2026-05-06, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Ja det är väl därför Dumpen ofta har kontakt med polisen.

Tycker du att vi bara ska släppa denna mängd av förövare och låta dem löpa amok bland barn?
Jag förstår inte varför du plötsligt blivit så passiv i frågan. Oroas du inte över riskerna för barnen?
Din expertis på området behöver nog både dumpen och polisen.
Senast redigerad av Takanashi 2026-05-06 kl. 10:32.
Citera
2026-05-06, 11:17
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Nej det som blivit dömda ska ingå i ett register. Det är det Dumpen vill.
Jag skull gärna läsa om vad Sara varit finkad för, tack för det registret. Det kan ju vara mordförsök, en sådan vill jag inte ha som granne, skulle aldrig släppa in en sådan.
Citera
2026-05-06, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Är man oskyldig så behöver man inte vara rädd.
Utveckla om du har förmågan?
Ännu en substanslös one liner från lady dumpen.
Du är inte frisk nånstans . Som jag sa tidigare , passar en lågutbildad okunnig sadist utmärkt som lägervakt.
Citera
2026-05-06, 11:28
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Är man oskyldig så behöver man inte vara rädd.
Sara ansåg sig oskyldig till förtal, men ville inte få det prövat. Rädd, inte Sara inte.
Citera
2026-05-06, 11:38
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Vad är det du inte förstår?

Jag bemötte och undrade vad författarens definition var.
Han menade t.ex. att de var kriminellt att vara skuldsatt som Patrik är.

Jag menade att det räknas som en civilrättslig fråga,
inte något straffrättsligt.
Som jag skrev tidigare du debatterar med fel person.

Sedan om du vill ta en filosofisk debatt om "Vad är det att vara kriminell" så är de väl en annan tråd?
Beror på hur skulden har uppstått, och om det var avsiktligt. För mig är en kriminell en som begår lagbrott för sin vinning medvetet, och om det upprepas är man mer kriminell. Att deklarera fel kan vara en kriminell handling, för det får man ofta inte fängelse utan en straffavgift, betalar man inte den så blir man mer djupt kriminell.
Citera
2026-05-06, 14:32
Medlem
AEggkartongens avatar
Citat:
Påverkas lidandet positivt eller negativt om en brottsling får fängelse?

Citat:
Ja innan Dumpen fanns ju lexbase. Det gick ju att kolla upp grannar etcetera. Nu är de begränsad, men Dumpen är inte först med att hänga ut folk.
Jag tycker man ska ha brottsofferperspektivet.

Inser ni att det det finns en mycket viktig skillnad på det dumpen gör godtyckligt för egen vinning och konsekvenserna av offentlig maktutövning?

En person som döms till fängelse blir dömd utifrån att den har brutit mot någon av våra lagar, att vi har lagar gör att man vid tveksamhet kan läsa sig till om något man tänker göra är lagligt eller ej. Det finns på så sätt en förutsebarhet om vad konsekvenserna av ens handlingar kan komma att bli.
Det är skillnad på att peka ut någon som är dömd för något, och någon som inte är det.

Intressant att du nämner just brottsofferperspektivet, eftersom det i förhållande till dumpen är just gäddan som är brottsoffret.

Förutsebarheten går att diskutera eftersom dumpen trålar runt på nätet, men om man anser att deras närvaro är sådann att förutsebarheten borde likställas med lag, så blir resonemanget detsamma som att säga att man får skylla sig själv om man går hem sent i kort kjol och blir utsatt för våldtäkt, ett brott. Resonemanget är detsamma även om sympatin för brottsoffren kan och bör se olika ut.
Citera
2026-05-06, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Sara ansåg sig oskyldig till förtal, men ville inte få det prövat. Rädd, inte Sara inte.

Jo Tingsrätten och den underbara Sara drog inte jämt men det spelar egentligen ingen roll eftersom Sara skickar fakturan för rättegångskostnader mm på en halv miljon kr till SD för betalning.
Hovrätten lägger eventuellt på några hundratusen kr och Åkesson kanske slaskar med plånboken en gång till men det börjar ramla in lite väl många stämningsansökningar och den här damen har tydligt visat att hon är dyr i drift så det finns risk att hon blockas precis som hennes snuskgubbar blir med kukarna i högsta hugg online av absolut alla andra förutom Dumpens upprunkare.

Sara kommer fortsätta då det är skitsamma om hon till slut skall betala 323 eller 328 miljoner kronor i skadestånd till gäddorna som fläcks ut på den heta bloggen.

Jag hoppas dock att Sara kryar på sig då både staten och naturen säckat ihop och lämnat walk over till gäddorna så det är fördel snuskgubbe när Sara inte är ute på vägarna med baseballträet.
Citera
2026-05-06, 17:04
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Jo Tingsrätten och den underbara Sara drog inte jämt men det spelar egentligen ingen roll eftersom Sara skickar fakturan för rättegångskostnader mm på en halv miljon kr till SD för betalning.
Hovrätten lägger eventuellt på några hundratusen kr och Åkesson kanske slaskar med plånboken en gång till men det börjar ramla in lite väl många stämningsansökningar och den här damen har tydligt visat att hon är dyr i drift så det finns risk att hon blockas precis som hennes snuskgubbar blir med kukarna i högsta hugg online av absolut alla andra förutom Dumpens upprunkare.

Sara kommer fortsätta då det är skitsamma om hon till slut skall betala 323 eller 328 miljoner kronor i skadestånd till gäddorna som fläcks ut på den heta bloggen.

