2026-05-05, 06:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Natsu
Det är väl inte direkt någon högoddsare att de köpt in e-handelslösningar och templates från tredjepart, typ som Shopify. Du tror väl inte att de själva kodat ihop alltihop? Kanske var något strul med e-handelsbiten. Uppdatering som gick åt helvete eller dylikt.
Jag skojade såklart bara men det här med Shopify är ju fan bra ju
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Det kan liksom betyda att han tappade sin laptop som han gjorde det mesta från. Eller som du säger, en uppdatering som gått åt helvete eller lite vad som helst.

Polaren hade dock inga problem förra veckan och min beställning lämnades in igår, så uppenbarligen är dom tillbaka på banan.

Men jag undrar verkligen vad som hände med HiMood.
Himood kommer nog aldrig tillbaka eller i värsta fall under ett annat namn även om dom visserligen hade byggt ett starkt varumärke som dom lätt hade kunnat bygga på
Citat:
Ursprungligen postat av tnem
Kort kontrollfråga är Thc-a och thc-x fortfarande lagliga?

Tänkte baka med dem och äta.

Har sett att det även finns i pulver form, vilken form är att föredra?
Jag vet ingenting om thcx men thca är lagligt att köpa och faktiskt lagligt att konsumera också, men gör du ett urinprov för någon anledning så kan det plötsligt bli olagligt. Lyssna på dom som inte kan ett skit och säger "det är olagligt att konsumera" för det är faktiskt 100% lagligt fram tills det att du behöver visa ett negativt thc prov även om jag iofs har sett här att det inte alltid visas positivt ändå men du bör inte chansa
Citera
2026-05-05, 13:44
Medlem
Varför betraktas THCA-buds som lagliga när de är kemiskt identiska med vanlig cannabis? Eftersom båda varianterna huvudsakligen innehåller THCA innan de dekarboxyleras, verkar skillnaden i laglig status vara logiskt ohållbar, särskilt med tanke på att standardiserade analysmetoder dekarboxylerar upp allt THCA till THC som sedan används som bevis.
Citera
2026-05-05, 17:03
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissionImpossible2
Varför betraktas THCA-buds som lagliga när de är kemiskt identiska med vanlig cannabis? Eftersom båda varianterna huvudsakligen innehåller THCA innan de dekarboxyleras, verkar skillnaden i laglig status vara logiskt ohållbar, särskilt med tanke på att standardiserade analysmetoder dekarboxylerar upp allt THCA till THC som sedan används som bevis.
Pga av thc värdet under 0.3 kan man enligt eu klassa det som livsmedel. Således importeras det under detta till lagen säger annat.
Citera
2026-05-05, 17:23
Medlem
oggethedoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodbud275
Den är bra och prisvärd
Men fan då… Uforia verkar ha börjat blåsa folk, skickar inte min order och vägrar svara på support, detta var min sista livlina. Fan att en sån här sak ska påverka en så jävla mycket….
Citera
2026-05-05, 17:29
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oggethedogg
Men fan då… Uforia verkar ha börjat blåsa folk, skickar inte min order och vägrar svara på support, detta var min sista livlina. Fan att en sån här sak ska påverka en så jävla mycket….
Hade räckt du kolla här o reddit så hade du undvikit ju, gör om , gör rätt.

Finns Upgradenatural, Kushy, Hayzey, Nordicmedcan, Swizzle, trygga, säkra o snabba lev.
Citera
2026-05-05, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Pga av thc värdet under 0.3 kan man enligt eu klassa det som livsmedel. Således importeras det under detta till lagen säger annat.
Jo, men vanligt gräs har också en thc halt däromkring.

Och hittills har man bedömt materialet efter att värma upp det till THC, så det är konstigt att man inte gör detta med thca blommor.
Citera
2026-05-05, 23:17
Medlem
jonterls avatar
Citat:
Jo, men vanligt gräs har också en thc halt däromkring.

Och hittills har man bedömt materialet efter att värma upp det till THC, så det är konstigt att man inte gör detta med thca blommor.

Vanligt gräs har verkligen inte THC-halt på 0,3%
Färska blommor har mycket THCA och lägre halt THC, sen när det hängs på tork och kureras några veckor dekarbolyxeras THCA och blir THC. Trots det har "vanligt gräs" betydligt mycket mer än 0,3% även som nyblommade.
Man odlar inte samma frön för att få fram en låg THC som med hög THC.

THCA-budsen man ser överallt är inte odlade THCA-buds, de är infused/sprinklade med THCA-isolat. Därför de vita som de är.
Citera
2026-05-06, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonterl
Vanligt gräs har verkligen inte THC-halt på 0,3%
Färska blommor har mycket THCA och lägre halt THC, sen när det hängs på tork och kureras några veckor dekarbolyxeras THCA och blir THC. Trots det har "vanligt gräs" betydligt mycket mer än 0,3% även som nyblommade.
Man odlar inte samma frön för att få fram en låg THC som med hög THC.

THCA-budsen man ser överallt är inte odlade THCA-buds, de är infused/sprinklade med THCA-isolat. Därför de vita som de är.
Ungefär hur mycket thc har vanligt gräs då?
Citera
2026-05-06, 01:56
Medlem
Ju mer du dryftar saken desto mindre sant blir det, lag är föränderlig och något som heter praxis gör att tolkas lagen fel så är det plötsligt feltolkningen som gäller istället om det inte kan bevisas att lagstiftaren hade en viss avsikt. Därtill irelevant eftersom THCA-molekylen inte är psykoaktiv och minskar THCs verkan genom att mätta receptorer. Närliggande teman ska inte diskuteras i den här tråden, behåll det i huvudet snälla.

Citat:
Ursprungligen postat av Impulsivos
Jag vet ingenting om thcx men thca är lagligt att köpa och faktiskt lagligt att konsumera också, men gör du ett urinprov för någon anledning så kan det plötsligt bli olagligt. Lyssna på dom som inte kan ett skit och säger "det är olagligt att konsumera" för det är faktiskt 100% lagligt fram tills det att du behöver visa ett negativt thc prov även om jag iofs har sett här att det inte alltid visas positivt ändå men du bör inte chansa
Citera
2026-05-06, 02:01
Medlem
Alltså var tror du själv att resonemanget faller?

Citat:
Varför betraktas THCA-buds som lagliga när de är kemiskt identiska med vanlig cannabis? "Eftersom"
Citera
2026-05-06, 07:09
Medlem
Citat:
Ungefär hur mycket thc har vanligt gräs då?

10 - 30% THC cirkus
Citera
2026-05-06, 13:32
Medlem
Bodbud275s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oggethedogg
Jag väntar också på en beställning från Uforia, står att frakten är bokad, men inte inlämnad ännu (1 vecka). Tror ändå det löser sig …

Kan ha fastnat hos tull, då tar det flera månader att få varorna, för dom kommer till slut, när tullen testat och inser att det är lagligt. Hänt mej två gånger med Uforia.

Och om ni undrar om tull - ja tullen jobbar inrikes också, t ex rek kollas extra noga.

.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in