avatar
Eftersom de inte längre tillverkar glass, bara "glass", en äcklig sörja av ärtprotein, är det väl passande med en bögeriglass. Ett privat bolag måste såklart få ge pengar till vem de vill, så inget fel att ösa pengar över bögintressen. Däremot tror jag de missbedömt samhällsklimatet; woke är sedan länge på väg bort.
Citera
2026-05-07, 08:15
Medlem
GregerMedeltids avatar
Det är klart att man ska med och donera till fonden, hur ska vi annars kunna hitta ett botemedel?
Citera
2026-05-07, 08:25
Medlem
rrpipers avatar
Jag har redan bojkottat all glass i många år. Vuxna män äter inte glass.
Citera
Medlem
Tur att Sia glass finns!
Bättre och godare än GB
Citera
Medlem
halaltarzans avatar
Tycker GB fegar ut lite. Varför inte planka glassen rakt av som var i A clockwork orange.....

https://youtu.be/-kzVEzgyxaQ?si=CycMQxHcgqLTsgZW&t=78
Citera
2026-05-07, 08:30
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det börjar bli få glassmärken kvar för er homofober.

Varför är man homofob om man inte uppskattar en glass med en flagga som förknippas med hbtq och identitetspolitik?

Skulle du gilla en glass som stod för heterosexualitet, kärnfamiljen och meritokrati?
Citera
2026-05-07, 08:37
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Varför är man homofob om man inte uppskattar en glass med en flagga som förknippas med hbtq och identitetspolitik?

Skulle du gilla en glass som stod för heterosexualitet, kärnfamiljen och meritokrati?

Om man upprörs över en jävla glass där två kronor går till hbtq-rörelsen och manar till bojkott så är man självklart en homofob.

Hade inte brytt mig ett skit om det fanns en glass som hette Allan Svenssons kärnfamiljsglass där två kronor gick till svenska kärnfamiljer.
Citera
2026-05-07, 08:38
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99

Du menar SIA Glassbåt? Den som såldes förra året med reklam på en lycklig heterosexuell kärnfamilj med barn?

Vad menar du att folk skulle ha emot den?
Citera
2026-05-07, 08:42
Medlem
datalogs avatar
Trist, brukar köra en kombo av 88an och Nogger på sommaren, men nu blir det bojkott istället.
Citera
2026-05-07, 08:46
Medlem
Smakar glassen gott så ska man äta den. Annars tar man en annan glass. Jag är sedan länge inte ett fan över GB-glass, dyra för den dåliga kvalitén. Jag äter helst egengjord glass eller Hägendaz, Ben och Jerry eller Djugårdsglass.

OM GB tjänar på sin nya "bög-glass" så är det rätt annars fel. Meningen med ett företag är att de ska göra vinst. Jag är ingen fan av kombon hallon och citron. Min favorit är äpple och kanel. Om GB gjorde en sådan glass och kallade den pedofilglass skulle ändå smaka.
Citera
2026-05-07, 08:47
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av datalog
Trist, brukar köra en kombo av 88an och Nogger på sommaren, men nu blir det bojkott istället.

Jag är säker på att GB darrar i lågskorna efter den bulletinen.

Personligen har jag inte torkat mig i arslet sen 2012 i protest mot Kinesiska statens övergrepp i Tibet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in