2026-05-07, 07:05
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/kunder-rasar-mot-gb-s-nya-glass-hotar-med-bojkott-l%C3%A4gg-ner/ar-AA22wdiI?ocid=msedgntp&pc=ASTS&cvid=69fb9419a04946 8ba2d1aa7fc58cc942&ei=34

Vad tänker ni om tilltaget?

Personligen vill jag inte ha en massa HBTQ-skit nedkört i käften när man ska handla glass så för mig blir det en bojkott av GB-glass.

När jag läser sådana här inlägg och andra i samma stil här i tråden, så kommer jag att tänka på Grotescos låt Bögarnas fel.
Citera
2026-05-07, 07:28
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samsonite71
Folk har blivit så jävla lättkränkta och tunnhudade att det är pinsamt. Att bry sig över en glass måste vara kulmineringen på lättkränkthet för mer meningslöst blir det inte.

Vill du ha en glass med sd-loggan på?
Citera
2026-05-07, 07:29
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aron
samma skribent får stå kuk när bojkotten mot mondelez tas upp för att företaget säljer choklad i ryssland
mondelez som bekant äger marabou choklad

Jaha ok?
Citera
2026-05-07, 07:44
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C4sand
Är det att sponsra när man försöker tjäna pengar på dem? Eller har de förbundit sig att X kr per glass till någon förening?

De har säkert skrivit någon form av avtal ja.
Citera
2026-05-07, 07:45
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ond.hicka
Det är fullkomligt normalt att företag har olika kampanjer där de kopplar produkter till rörelser eller politiska organisationer eller generella åsikter på olika sätt. Detta resulterar i att vissa glatt stöttar och handlar extra, medan andra bojkottar eller rasar, för att ta ställning i den politiska frågan. Pride är nu såpass kosher att det är typ lika säkert att koppla en produkt dit som att koppla det till Friends eller miljö, men lite mer edgy så att det blir snack kring det och man får uppmärksamhet för produkten. Självklart. Det är ju det som är grunden i alla sådana här kampanjer.

Självklart har de inte "startat drev" för att de väljer pride. Herregud.

Du är helt omedveten om hur det gick för SIA förra året eller?
Citera
2026-05-07, 07:46
Medlem
Har dom inte fria rättigheter i Sverige?
Utlandet hade jag kunnat förstå där deras rättigheter kanske begränsas eller inte finns alls.

Tyvärr är ju allt som har med Pride och RFSL, extremt dåligt rykte i Sverige då det i sin tur kan ledas till vänsterextremister som gärna sprider hat och pedofili. Då blir jag genast skeptisk till sådana här tilltag. Finns det ens några icke extrema föreningar i Sverige?
HBT folket hade jag kunnat tänka mig att stötta men alla andra miljoner konstiga böjelser, nej tack.
Citera
2026-05-07, 07:48
Medlem
JoeDoughs avatar
Tacka vet jag Triumf-glass gamla storsäljare ”Jätte-Neger”
Citera
2026-05-07, 07:53
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/kunder-rasar-mot-gb-s-nya-glass-hotar-med-bojkott-l%C3%A4gg-ner/ar-AA22wdiI?ocid=msedgntp&pc=ASTS&cvid=69fb9419a04946 8ba2d1aa7fc58cc942&ei=34

Personligen vill jag inte ha en massa HBTQ-skit nedkört i käften när man ska handla glass så för mig blir det en bojkott av GB-glass.

Det börjar bli få glassmärken kvar för er homofober. Antar att du även bojkottar Ben and Jerrys?

Hur är det med Triumf Glass? De har ju ändå Daimstrut och Skruven som får ses som bög-glassar.
Citera
2026-05-07, 07:58
Medlem
triptykens avatar
Det är litet kul att dom valde en raketform och en isglass, så man vet ju att dom siktar på reaktioner om inte annat

Precis som alla andra har jag, under oaktsamt ätande, deep throatat en Calippo av misstag - att dom inte valde en specialvariant av den känns litet av en miss. Eller så var det litet för mycket "on the nose"?

Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Du är helt omedveten om hur det gick för SIA förra året eller?

Menar du Sias sommarglass förra året? Den gick ju som tåget och dom har sommarglass detta året med på grund av det.
Citera
2026-05-07, 08:00
Medlem
slagskotts avatar
Fan jag får nog köpa mig en sån glass
Citera
2026-05-07, 08:05
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Hur kan det vara fel att någon vill skänka pengar så utsatta människor som är förföljda ska kunna leva i frihet?

Vill man inte stödja det så är det väl bara att man köper en Päronsplitt, 88:an eller Nogger istället. Varför måste ni alltid vara emot så jävla mycket hela tiden? Mår ni så dåligt i era liv?

Homofobi och nazism hänger ihop. Nu är frågan om du är vänsterbliven också. Det är ju den nya nazistiska gruppen, som vill utrota muslimerna.
Vad menar du, är du emot homofober och nazister? Måste du vara så hatisk, mår du dåligt i livet?

Jag stöttar inget som står bakom queer community. Komminister ger jag inget för. Blir ingen pride-glass här inte.
Citera
2026-05-07, 08:09
Medlem
Citat:

Hallon och citron är en underbar smakkombination i glass, jag ser fram emot att testa den. Likt flera andra skribenter anser jag att det är en gigantisk miss att glassen inte är mer kukformad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in