2026-05-06, 10:25
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit
Ja, vem fan behöver dricka öl kl 5 på morgonen på flygplatsen? Jo, det ska jag tala om. Grabbgäng och medelålders män som ska visa upp på sociala medier (eller för varandra) att nu minsann, nu börjar semestern och jag är faktiskt rätt jävla cool.

Tja, jag kan tycka det är ganska gött att sitta på Kastrup inför en semesterresa och beställa ett par danska smörrebröd, en stor Guldtuborg och en liten gammeldansk till frukost för att få semester-feeling. Behöver inte vara del av grabbgäng för det (sånt var länge sedan) och skulle aldrig lägga ut i sociala medier. Jag BEHÖVER inte öl på morgonen men ibland kan det sitta fint med en eller två.

Men är det ett stort problem med fyllon på flygplan kan jag förstå om bolagen vill begränsa alkoholförsäljning på flygplatserna. Fast rimligare vore kanske att de själva tar tag i saken och helt enkelt stoppar klart berusade personer vid gaten. Så kan den stora majoriteten som klarar att dricka en öl utan att starta ett fylle-race få fortsätta med detta.
2026-05-06, 10:28
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Detta är ett uppenbart bete för media och han har hållit på så här i decennier. Ett annat av hans mer kända är "ståplats" på flyget.
2026-05-06, 10:54
Medlem
Merwinnas avatar
Fast är inte det lite charmen med dygnet runt-utskänkning av alkohol på flygplatser och även flygplan - att man är utanför den vanliga världen? Till och med på McD på Arlanda finns det starköl att få. Så härligt osvenskt, liksom! (Nej jag brukar inte dricka alkohol på mornarna när jag flyger, men jag kan förstå folk som tänker så. Allt är ju så fruktansvärt reglerat annars.)
2026-05-06, 11:27
Medlem
Harrybs avatar
Aldrig att jag skulle gå på en satans flygmaskin nykter! Jag dricker såpass mycket så jag somnar direkt när jag kommer på, och sover hela resan.
2026-05-06, 12:21
Medlem
Studsbolls avatar
Det är ju samma gubbe som ville ta betalt för toalettbesök på hans plan, så han borde vara tacksam om det dracks öl. Han är för övrigt en skithög; han har ett eget taxibolag med bara en bil vars enda uppgift är att han själv ska använda den och kunna köra i bussfiler.
2026-05-06, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astralhopp
Finns dokumenterade incidenter (från Frankrike och Spanien mm) då passagerare varit berusade och så pass stökiga att man har fått omdirigera flyg.. så ja det är bra både för personal och medresenärer att morgondrogerna försvinner 😃

Sker detta pga av att folk tar en öl på flyplatsen kl 5-6 på morgonen?

Sen säljer ju Ryanair själva alkohol ombord så de kan inte vara så omtänksamma om personal och medresenärer.

T ex:

https://www.bbc.com/news/articles/czex63k751ro

Citat:
Bristol Crown Court heard Blofield had started drinking at the airport to calm his nerves before a flight and had continued on the plane, subjecting staff and passengers to "vile verbal aggression".

Citat:
She said: "This demonstrates just one of the many consequences – including travel bans and offload fines [when passengers are removed] – that passengers who disrupt flights will face as part of Ryanair's zero tolerance policy.

Vad är det egentligen för "zero policy" de har om de fortsätter servera alkohol till en redan berusad man.
Senast redigerad av poiuy1298 2026-05-06 kl. 12:47.
2026-05-06, 12:47
Medlem
VD:n ska hålla käft och ha sina åsikter för sig själv som alla andra människor. "Vem behöver dricka öl så tidigt" håll käften bara och sköt ditt.
Själv jobbar jag natt 8 dagar i sträck ibland så tidig morgon blir "efter jobbet" för mig. Folk tror att alla jobbar 7-16.
2026-05-06, 12:57
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit
https://www.expressen.se/nyheter/varlden/ryanair-vdns-drag-om-alkoholen/
Morgonöl innan ombordstigningen? Inte om Ryanair-chefen får bestämma.

Michael O’Leary vill förbjuda att alkohol serveras i flygplatsbarer tidigt på morgonen.

– Vem behöver dricka öl vid den tiden?, säger O'Leary till The Times.
Ja, vem fan behöver dricka öl kl 5 på morgonen på flygplatsen? Jo, det ska jag tala om. Grabbgäng och medelålders män som ska visa upp på sociala medier (eller för varandra) att nu minsann, nu börjar semestern och jag är faktiskt rätt jävla cool. Kolla bara liksom. Jag dricker öl! Nu på morronen! Shit alltså...

Nått ska man ju roa sig med på flygplatsen. Ryan air kanske ska lägga energin på sitt eget jävla skitbolag istället.
2026-05-06, 13:13
Medlem
Helt rätt! Varför behöver man dricka öl vid den tiden? Själv skulle jag aldrig få för mig det.
2026-05-06, 13:13
Medlem
elbels avatar
näääj rör inte min favorit mäjmäj

"The airport is a lawless place. 7am? Drink a beer. Tired? Sleep on the floor. Hungry? Chips now cost $17."
2026-05-06, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7hhh
Pinsamt att driva en krog och vara emot alkohoo

Han driver inte en krog
Alkohoo powpow
2026-05-06, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Han tyckte att det blev stökigt på planen med fulla resenärer. Håller med. Händer ju de får nödlanda när det spårat ut.

en på 100.000

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in