2026-05-06, 09:27
Medlem
supremanics avatar
Ja, det var klart en förolämpning. Det hade varit annorlunda om hon gått med den direkt till en cykelverkstad för då hade jag kunnat köpa att det var för avlastning.
Att annonsera till hela området typ "Finns det nån som kan laga en punktering? snälla hjälp!" säger ju klart att du säkerligen inte duger till den uppgiften. Jag hade blivit riktigt förbannad.
Citera
2026-05-06, 09:28
Medlem
99,9% säker

jag drog ett exempel med sy byxor, det nådde inte fram

Citat:
Ursprungligen postat av Cutthethroat
Nä, håller med det är inte OK att inte låta dej försöka först, är lite förödmjukande och nedsättande faktiskt.

Är du säker på att det inget är "på gång" mellan de två då?

Du kanske skulle ringa och beställa mat åt familjen nästa gång när hon inte är snabb nog tex.
Eller be någon kvinna du känner komma och fixa middan åt er, för att "hon är en så bra kock".

Då kanske poletten trillar ned hos din fru om hur du känner...
Citera
2026-05-06, 09:28
Medlem
Min man är sporadiskt händig, d.v.s. när han lovat att ”fixa till” något kan det ske genast, inom en vecka, en månad, ett halvår eller aldrig. Dessutom upplever han påminnelser som ”tjat”.
Så ibland anlitar jag andra, fast mer diskret än genom förfrågningar på Facebook.
Citera
2026-05-06, 09:29
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
ja å det har jag gjort, men jag har problem med att förklara självklarheter, det stör mig

Fast å andra sidan så är det väl inte självklart för henne? För hennes del känns det kanske som om hon gör dig en tjänst genom att inte belasta dig med såna detaljer.

Hon kanske inte ser den där "hantverks-hedern" som får sig en törn?
Citera
2026-05-06, 09:30
Medlem
ja, nu kanske hon förstår varför det är förolämpande men det behövdes fan 3 olika förklaringssätt, och hon fortsatte processen fast att jag sa det var förolämpande, för att hon inte förstod varför det var så

Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi
Har inte läst tråden, bara TS. Hon borde ju förstå ändå kan jag tycka. Men har du ingående berättat för henne hur du ser på saken?
Citera
2026-05-06, 09:31
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
ja, nu kanske hon förstår varför det är förolämpande men det behövdes fan 3 olika förklaringssätt, och hon fortsatte processen fast att jag sa det var förolämpande, för att hon inte förstod varför det var så
Hoppas att det blir bra i slutändan 😊
Citera
2026-05-06, 09:32
Medlem
vet han om det?
köper att om han inte hinner eller vill får han ju skylla sig själv

Citat:
Ursprungligen postat av TaraxacumVulgare
Min man är sporadiskt händig, d.v.s. när han lovat att ”fixa till” något kan det ske genast, inom en vecka, en månad, ett halvår eller aldrig. Dessutom upplever han påminnelser som ”tjat”.
Så ibland anlitar jag andra, fast mer diskret än genom förfrågningar på Facebook.
Citera
2026-05-06, 09:32
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cutthethroat
Nä, håller med det är inte OK att inte låta dej försöka först, är lite förödmjukande och nedsättande faktiskt.

Är du säker på att det inget är "på gång" mellan de två då?

Du kanske skulle ringa och beställa mat åt familjen nästa gång när hon inte är snabb nog tex.
Eller be någon kvinna du känner komma och fixa middan åt er, för att "hon är en så bra kock".

Då kanske poletten trillar ned hos din fru om hur du känner...

Fast varför försöka dela information genom liknande handlingar? Är det inte vettigare att bara snacka om det istället? Annars blir det ju definitivt rövig stämning mellan dom två och husfriden kan omöjligen vara värd det.

Sen att hon skulle ha nåt "på gång" men nån lallare i kvarteret genom att be honom fixa en cykelslang låter ju bara dumt. Om du var otrogen mot din bättre hälft, hade du lagt upp en förfrågan i en Facebookgrupp att du behövde hjälp med nåt? Hade du inte bara skickat ett PM till personen och lagt upp det i tysthet?
Citera
2026-05-06, 09:33
Medlem
tycker en enkel förklaring borde räckt, nu behövdes än tämligen ingående

Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Fast å andra sidan så är det väl inte självklart för henne? För hennes del känns det kanske som om hon gör dig en tjänst genom att inte belasta dig med såna detaljer.

Hon kanske inte ser den där "hantverks-hedern" som får sig en törn?
Citera
2026-05-06, 09:35
Medlem
triptykens avatar
Citat:
tycker en enkel förklaring borde räckt, nu behövdes än tämligen ingående

Fast vad är troligast? Att hon inte hajade det du kände, eller att hon inte brydde sig och ville göra dig ledsen?

Hon förstog inte, och då blir det till att försöka hitta sätt att kommunicera det hela bättre. Vilket inte är kul när man tycker att det är uppenbart men folk e olika och ibland krävs det fippel för att få det att gå fram.
Citera
2026-05-06, 09:37
Medlem
Nä hon förstod inte, MEN om jag säger nåt är förolämpande borde det räcka för att sluta.
Det hade räckt för mig, så kan hon förklara senare istället om jag inte förstår ännu.

Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Fast vad är troligast? Att hon inte hajade det du kände, eller att hon inte brydde sig och ville göra dig ledsen?

Hon förstog inte, och då blir det till att försöka hitta sätt att kommunicera det hela bättre. Vilket inte är kul när man tycker att det är uppenbart men folk e olika och ibland krävs det fippel för att få det att gå fram.
Citera
2026-05-06, 09:40
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Nä hon förstod inte, MEN om jag säger nåt är förolämpande borde det räcka för att sluta.
Det hade räckt för mig, så kan hon förklara senare istället om jag inte förstår ännu.

Ja men där har ni nåt att snacka om istället? "Vi borde lita på varandra när man säger hur man mår" är väl ett dundrande sätt att ta sig framåt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in