2026-05-05, 23:50
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xowodim
Problemet är att de skrämmer bort betalande gäster.
Låter mer som något du hoppas än något som faktiskt händer.
Citera
2026-05-05, 23:54
  #14
Medlem
BalduinGrollers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chunky000
det där har dom gjort förut , antar att det har med importen jonas släpade hit , tyo dåligt samvete.
Vad har Jonas med saken att göra?
Citera
2026-05-05, 23:58
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xowodim
Problemet är att de skrämmer bort betalande gäster.

Vadå menar du att 100 somaliska barn på Gröna Lund skulle skapa kaos?
Citera
2026-05-06, 00:03
  #16
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 16266
Privat aktör delar ut fribiljetter och folk beter sig som att statskassan sprängs.

Privat och privat, låt oss istället säga skattefinansierad.
Citera
2026-05-06, 00:21
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonrodnad
Privat och privat, låt oss istället säga skattefinansierad.
Allt är ‘skattefinansierat’ om man zoomar ut tillräckligt långt.
Citera
2026-05-06, 00:32
  #18
Medlem
Nu är jag inte sverigedemokrat, men hade jag varit det så hade jag tyckt att det var mer besvärande att deras ledamöter vill lägga sig i hur museum som ej drivs av staten prissätter sitt inträde.
Citera
2026-05-06, 00:32
  #19
Medlem
LittleFishs avatar
Det tar alltså inte så lång tid innan vi får "explosionsartad ökning av våldtäkter på Skansen och kvinnor som känner sig osäkra på skansen och som inte i sin vildaste fantasi kan förstå varför det blivit så." "Jag har alltid gått dit men nu känner jag mig inte längre säker". Horder av babberiet som sveper runt. Vilken fröjd. Grattis Stockholmare. Ytterligare en del av stan förstörd. Batikhäxorna blir helt våta därnere för de lyckats med att 'berika' ytterligare en fredad zon.
__________________
Senast redigerad av LittleFish 2026-05-06 kl. 00:37.
Citera
2026-05-06, 00:36
  #20
Medlem
butangass avatar
Förstår inte hur sånt här kan få pågå,
Detta är diskriminering rakt av, på samma vis som Ukrainare får åka gratis i SL trafiken.
Diskriminering på etniskt ursprung - det är en av de 7 grunder man ej får diskriminera på.
En butiksägare får neka å sälja till dig pga att du har fula kläder, men inte för att du kommer från ett visst land.

Jag kommer se till att detta tas vidare till rätten, fullständigt oacceptabelt!


Citat:
Det finns sju diskrimineringsgrunder i lagen
För att enkelt uttrycka det som står i lagen är diskriminering när någon missgynnats eller kränkts. För att vara diskriminering ska missgynnandet eller kränkningen också ha samband med någon av de sju diskrimineringsgrunderna

kön
könsöverskridande identitet eller uttryck
etnisk tillhörighet
religion eller annan trosuppfattning
funktionsnedsättning
sexuell läggning
ålder.
Citera
2026-05-06, 00:41
  #21
Medlem
LittleFishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av butangas
Förstår inte hur sånt här kan få pågå,
Detta är diskriminering rakt av, på samma vis som Ukrainare får åka gratis i SL trafiken.
Diskriminering på etniskt ursprung - det är en av de 7 grunder man ej får diskriminera på.
En butiksägare får neka å sälja till dig pga att du har fula kläder, men inte för att du kommer från ett visst land.

Jag kommer se till att detta tas vidare till rätten, fullständigt oacceptabelt!
Precis. Om man tvingar en neger att betala inträdesavgift till ens nattklubb men vita svenskar få gå in gratis tar det två snabba innan myndigheterna är framme. Men tvärtom verkar inte bara gå bra, det uppmuntras. Svenska lagar följs extremt arbiträrt och påminner om en bananrepublik mer än en rättsstat samma avarter som propagerar för denna särbehandling påstår förmätet att Sverige är.
Citera
2026-05-06, 00:46
  #22
Medlem
bomhulls avatar
Blir bojkott då
Citera
2026-05-06, 00:48
  #23
Medlem
Dra in statsbidraget, de har tydligen för mycket pengar.
Citera
2026-05-06, 00:51
  #24
Medlem
Riksreptilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dude2k
Btw, finns getter på Skansen? 🐐
Ökad efterfrågan nu.. högt tryck.
Som det ser ut på hemsidan är det klappande av höns och får som gäller. 🐔🐑

https://www.skansen.se/se-och-gora/djurpark/

" På Lill-Skansen har vi en kontakthage med får. När den är öppen kan du komma nära och klappa djuren där. Kontakthagen är alltid bemannad med en djurvårdare och fåren kan själva välja om de vill vara där eller i deras egen hage."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in