2026-05-06, 12:15
Medlem
fan heller *spyr*

Citat:
Ursprungligen postat av MichelleGreen
Är du arab eller?
Låt henne göra som hon vill med sin cykel
Senast redigerad av gniknus2 2026-05-06 kl. 12:21.
Citera
2026-05-06, 12:22
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Min fru gör precis tvärtom.

Hon tar in uppdrag från sina väninnor, och förväntar sig att jag löser problemen, helt gratis.
Citera
2026-05-06, 12:26
Medlem
enkla saker som "män" ska kunna lösa?
om ja, vad säger väninnornas män om det?

det din fru gör är ju en jobbig kärleksförklaring

Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Min fru gör precis tvärtom.

Hon tar in uppdrag från sina väninnor, och förväntar sig att jag löser problemen, helt gratis.
Senast redigerad av gniknus2 2026-05-06 kl. 12:29.
Citera
2026-05-06, 12:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Sambon har en el-cykel till jobbet som jag tagit på mig att ta hand om åt henne för att jag är tekniskt lagd, hon är inte.
Då vi bara har carport och hennes parkering på jobbet är under bar himmel behöver den tas väl om hand; var helg om vintern, nu kanske varannan helg.

Häromdagen fick hon punka på den och innan jag ens hunnit kolla på det har hon skrivit efter hjälp på områdets fb-grupp och har en snubbe vi inte mött som bor tre hus bort planerad att hjälpa oss. Han jobbar tydligen med cyklar.

Jag vet dock inte hur jag ska reagera för det är en enkel punktering som nästan vem som helst kan fixa (jag definitivt) och jag upplever det som rentav förolämpande att hon inte vänder sig till mig. Jag är old school och tycker en man ska kunna fixa vissa saker i ett hem även om jag inte skulle ge mig på tätskikt på wc eller dra om el å vvs etc. Och kan man inte så är det nästan mer manligt att försöka först ändå, imo.

Hon förstår inte problemet alls.

Vad tycker ni?
Är genuint nyfiken.
Påhopp möts med påhopp.
Ska man vara tekniskt lagd för att meka med cyklar…?

Varför kan hon inte laga punkan själv?
Citera
2026-05-06, 12:30
Medlem
off topic

ang punkan kan hon nästan det ja, så enkelt är det
men jag är bättre på det å det finns mycket å göra där hon kan lösa det andra istället

Citat:
Ursprungligen postat av Light-Blue
Ska man vara tekniskt lagd för att meka med cyklar…?

Varför kan hon inte laga punkan själv?
Citera
2026-05-06, 12:33
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
enkla saker som "män" ska kunna lösa?
om ja, vad säger väninnornas män om det?

det din fru gör är ju en jobbig kärleksförklaring
Dom flesta har inga män.
Och, ja, det är nog någon sorts stolthet i att visa upp sin karl.
Citera
2026-05-06, 12:35
Medlem
Det är väl bara bra, du har väl viktigare saker att göra? Bättre att låta nägon som lurkar i facebookgrupper för att tjäna några smulor ta jobbet,
Citera
2026-05-06, 12:39
Medlem
han skulle göra det gratis (för att min sambo skrev ett inlägg om att hon behövde hjälp [å ingen i vårt hushåll klarar det])

[...] = falskt och underförstått

Citat:
Ursprungligen postat av rostochlok
Det är väl bara bra, du har väl viktigare saker att göra? Bättre att låta nägon som lurkar i facebookgrupper för att tjäna några smulor ta jobbet,
Citera
2026-05-06, 12:39
Bannlyst
Citat:
off topic

ang punkan kan hon nästan det ja, så enkelt är det
men jag är bättre på det å det finns mycket å göra där hon kan lösa det andra istället
Antagligen tar du för lång tid på dig och hon tröttnar på att vänta. Hon borde göra det själv bara
Citera
2026-05-06, 12:40
Medlem
nope å hon kan nog inte själv. vore oschysst att sätta henne på det. möjligen kan hon kolla när jag gör det men det är inte som på en racingcykel där hon kan behöva göra det på vägen

Citat:
Ursprungligen postat av Light-Blue
Antagligen tar du för lång tid på dig och hon tröttnar på att vänta. Hon borde göra det själv bara
Citera
2026-05-06, 12:41
Bannlyst
Citat:
nope å hon kan nog inte själv. vore oschysst att sätta henne på det. möjligen kan hon kolla när jag gör det men det är inte som på en racingcykel där hon kan behöva göra det på vägen
Varför har du inte fixat det än?
Citera
2026-05-06, 12:42
Medlem
Citat:
han skulle göra det gratis (för att min sambo skrev ett inlägg om att hon behövde hjälp [å ingen i vårt hushåll klarar det])

[...] = falskt och underförstått

Fortfarande har du väl bättre saker att göra? Men du borde be din sambo att betala för sig. Att flörta sig till gratisjobb är bara taskigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in