2026-05-06, 16:34
Medlem
erikp121s avatar
Kvinnans roll I Mannens värld med oknutna skosnören som metaforisk symbolik – En liten historia med bibliska proportioner om en trådstart utan verksam påföljd

I incelmannens värld finns det para, det kan vara knas eller överflöd, parning eller varning. Under epoken incel och dess förödande samhällstärande verksamsgrad lider kvinnorna, men inte under premissen lidande på korset utan snarare lidande med korsett. Vackra ska de vara för att ålägga sig incelmannens intresse. Fina naglar, håret upsatt eller kanske trendiga glasögon oavsett med bågar eller utan.

Skosnöret, vad är det? Symbolen för samhällskontrakt. Inte går vi runt med CP-barnens karborreband, nej. Aktivt väljer vi bort att snärja på våra vuxendojor. Vi har varit med om det ena eller det andra (till och med det tredje – oavsett stadsstorlek eller Rike – hehe).

I incelmannens värld finns det bara Vårvind och Eld. Nu när maj är och “The Fuse is lit” så lever incelmannen I skuggan eller I rampljuset av stadens lyktor. Natt som dag. Millwall på väg upp, West Ham ned och Spurs ser ut att klara sig kvar. Öar och gamla Nordsjön, Harry (Potter) Brandelius I lurarna.

Grillas det korv eller sätts det griller I skallen på brudarna, med studenthattar om ung eller kjol och sommarklänning I antågande om 30-plussare? Inte vet jag, jag ser bara skabbluder omkring mig. Eller skabb hit och skabb dit, alla kvinnor är lika fina.

Noteras det en viss ironi, sarkasm eller övrig humor I trådstarten om skosnören som inte knyts som det skall I ett “riktigt” samhälle? Är det du eller jag som ska till (att titta på) Bayern München? Hehe, jag är bäng här och refererar till Jeffrey Obeng.

Leta fel hos alla kan vem som helst göra. Valår bland valar och valores. Adi Dassler eller gudinnan Nike? Skor ska det vara tycker jag. Knyta finskor? Knyta persiskor? Knyta ryskor? Svenskor, haha.

Svenskorna är på plats, det får man ge dem. Utan dem hade vi varit bruna och levt bland bronstuttar och bronsålders gyllene tider. “Returnera traditionen” enligt grekiska statyprofiler på twitter. Returnera panten I pantskallen till pantrarna I djungeln. Pappersfabriken frodas åtminstone likt Bibeln är tryckt på klassisk tysk “romantisk ironi” utan förbindelse med varken Gud eller Flatenbadet och dess löss.

Varför detta inlägg, som verkar “off topic”? Jo, det ter sig som en seriös tråd I vilken 2 användare, däribland jag själv, har verkat för en bögtumme (I det här fallet gillande av trådstart).

Jag ger Meta lite information om metainformation och metandet I medvetandet om skosnören som ej knyts. Knyt bandet likt spaghettin knäcks innan kaninkokerskorna kastar ned det I kastrullen. Fasces och Pisces för att tala lite latin mitt I all grekiska.

Sålla snacket och sila kamelerna när Cara al Sol spelas och Sollet är vår idol? “Det handlar bara om fotboll” för att förstärka mitt tidigare inlägg om trettondagens tolfte timmes oknutna skor. Haja pajen I dojan och Heja Bajen från kojan.

Citera
2026-05-06, 16:42
Avstängd
Om du inte knyter dina skor händer inget mystiskt – men det kan bli rätt opraktiskt och ibland farligt.

För det första kan du snubbla på skosnörena, särskilt om de är långa. Det är en vanlig orsak till att folk ramlar, särskilt när man går snabbt eller springer. För det andra sitter skon sämre på foten, vilket kan ge skav, blåsor eller göra att du tappar skon helt.

Om du rör dig mycket, som vid sport eller lek, blir det ännu viktigare – lösa skor ger sämre stabilitet och ökar risken för att vricka foten.

Kort sagt: du kan gå runt med oknutna skor, men det är lite som att köra bil utan att spänna säkerhetsbältet – det funkar tills det plötsligt inte gör det.

Video på hur man knyter skor: https://youtu.be/wGwN8KYuWeI
Senast redigerad av VirtuellVerklighet 2026-05-06 kl. 16:46.
Citera
2026-05-06, 16:44
Avstängd
Det där låter mer som en efterhandskonstruktion än något verkligt “beteende” hos män i allmänhet.

Alltså, de flesta som går runt med oknutna skosnören gör det av rätt tråkiga skäl: de har bråttom, är slarviga eller bryr sig helt enkelt inte. Inte för att de planerar någon slapstick-raggningsmanöver. Att medvetet snubbla in i någon man är attraherad av hade ju varit en ganska dålig strategi – det riskerar mest att uppfattas som konstigt eller påträngande, inte charmigt.

Sen finns det säkert enstaka personer som gör märkliga saker när de försöker flörta, men att koppla det till “vita män med oknutna skor” känns rätt långsökt. Det säger nog mer om hur lätt det är att hitta mönster i vardagliga saker än om hur folk faktiskt beter sig.

Om något är det väl enklare: folk är ibland lite klantiga – och ibland lite dåliga på att knyta sina skor.
Citera
2026-05-06, 17:13
Medlem
JoeDoughs avatar
Det är mycket praktisk med oknutna skor. Jag har sparat hundratals timmar genom att undvika den proceduren.
Citera
2026-05-06, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smetenigatan
Det är inga fantasier. Har fått det bekräftat flera gånger.
Så du har alltså sett FLERA gånger vita män som går med okytna skor som "råkar" snubbla framför kvinnor i syfte att ragga på den aktuella kvinnan?
Citera
2026-05-06, 17:48
Medlem
Mata inte trollet...
Citera
2026-05-06, 17:55
Medlem
Voloteas avatar
Älskar dom här trådarna
Citera
2026-05-06, 20:02
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Det är inga fantasier. Har fått det bekräftat flera gånger.

Ärligt talat. Vad får du ut att skriva dessa trådar? Du verkar ha grava problem..
Citera
2026-05-06, 20:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DetEBaraJagSomEOnd
Jättebra tråd tack
😂
Citera
2026-05-06, 20:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DetEBaraJagSomEOnd
Jättebra tråd tack
😂😂😂
Citera
2026-05-06, 21:27
Medlem
Jag tror du har missförstått.
När du tittar på Stefan och Krister så är det komedi.
Det är inte dokumentärt.
Citera
2026-05-06, 21:43
Medlem
Citat:
En sak som jag och mina kompisar observerat på senare tid är män som går med oknutna skosnören. Framförallt vita män. Vi har kommit fram till vad det beror på. När män som går med oknutna skosnören närmar sig en kvinna de är attraherad av så kan de låtsas snubbla på skosnören och falla rakt mot kvinnan. Liksom "Höhö. Sorry, var inte meningen, men det kanske var ödet som ville föra oss samman. Vad sägs om att du kommer hem till mig så vi får se vad mer som kan hända, höhö?"

Varför gör ni män såhär? Är ni för dåliga för att ragga upp någon på vanligt sätt?
Vi män är ofta väldigt rationella. Om vi har tight med tid börjar vi direkt hitta genvägar och tidsvinster. Internt börjar hjärnan undermedvetet kalkylera hur många sekunder det tar att knyta skorna och vad det skulle innebära att ha några extra sekunder om man strax ska få kvinnligt besök och har skjutit upp att städa skohyllan i 5 år. Nu är varje sekund dyrbar och vi bedömer att risken att snubbla på skosnöret är värt det för att undvika andra framtida scenarier som är sämre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in