2026-05-06, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motyl
Hon packar alltså med CHIPS som mellis, en onsdag, till en tvååring! Idiot.
Jösses alltså...Hanna det GÅR att ge ditt barn mat och snacks som är nyttigt, jag lovar!
Citera
2026-05-06, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krangs
Jösses alltså...Hanna det GÅR att ge ditt barn mat och snacks som är nyttigt, jag lovar!

Eller hur? Varför inte bara ta med sig typ en macka eller något.
Citera
2026-05-06, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Openlayers
Undrar om hon är besviken att det inte blir någon ADHD-utredning? Hon nämnde ju något om att det var så viktigt för att kunna plugga normalt. 😅

Lät som det när hon överdrev sådär….
Hon har ”många slängar på ADHD” men det är ”inte värt att gå vidare JUST NU med den biten” eftersom hon klarar sin vardag.

Som en som också screenats för olika diagnoser är min tolkning att psykologen förklarat för Hanna att ALLA kan känna igen sig i screening-frågorna. Men om det inte är så pass att det påverkar ens vardag negativt så är svaret i screeningen NEJ.

Men det var väl inte ett tillräckligt intressant svar för Hanna som redan bestämt sig att hon har ADHD. Bättre att säga att de inte ska gå vidare med det ”just nu”.
Citera
2026-05-06, 14:33
Medlem
För att hon så sällan gör något med sitt barn, så när de väl bara ska gå ut i en park så är det en hel happening
Citat:
Ursprungligen postat av Barahartillfalligt
Citera
2026-05-06, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somntutiss
Lät som det när hon överdrev sådär….
Hon har ”många slängar på ADHD” men det är ”inte värt att gå vidare JUST NU med den biten” eftersom hon klarar sin vardag.

Som en som också screenats för olika diagnoser är min tolkning att psykologen förklarat för Hanna att ALLA kan känna igen sig i screening-frågorna. Men om det inte är så pass att det påverkar ens vardag negativt så är svaret i screeningen NEJ.

Men det var väl inte ett tillräckligt intressant svar för Hanna som redan bestämt sig att hon har ADHD. Bättre att säga att de inte ska gå vidare med det ”just nu”.

Helt rätt av vården att säga nej. Våra skattepengar ska inte gå till såna här framtvingade diagnoser. vill hon betala en privat utredning så är det fritt fram. Och vadå inte just nu? Kommer det bli aktuellt sen menar hon. Det är inte upp till henne. Och vad är släng av Adhd? Något som alla människor har. Men ingen diagnos är fastställd så lite kul att säga att man har delar av något😅
Citera
2026-05-06, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motyl
Hon packar alltså med CHIPS som mellis, en onsdag, till en tvååring! Idiot.
Varför inte liksom, ungen har inte koll på veckodagarna
Citera
2026-05-06, 15:22
Medlem
Hade psykologen trott att hon har ADHD så hade hon fått göra en utredning nu. Har man det så har man det. Inte vänta tills det blir svårare i vardagen då alla vet att livet går upp och ner. Psykologen ansåg inte att hon uppfyllde alla kriterier helt enkelt och bedömde att hon har andra svårigheter, vilket jag tror är helt korrekt.

Ang chips så är hon precis som en gammal GBP-opererad kompis till mig som varit överviktig hela sitt liv, och matat sina barn med med sötsaker/snacks. Antagligen så är de själva uppväxta så och som bekant gör man ofta som sina föräldrar.
Senast redigerad av Upp-till-bevis 2026-05-06 kl. 15:33.
Citera
2026-05-06, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Openlayers
Undrar om hon är besviken att det inte blir någon ADHD-utredning? Hon nämnde ju något om att det var så viktigt för att kunna plugga normalt. 😅

Såklart hon är besviken. Tänk vilken quick fix med ADHD-medicin som skulle lösa alla hennes problem. Inte lika coolt med social ångest som influencer. Men det hade varit intressant om hon öppnade upp på riktigt om det. ADHD pratar ju alla om 😴
Citera
2026-05-06, 16:17
Medlem
Klart hon har social ångest…. det behöver inte en läkare diagnostisera henne med. Vad jag inte förstår är hur hon kan springa runt i butiker var och varannan dag…. Men hon kanske kör flera timmar varje gång för att undvika att stöta på någon hon känner.
Citera
2026-05-06, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lostsoulforever
Klart hon har social ångest…. det behöver inte en läkare diagnostisera henne med. Vad jag inte förstår är hur hon kan springa runt i butiker var och varannan dag…. Men hon kanske kör flera timmar varje gång för att undvika att stöta på någon hon känner.
Folk med social ångest kan ofta göra det dom tycker är tryggt. Att gå i affärer är en trygghet. Medan att lämna på förskolan är främmande för henne och då kickar den sociala ångesten in.
Citera
2026-05-06, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barahartillfalligt
Exakt. Och man vet att detta är något de aldrig brukar göra, så att gå till parken blir en jättegrej för Hanna som måste dokumenteras. Men jag är trött på hennes "ska göra". Du är influenser. Visa NÄR du gör det, för guds skull.
Citera
2026-05-06, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lostsoulforever
Ja hon handlar ju t.ex så gott som alltid på Willys och närmaste butik är i Gislaved. Hon beställer också ofta online på Willys. Även Lidl och Citygross behöver hon åka till annan ort för att hitta. Hon går nog bara till ICA i Smålandsstenar när hon behöver hämta ut paket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in