Igår, 14:29
Medlem
någon som vet om detta kan fungera för att reversea grått hår?

(började få grått som 20 åring

https://uk.oxfordbiolabs.com/products/melaniq-supplement-for-hair-pigmentation?srsltid=AfmBOoq0G3CR-zFwh3blxS-DoAehBcZ-rcL11nZN6nQ0CrtA9Bp R5MPR
Citera
Igår, 14:42
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Vissa personer grånar i förtid på grund av vissa näringsbrister, exempelvis koppar, och vid tillförsel av näringsämnena kan håret återfå sin färg. Däremot har håret ett stoppdatum för sin pigmentering oavsett näringsämnen och då funkar ingenting i hela världen.
Citera
Igår, 14:54
Medlem
SpaceGayAndSunshines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoralinesGhost
Vissa personer grånar i förtid på grund av vissa näringsbrister, exempelvis koppar, och vid tillförsel av näringsämnena kan håret återfå sin färg. Däremot har håret ett stoppdatum för sin pigmentering oavsett näringsämnen och då funkar ingenting i hela världen.

Varför är livet så brutalt? Men nog funkar färg alltid.
Citera
Igår, 14:59
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Till TS, njut av livet som gråhårig bara då du inte kommer få tillbaka färgen.

Jag fick mina första strån när jag var 15 år, var väl helt grå runt 40 och är nu över 50.
Har aldrig brytt mig om det och skulle aldrig komma på idéen att färga eller liknande.

Bara lev med det är mitt tips.
Citera
Igår, 15:00
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceGayAndSunshine
Varför är livet så brutalt? Men nog funkar färg alltid.

Kvinnor pratar ju jämt, även yngre sådana om att det är så sexigt och manligt med gråa strån i skägg och huvudhår på män. Borde inte det vara något att beakta?

Men som sagt så fungerar ju färg annars. Det finns även något slags grej man kan dra håret igenom för att tillfälligt få en färg på sitt gråa här. Vet inte exakt vad det är men har gökat med en brud som hade en sån. Hon hade olika färger på dem och tyckte om att snabbt växla färg på håret. Hon körde med olika nyanser av blond/mörkblond.
Citera
Igår, 15:31
Medlem
Har du en hälsosam livsstil?
Citera
Igår, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Till TS, njut av livet som gråhårig bara då du inte kommer få tillbaka färgen.

Jag fick mina första strån när jag var 15 år, var väl helt grå runt 40 och är nu över 50.
Har aldrig brytt mig om det och skulle aldrig komma på idéen att färga eller liknande.

Bara lev med det är mitt tips.

Det är bra, mindre risk för cancer.
Citera
Igår, 16:07
Medlem
Min kompis 70+ började med Priorin och fick dubbelt så tjockt hår och svarta strån, som när hen var ung.
Citera
Igår, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoralinesGhost

Det finns INGEN i hela västvärlden som har eller har haft kopparbrist senaste 100 åren, sätt inte konstiga ideer i folks huvuden.

TS, köp en färg på hemköp, håll inte på med en massa skit.
Citera
Igår, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaik
Min kompis 70+ började med Priorin och fick dubbelt så tjockt hår och svarta strån, som när hen var ung.
det finns inget L-tyrosine i den. det är väl främst det som kan påverka färg?
Citera
Igår, 16:51
Medlem
Norrbagg79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bochi2
någon som vet om detta kan fungera för att reversea grått hår?

(började få grått som 20 åring

https://uk.oxfordbiolabs.com/products/melaniq-supplement-for-hair-pigmentation?srsltid=AfmBOoq0G3CR-zFwh3blxS-DoAehBcZ-rcL11nZN6nQ0CrtA9Bp R5MPR
Detta du länker till innehåller koppar som faktiskt kan fungera, iallafall för att bromsa grå hår.
Men ingen grund till att köpa detta når du kan köpa ren koppar som kosttillskott direkt till halva priset.
Jag äter koppar och har mycket mindre grå hår än jämnåldriga iallafall.
Citera
Igår, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbagg79
Detta du länker till innehåller koppar som faktiskt kan fungera, iallafall för att bromsa grå hår.
Men ingen grund till att köpa detta når du kan köpa ren koppar som kosttillskott direkt till halva priset.
Jag äter koppar och har mycket mindre grå hår än jämnåldriga iallafall.
är du inte orolig för hur dina zink-värden är?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in