2026-03-17, 18:34
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Gliss Schwarzkopf tycker jag är det bästa shampoo, testa det. Innehåller massa som ska vara bra för håret. Det har namnet Total Repair Regeneration, så det bör väl var så bra som det kan bli.
Hade själv grått en tid efter min fars bortgång, men fick det vända tillbaka nästan helt och tror det var en kombination av bra shampoo och hälsokost med inriktning för håret.
https://www.apotekhjartat.se/varumarken/biomedica/stora-harkuren-300-tabletter

Apropå shampoo!
för 10-15 år sen sa man att grått hår pga stress var en myt. nu vet man att det stämmer
Citera
2026-03-17, 18:36
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Gliss Schwarzkopf tycker jag är det bästa shampoo, testa det. Innehåller massa som ska vara bra för håret. Det har namnet Total Repair Regeneration, så det bör väl var så bra som det kan bli.
Hade själv grått en tid efter min fars bortgång, men fick det vända tillbaka nästan helt och tror det var en kombination av bra shampoo och hälsokost med inriktning för håret.
https://www.apotekhjartat.se/varumarken/biomedica/stora-harkuren-300-tabletter

Apropå shampoo!
men det finns inte koppar i dom där tabletterna. det är väl koppar som bidrar till pigment
Citera
2026-03-17, 19:30
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bochi2
för 10-15 år sen sa man att grått hår pga stress var en myt. nu vet man att det stämmer

Självklart påverkar livskriser, men ofta beror det på att det kommer med en hel del annat också som dålig sömn och att man tar hand sig sämre med dålig kost odyl, men som sagt sådant går att ändra på. Testa som sagt något bättre shampoo med sådant som anses som mer vårdande för håret, följt av kosttillskott. Det finns ett antal olika att välja på apoteket. Sedan tror jag absolut att vårt sega klimat med lång kyla och lite sol påverkar med.
Citera
2026-04-26, 10:56
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bochi2
någon som vet om detta kan fungera för att reversea grått hår?

(började få grått som 20 åring

https://uk.oxfordbiolabs.com/products/melaniq-supplement-for-hair-pigmentation?srsltid=AfmBOoq0G3CR-zFwh3blxS-DoAehBcZ-rcL11nZN6nQ0CrtA9Bp R5MPR
Minoxidil har gjort mitt hår tjockare och djupare färg. Blodcirkulationen blir bättre runt hårsäcken och håret får mer näring
Citera
2026-05-01, 01:23
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddaaao
Minoxidil har gjort mitt hår tjockare och djupare färg. Blodcirkulationen blir bättre runt hårsäcken och håret får mer näring
minoxidil orsakar rynkor på många användare
Citera
2026-05-05, 18:59
  #30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Kvinnor pratar ju jämt, även yngre sådana om att det är så sexigt och manligt med gråa strån i skägg och huvudhår på män. Borde inte det vara något att beakta?

Men som sagt så fungerar ju färg annars. Det finns även något slags grej man kan dra håret igenom för att tillfälligt få en färg på sitt gråa här. Vet inte exakt vad det är men har gökat med en brud som hade en sån. Hon hade olika färger på dem och tyckte om att snabbt växla färg på håret. Hon körde med olika nyanser av blond/mörkblond.
Det är inte sexigt. Det är ett tecken på att man börjar bli gammal
Citera
2026-05-05, 19:54
  #31
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Light-Blue
Det är inte sexigt. Det är ett tecken på att man börjar bli gammal

Det är precis det jag frågar alla tjejer när de säger detta och de säger att de ser det som att mannen är mogen och erfaren. Det skulle alltså vara det sexiga med det.

Samma med rynkor på en man. Ska också uppenbarligen vara sexigt enligt tjejer.
Citera
2026-05-05, 20:29
  #32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Det är precis det jag frågar alla tjejer när de säger detta och de säger att de ser det som att mannen är mogen och erfaren. Det skulle alltså vara det sexiga med det.

Samma med rynkor på en man. Ska också uppenbarligen vara sexigt enligt tjejer.
De är antagligen gråhåriga och rynkiga själva
Citera
2026-05-06, 01:05
  #33
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Light-Blue
De är antagligen gråhåriga och rynkiga själva

Nä jag skulle säga att de är mellan 25-35. De jag talar med. Det är de som har såna idéer om vad som är sexigt etc. Kvinnor som är gråa och rynkiga brukar ha vuxit ifrån sånt snack.
Citera
2026-05-06, 11:27
  #34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Nä jag skulle säga att de är mellan 25-35. De jag talar med. Det är de som har såna idéer om vad som är sexigt etc. Kvinnor som är gråa och rynkiga brukar ha vuxit ifrån sånt snack.
Det var märkligt. Helt normalt att man gillar äldre, men de ska inte vara fåriga i ansiktet eller ha vitt spret på huvudet/i ansiktet/på öronen/armarna och ryggen. Euw
Citera
2026-05-06, 11:55
  #35
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Light-Blue
Det var märkligt. Helt normalt att man gillar äldre, men de ska inte vara fåriga i ansiktet eller ha vitt spret på huvudet/i ansiktet/på öronen/armarna och ryggen. Euw

Märkligt vet jag inte eftersom det verkar vara så vanlig känsla. Men jag vet inte varför tjejer verkar dras till det som kallas salt och peppar i skägg och hår. Jag accepterar den förklaring jag får angående att tjejer vill ha män som speglar mogenhet och erfarenhet. Att det ligger i tjejer biologiskt.

Jag som är man har ingen som helst dragning till gråa kvinnor. Jag fungerar som män normalt fungerar. Jag vill ha unga tjejer. Även det ligger biologiskt i mannen.

Man kan också tänka sig att det ligger något i det för det passar så bra ihop. Män vill ha unga tjejer och unga tjejer vill ha äldre män.

Ganska naturligt när man tänker på det och lägger till den erfarenhet man har av livet. Jag har träffat flera män som säger att de verkade bli mycket mer populära bland yngre tjejer när det börjat få lite salt och peppar i skägget. Så jag ser fram emot att själv kliva in i den perioden och flockas av den unga gruppen tjejer.
Citera
2026-05-06, 11:56
  #36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Märkligt vet jag inte eftersom det verkar vara så vanlig känsla. Men jag vet inte varför tjejer verkar dras till det som kallas salt och peppar i skägg och hår. Jag accepterar den förklaring jag får angående att tjejer vill ha män som speglar mogenhet och erfarenhet. Att det ligger i tjejer biologiskt.

Jag som är man har ingen som helst dragning till gråa kvinnor. Jag fungerar som män normalt fungerar. Jag vill ha unga tjejer. Även det ligger biologiskt i mannen.

Man kan också tänka sig att det ligger något i det för det passar så bra ihop. Män vill ha unga tjejer och unga tjejer vill ha äldre män.

Ganska naturligt när man tänker på det och lägger till den erfarenhet man har av livet. Jag har träffat flera män som säger att de verkade bli mycket mer populära bland yngre tjejer när det börjat få lite salt och peppar i skägget. Så jag ser fram emot att själv kliva in i den perioden och flockas av den unga gruppen tjejer.

Ja men grått är just…grått. Tråkigt. Rynkor är inte fina
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in