2026-04-12, 00:18
Medlem
Trodde detta fall var nedlagt? Har helt missat att det är.aktivt fortfarande så här länge tid efter
Citera
2026-04-12, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S-Rex
Efter att ha läst FUP så inser jag att målsägande inte har alla hästar hemma. Han var inte medveten om vad han har gjort. Han hade visat sitt könsorgan för den åtalade och även kört det upp mot hennes ansikte, en tydlig indikation på att han ville knulla henne. Det enda som saknas i den här historien är en banjo.

Det är vad den åtalade säger ja. Själv minns inte målsägande. Och han var så pass full att han däckade på stället och fick hjälp att komma hem. Uppenbarligen i särskilt utsatt situation. Får se vad domen blir i Hovrätten.
Citera
2026-04-12, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Det är vad den åtalade säger ja. Själv minns inte målsägande. Och han var så pass full att han däckade på stället och fick hjälp att komma hem. Uppenbarligen i särskilt utsatt situation. Får se vad domen blir i Hovrätten.

Dom borde väl vara klar nu, om HF var i början på mars. Gissar dock att HR fastställde TR dom.
Citera
2026-04-12, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av talacaris
Dom borde väl vara klar nu, om HF var i början på mars. Gissar dock att HR fastställde TR dom.

Märkligt att det inte är någon från Flen som har skrivit något om det i tråden... Och inget har varit uppe om det i media.

Ja, jag tror också att det blir friande dom... Tyvärr. Så full som han enligt vittnen var, så var han i en särskilt utsatt situation. Och då är det våldtäkt. Men det är klart: det ska väl bevisas att han var så pass full där och då, också... Men hur mycket mer nykter kan man bli på bara en halvtimma? Inte särskilt mycket mer.
Citera
2026-04-12, 00:53
Medlem
upplysas avatar
Huvudförhandling 2026-05-06 i Hovrätten.

Citat:
Ursprungligen postat av talacaris
Citera
2026-04-12, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Märkligt att det inte är någon från Flen som har skrivit något om det i tråden... Och inget har varit uppe om det i media.

Ja, jag tror också att det blir friande dom... Tyvärr. Så full som han enligt vittnen var, så var han i en särskilt utsatt situation. Och då är det våldtäkt. Men det är klart: det ska väl bevisas att han var så pass full där och då, också... Men hur mycket mer nykter kan man bli på bara en halvtimma? Inte särskilt mycket mer.

Nja, det är inte det största problemet (att visa att han var så full, jag har för mig TR köpte det). Det som är det största problemet är att visa att hon förstod det, speciellt som det bara finns hennes berättelse att utgå ifrån. Men däremot skulle det kunna hålla att hon varit grovt oaktsam i frågan, och skulle ha märkt det om hon hade brytt sig mer.

Det vill säga, det handlar nästan helt om att bevisa uppsåtet, och vilket uppsåt.
Senast redigerad av talacaris 2026-04-12 kl. 11:18.
Citera
2026-04-24, 20:53
Medlem
Senaste jag hört så blev det uppskjutet ett eller två år pga av akut sjukdomsfall - vet dock inte vem som blev sjuk, men har för mig att jag hörde ordet advokat.

L*nd* har blivit vräkt och har flyttat in till lägenhet i Flen. Ser dock att hon ej gjort nån adressändring än
Citera
2026-04-24, 23:22
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlueHead
Senaste jag hört så blev det uppskjutet ett eller två år pga av akut sjukdomsfall - vet dock inte vem som blev sjuk, men har för mig att jag hörde ordet advokat.

L*nd* har blivit vräkt och har flyttat in till lägenhet i Flen. Ser dock att hon ej gjort nån adressändring än

Kikade hennes Facebook. Kan vara att hennes son är allvarligt sjuk. Och det ska ha påverkat hennes ekonomi då sonen inte får hjälp av myndigheterna då de anser att han kan jobba och ska söka jobb. Hon har tydligen inte velat lämna sonen ensam. Så ekonomin gick i botten. Hon har sökt hjälp på soc, men verkar som att hon inte hört nåt därifrån. Antar att hon blev vräkt för att hon inte betalade hyran då... Kan ju vara detta som påverkat, men verkar lite lång tid att skjuta upp med ett eller två år...
Citera
2026-05-06, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
Kikade hennes Facebook. Kan vara att hennes son är allvarligt sjuk. Och det ska ha påverkat hennes ekonomi då sonen inte får hjälp av myndigheterna då de anser att han kan jobba och ska söka jobb. Hon har tydligen inte velat lämna sonen ensam. Så ekonomin gick i botten. Hon har sökt hjälp på soc, men verkar som att hon inte hört nåt därifrån. Antar att hon blev vräkt för att hon inte betalade hyran då... Kan ju vara detta som påverkat, men verkar lite lång tid att skjuta upp med ett eller två år...

Så kan det ha varit. Men jag tycktes ha gört fel med 1-2 år. Var tydligen 1-2 månader. Rättegången var idag och dom kommer om 2 veckor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in