Jag hoppas dock att Sara kryar på sig då både staten och naturen säckat ihop och lämnat walk over till gäddorna så det är fördel snuskgubbe när Sara inte är ute på vägarna med baseballträet.
Har du några tankar kring fall nummer 2? Lär ju inte gå bättre där än i 1a. Iallafall jag har inte läst något om det, men folk har här har en enorm förmåga att veta allt.
Citera
2026-05-06, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Har du några tankar kring fall nummer 2? Lär ju inte gå bättre där än i 1a. Iallafall jag har inte läst något om det, men folk har här har en enorm förmåga att veta allt.

Det är högst osannolikt att tjockisen med rosen inte vinner när Sara fälldes för förtal av första gäddan, bara hänvisa till praxis. Om regeringen med SD vill hjälpa Sara så gäller det att påskynda processen med att piffa till förtalslagstiftningen innan det fullständigt brakar loss och Sara blir Sveriges mest stämda person och så vill vi inte ha det. Att pengarna skall gå till traumavård och inte rullas in på gäddorna konton trodde jag alla var överens om.

Sara har ju personligen ändrat lagar tidigare så gör det igen!
Citera
2026-05-06, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Det är högst osannolikt att tjockisen med rosen inte vinner när Sara fälldes för förtal av första gäddan, bara hänvisa till praxis. Om regeringen med SD vill hjälpa Sara så gäller det att påskynda processen med att piffa till förtalslagstiftningen innan det fullständigt brakar loss och Sara blir Sveriges mest stämda person och så vill vi inte ha det. Att pengarna skall gå till traumavård och inte rullas in på gäddorna konton trodde jag alla var överens om.

Sara har ju personligen ändrat lagar tidigare så gör det igen!

Ja, om hovrätten fastställer domen lär fler våga stämma henne skulle jag tro.
Som förtalslagen är utformad så är ju i princip alla konfrontationer rent förtal.
Hade de lugnat ner sig hade det nog varit svårare att stämma dem. Härvidlag har deras känslor tagit överhanden, vilket visar hur korkade de är.
Citera
2026-05-06, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Ja, om hovrätten fastställer domen lär fler våga stämma henne skulle jag tro.
Som förtalslagen är utformad så är ju i princip alla konfrontationer rent förtal.
Hade de lugnat ner sig hade det nog varit svårare att stämma dem. Härvidlag har deras känslor tagit överhanden, vilket visar hur korkade de är.
https://lawline.se/answers/vad-hander-om-en-domd-person-inte-kan-betala-ut-skadestand-till-brottsoffret

Det kan ligga något i vad du säger, att en sådan dom skulle kunna ändra rättsläget. Tror delvis att det är därför hon försöker dra ut på det. Efter nästa dom fallit kommer hon ju att överklaga den med.

Det är ju också intressant att hennes skuld kommer att växa då advokatkostnaderna fortsätter att stiga. Detta om de inte ändrar domen till friande. Vilket troligen bara kommer att ske om regeringen får igenom extremt stora ändringar på förtalslagen. Kanske också är ett hopp hon satsar på då bla SD pratat högt om att ändra den.

Iaf om SD slutar betala så ändras nog också viljan för folk att stämma då det inte finns några pengar att hämta. Men de domar som faller efter SD slutar betala kan de stämmande hämta summa ifrån staten, troligen inte hela men en del utav den.

På ett sätt är ju detta ett lån som då Sara i det här fallet skulle ta utav staten. Men anledningen till att detta lån som inte är ett lån skulle utdelas är ju för att hon inte kan betala. Det är alltså pengar som staten måste ta ifrån något annat ställe. De kan ju göra som de gjorde förr när bankerna behövde pengar så "lånade" de pengar ifrån pensionen. I vilket fall är det folket som i slutändan kommer att få betala, vi får se hur stor summa hon hinner springa ihop innan staten sätter ner foten.
Citera
2026-05-06, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
https://lawline.se/answers/vad-hander-om-en-domd-person-inte-kan-betala-ut-skadestand-till-brottsoffret

Det kan ligga något i vad du säger, att en sådan dom skulle kunna ändra rättsläget. Tror delvis att det är därför hon försöker dra ut på det. Efter nästa dom fallit kommer hon ju att överklaga den med.

Det är ju också intressant att hennes skuld kommer att växa då advokatkostnaderna fortsätter att stiga. Detta om de inte ändrar domen till friande. Vilket troligen bara kommer att ske om regeringen får igenom extremt stora ändringar på förtalslagen. Kanske också är ett hopp hon satsar på då bla SD pratat högt om att ändra den.

Iaf om SD slutar betala så ändras nog också viljan för folk att stämma då det inte finns några pengar att hämta. Men de domar som faller efter SD slutar betala kan de stämmande hämta summa ifrån staten, troligen inte hela men en del utav den.

På ett sätt är ju detta ett lån som då Sara i det här fallet skulle ta utav staten. Men anledningen till att detta lån som inte är ett lån skulle utdelas är ju för att hon inte kan betala. Det är alltså pengar som staten måste ta ifrån något annat ställe. De kan ju göra som de gjorde förr när bankerna behövde pengar så "lånade" de pengar ifrån pensionen. I vilket fall är det folket som i slutändan kommer att få betala, vi får se hur stor summa hon hinner springa ihop innan staten sätter ner foten.

Hon vet ju att hon inte kan betala och det innebär att vi skattebetalare får betala .
Undrar om dumpenanhängarna är glada över att betala gäddorna skadestånd som Sara orsakat och inte kan betala. Tänk så det kan gå.
"The protector of children " delar ut pengar till gäddor. Omg!!
Senast redigerad av Takanashi 2026-05-06 kl. 19:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in