2026-05-06, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Ärligt talat. Vad får du ut att skriva dessa trådar? Du verkar ha grava problem..

Ursäkta? Ska du som vit man uttala dig om en kvinnas psykiska hälsa? Speciellt en kvinna som betonar ett samhällsproblem orsakat av män. Kan du inte se det objektivt och inse att ni män är en del av ett strukturellt problem som är sexistiskt och arbeta för att ändra på detta istället för att beskylla kvinnorna som uppmärksammar det?
Citera
2026-05-07, 00:02
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smetenigatan
Ursäkta? Ska du som vit man uttala dig om en kvinnas psykiska hälsa? Speciellt en kvinna som betonar ett samhällsproblem orsakat av män. Kan du inte se det objektivt och inse att ni män är en del av ett strukturellt problem som är sexistiskt och arbeta för att ändra på detta istället för att beskylla kvinnorna som uppmärksammar det?
En idiot är en idiot, oavsett hudfärg, kön och inbillade trender. Men ha det så kul med din galenskap
Citera
2026-05-07, 11:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smetenigatan
En sak som jag och mina kompisar observerat på senare tid är män som går med oknutna skosnören. Framförallt vita män. Vi har kommit fram till vad det beror på. När män som går med oknutna skosnören närmar sig en kvinna de är attraherad av så kan de låtsas snubbla på skosnören och falla rakt mot kvinnan. Liksom "Höhö. Sorry, var inte meningen, men det kanske var ödet som ville föra oss samman. Vad sägs om att du kommer hem till mig så vi får se vad mer som kan hända, höhö?"

Varför gör ni män såhär? Är ni för dåliga för att ragga upp någon på vanligt sätt?
De kan inte knyta skorna? En del med ganska mycket av autism nivå 1 klarar inte det. Mitt barn har väldigt svårt för det t ex. Män har dessutom kass finmotorik. Tjejer klarar av sådant där bättre
Citera
2026-05-07, 13:40
Medlem
Anybodykillers avatar
Associationen går till de medeltida snubbelskorna poulaines eller crakows när jag läser din text.

Ju längre spets, desto högre status signalerade det. De stoppades med ull eller mossa för att behålla formen. I vissa områden försökte myndigheter till och med begränsa längden genom lagar eftersom modet ansågs överdrivet, fåfängt eller för stor snubbelrisk.

Det kanske finns någon likhet i detta och de lösa skosnörena? Typ "se här jag är frisinnad och öppen".
Citera
2026-05-08, 18:14
Medlem
dude2ks avatar
Don't hate the player, hate the game
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto