2026-05-06, 08:13
Medlem
Limma skinkbits avatar
https://www.expressen.se/nyheter/varlden/ryanair-vdns-drag-om-alkoholen/
Morgonöl innan ombordstigningen? Inte om Ryanair-chefen får bestämma.

Michael O’Leary vill förbjuda att alkohol serveras i flygplatsbarer tidigt på morgonen.

– Vem behöver dricka öl vid den tiden?, säger O'Leary till The Times.
Ja, vem fan behöver dricka öl kl 5 på morgonen på flygplatsen? Jo, det ska jag tala om. Grabbgäng och medelålders män som ska visa upp på sociala medier (eller för varandra) att nu minsann, nu börjar semestern och jag är faktiskt rätt jävla cool. Kolla bara liksom. Jag dricker öl! Nu på morronen! Shit alltså...
2026-05-06, 08:17
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Flyrädda människor kanske.
Man borde också dela ut valium till dom som vill ha.
Älskar att poppa en valium på långflygningar.
2026-05-06, 08:17
Avstängd
Ingen behöver den men några kanske tar den för närver.

Stör det ryanairchefen att folk köper mindre öl på hans flyg?
2026-05-06, 08:19
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit
https://www.expressen.se/nyheter/varlden/ryanair-vdns-drag-om-alkoholen/
Morgonöl innan ombordstigningen? Inte om Ryanair-chefen får bestämma.

Michael O’Leary vill förbjuda att alkohol serveras i flygplatsbarer tidigt på morgonen.

– Vem behöver dricka öl vid den tiden?, säger O'Leary till The Times.
Ja, vem fan behöver dricka öl kl 5 på morgonen på flygplatsen? Jo, det ska jag tala om. Grabbgäng och medelålders män som ska visa upp på sociala medier (eller för varandra) att nu minsann, nu börjar semestern och jag är faktiskt rätt jävla cool. Kolla bara liksom. Jag dricker öl! Nu på morronen! Shit alltså...

Han tyckte att det blev stökigt på planen med fulla resenärer. Håller med. Händer ju de får nödlanda när det spårat ut.
2026-05-06, 08:20
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FilipDick
Ingen behöver den men några kanske tar den för närver.

Stör det ryanairchefen att folk köper mindre öl på hans flyg?

Han påstår att folk blir fulla och odrägliga ombord och att man citat: "Nästan dagligen tvingas omdirigera flyg på grund av berusade och aggressiva passagerare."
Senast redigerad av Limma skinkbit 2026-05-06 kl. 08:23.
2026-05-06, 08:24
Avstängd
Citat:
Han påstår att folk blir fulla och odrägliga ombord och att man citat: "Nästan dagligen tvingas omdirigera flyg på grund av berusade och aggressiva passagerare."

Skitsnack.
2026-05-06, 08:28
Medlem
Han är t.om så korkad att han inte förstår att folk som flyger är från olika breddgrader. 07:00 just där han är betyder inte att att den är det i hela världen.
Sen att han tycker det är mycket fylla o stök, ja är man ett sunkigt lågprisbolag så får man räkna med sunkiga passagerare, precis som en krog som säljer billig öl drar till sig skräpmänniskor.
2026-05-06, 08:32
Avstängd
Severlohs avatar
Citat:

Skitsnack, han är bara sur över att folk köper mindre dyrt öl på hans egna flyg.

Och för att svara på hans fråga om vem som behöver öl på morgonen: De som väntar på hans försenade flyg behöver det för att klara av den skakiga resan.
2026-05-06, 08:36
Medlem
Astralhopps avatar
Finns dokumenterade incidenter (från Frankrike och Spanien mm) då passagerare varit berusade och så pass stökiga att man har fått omdirigera flyg.. så ja det är bra både för personal och medresenärer att morgondrogerna försvinner 😃
2026-05-06, 08:45
Medlem
Citat:
O’Leary hävdade att Ryanair är ”rimligt ansvarsfulla” kring alkoholhaltiga drycker och sällan serverar en passagerare mer än två drinkar ombord. Men han har anklagat flygplatser för att ”profitera” på en potentiellt besvärlig situation genom att servera alkohol så tidigt på morgonen och ”exportera problemet till flygbolagen”.
Eller så är det Ryanair som försöker exportera sina problem till flygplatsen.
2026-05-06, 08:50
Medlem
Han vill bara att de ska köpa den dyra ölen på hans flygplan istället.
2026-05-06, 09:22
Medlem
7hhhs avatar
Pinsamt att driva en krog och vara emot alkohoo
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in