2026-05-05, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Alternativ för Sverige höll nu under helgen fem stycken torgmöten. Partiledaren Gustav Kasselstrand blev på dessa torgmöten behandlad som en rockstjärna. En massa människor kom efter hans tal fram till honom och ville hälsa och ta selfies tillsammans med honom. Jag upplever att Alternativ för Sverige hela tiden blir mer och mer populära. Vad tror ni att deras chanser att komma in i riksdagen är? Att de kommer att få mycket fler röster än i valet 2022 är jag ganska säker på, men tror kanske ändå inte att 4 procent är realistiskt. Jag kommer självklart ändå att rösta på dem eftersom de är det partiet som har bäst politik. En röst på det sionistiska Sverigedemokraterna är enligt mig en bortkastad röst. Jimmie Åkesson och Sverigedemokraterna har ju ganska länge nu visat att Israel och det judiska folket är viktigare än vad Sverige och svenskarna är. Hur stora tror ni att Alternativ för Sveriges chanser att komma in i riksdagen i höst är?
Att AFS skulle komma in i riksdagen är fullständigt otänkbart, får de mer än 0,15 % av rösterna är det att betrakta som en framgång.
Citera
2026-05-05, 21:06
Medlem
Citat:
Alternativ för Sverige höll nu under helgen fem stycken torgmöten. Partiledaren Gustav Kasselstrand blev på dessa torgmöten behandlad som en rockstjärna. En massa människor kom efter hans tal fram till honom och ville hälsa och ta selfies tillsammans med honom. Jag upplever att Alternativ för Sverige hela tiden blir mer och mer populära. Vad tror ni att deras chanser att komma in i riksdagen är? Att de kommer att få mycket fler röster än i valet 2022 är jag ganska säker på, men tror kanske ändå inte att 4 procent är realistiskt. Jag kommer självklart ändå att rösta på dem eftersom de är det partiet som har bäst politik. En röst på det sionistiska Sverigedemokraterna är enligt mig en bortkastad röst. Jimmie Åkesson och Sverigedemokraterna har ju ganska länge nu visat att Israel och det judiska folket är viktigare än vad Sverige och svenskarna är. Hur stora tror ni att Alternativ för Sveriges chanser att komma in i riksdagen i höst är?
Att AFS skulle komma in i riksdagen är fullständigt otänkbart, om de får mer än 0,25% av rösterna är det en stor framgång. Däremot lär Örebropartiet eller snarare Markus Allard ha en god chans genom att få mer än 12% av rösterna i en valkrets. Allard är ju långt mera karismatisk än Kasselstrand och välkänd genom sina utskällningar av inkompetenta politiker i regionen och kommunen.
Finns massor av hans debattinlägg på Facebook och Youtube. Han är verkligen rolig och skoningslös mot sossar
och moderater när han läxar upp dem
Citera
2026-05-05, 21:59
Medlem
0 % chans
Citera
2026-05-05, 22:53
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7hhh
Sedan senaste skandalen så ser det omöjligt ut. NMR har större chans. Men majoriteten i AFS och NMR har ändå mobiliserat i år och planerar att taktikrösta på Sverigedemokraterna.

Vilken skandal?
Citera
2026-05-05, 22:59
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Om SD gör bort sig rejält så kan de ta röster därifrån men knappast från något annat riksdagsparti.
Citera
2026-05-06, 01:00
Medlem
Jag tror de kommer få en ökning men inte komma in i riksdagen
Citera
2026-05-06, 01:00
Medlem
Nu är ju jag en jävla babbe som lever på skattepengar. Men jag kan ju säga en sak. För Gustavs skull så är jag beredd att lämna Sverige, detta vara för att han ändå är jävla korrekt. Han har ju sunda tankar och värderingar. Han har ju fattat grejen med att slutar man upp med att bomba sönder nellanöstern så kommer det inte att komma massa flyktingar hit. Klart att flyktingar alltid kommer men som tex ta syrien 180k bara till Sverige.

SD är en helt annan sak, dom säger ju bara vad rassarna vill höra men gör något helt annat. Isarel kommer först punkt slut. Röstar man SD sätter man Isarels intressen först.
Citera
2026-05-06, 01:40
Medlem
Orcinus-orcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Vilken skandal?

Finns ingen skandal. Sverigedemokrater är livrädda för AFS och Örebropartiet. Allt snack om att en röst på dessa partier är bortkastade och en röst på vänstern är mupperier. Vill man ha samma slöa meningslösa politik, så visst, rösta på SD. Vad har SD åstadkommit tycker ni? Ser ni mindre babbar på gatan än för fyra år sedan? Har man tvingat ut bidragsparasiter i arbete och dragit åt svångremmen? Nej, SD har blivit ett etablissemangsparti och tillåtit karriärister tagit sig in på listorna i stället för idealister.

Personligen kommer jag röst på Örebropartiet i år. Tror jag de kommer in i riksdagen? Nej, det trodde jag inte AFS skulle göra förra valet heller när de fick min röst. Tror ni er röst på SD spelar någon en avgörande roll?

Det finns en viktig spärr i det riggade svenska valsystemet och det är att om man får över 1 % av rösterna så ansvarar valmyndigheten för att ens valsedlar i nästkommande två val finns tillgängliga i varje vallokal. Det är en extremt viktig spärr och när man nått den så har man på allvar en chans att komma in i Riksdagen.

PS. Det finns 237 870 röstberättigade i Örebro län till riksdagsvalet, ponera att valdeltagandet är samma som vid förra valet, då är det 201 452 som röstar. Om 12 % av dessa röstar på Örebropartiet, d.v.s. 24 174 st, så klarar Örebropartiet spärren och kommer in i Riksdagen.
Senast redigerad av Orcinus-orca 2026-05-06 kl. 02:19.
Citera
2026-05-06, 01:54
Medlem
Citat:
Hur stora tror ni att Alternativ för Sveriges chanser att komma in i riksdagen i höst är?

Det är noll (0) procent chans att de får 4 procent eller mer.
Citera
2026-05-06, 05:26
Medlem
0

Varje röst på AFS är en bortkastad röst.
Citera
2026-05-06, 05:34
Medlem
HomoHitlers avatar
Citat:
Hela ditt inlägg är helt knäppt. Varken Alternativ för Sverige eller Nordiska motståndsrörelsen tycker att man ska rösta på Sionistdemokraterna. Skandalen? Vad är det för skandal du menar? Jag gillar Nordiska motståndsrörelsen, men att deras chanser att komma in i riksdagen skulle vara större än vad Alternativ för Sveriges chanser är tror jag ju verkligen inte på. Jag är säker på att Alternativ för Sverige kommer att göra ett otroligt bra val i höst. Exakt hur bra är dock svårt att säga. Helt omöjligt att de kommer in i riksdagen är det inte. Tittade ni på helgens fem torgmöten? Människor var som helt galna i Gustav Kasselstrand. De kom fram till Gustav och behandlade honom på samma vis som man i videor har sett att Elvis Presley och The Beatles har blivit behandlade. Supercoolt var det! Gustav fick stå och ta selfies tillsammans med dem i över en timme. Särskilt de unga killarna avgudade honom.

Haha herrgud människa... Afs lär inte ens få 0,5%.... ATt någon är populär på ett valmöte där entusiasterna kommer är inte så svårt.... vid valurnorna är det en annan sak....
Citera
2026-05-06, 07:43
Medlem
santos_devilles avatar
Varje val tror folk på allvar att AfS kommer få bra siffror för att sedan bli helt tysta i 4 år när det visar sig att det knappt är en promille av rösterna

Afs kommer aldrig komma in i riksdagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in