2026-05-05, 15:44
Medlem
Offerviljas avatar
Alternativ för Sverige höll nu under helgen fem stycken torgmöten. Partiledaren Gustav Kasselstrand blev på dessa torgmöten behandlad som en rockstjärna. En massa människor kom efter hans tal fram till honom och ville hälsa och ta selfies tillsammans med honom. Jag upplever att Alternativ för Sverige hela tiden blir mer och mer populära. Vad tror ni att deras chanser att komma in i riksdagen är? Att de kommer att få mycket fler röster än i valet 2022 är jag ganska säker på, men tror kanske ändå inte att 4 procent är realistiskt. Jag kommer självklart ändå att rösta på dem eftersom de är det partiet som har bäst politik. En röst på det sionistiska Sverigedemokraterna är enligt mig en bortkastad röst. Jimmie Åkesson och Sverigedemokraterna har ju ganska länge nu visat att Israel och det judiska folket är viktigare än vad Sverige och svenskarna är. Hur stora tror ni att Alternativ för Sveriges chanser att komma in i riksdagen i höst är?
Citera
2026-05-05, 15:49
Medlem
7hhhs avatar
Sedan senaste skandalen så ser det omöjligt ut. NMR har större chans. Men majoriteten i AFS och NMR har ändå mobiliserat i år och planerar att taktikrösta på Sverigedemokraterna.
Citera
2026-05-05, 15:50
Medlem
AutofyllarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Alternativ för Sverige höll nu under helgen fem stycken torgmöten. Partiledaren Gustav Kasselstrand blev på dessa torgmöten behandlad som en rockstjärna. En massa människor kom efter hans tal fram till honom och ville hälsa och ta selfies tillsammans med honom. Jag upplever att Alternativ för Sverige hela tiden blir mer och mer populära. Vad tror ni att deras chanser att komma in i riksdagen är? Att de kommer att få mycket fler röster än i valet 2022 är jag ganska säker på, men tror kanske ändå inte att 4 procent är realistiskt. Jag kommer självklart ändå att rösta på dem eftersom de är det partiet som har bäst politik. En röst på det sionistiska Sverigedemokraterna är enligt mig en bortkastad röst. Jimmie Åkesson och Sverigedemokraterna har ju ganska länge nu visat att Israel och det judiska folket är viktigare än vad Sverige och svenskarna är. Hur stora tror ni att Alternativ för Sveriges chanser att komma in i riksdagen i höst är?

Fler röster än 2022: Ja, troligtvis.
Att nå delmålet på 1%: Jag menar att det vore ett mer realistiskt tankesätt än 4%, hade varit viktigt för partiet.
Att nå 4% i höst: extremt osannolikt, nästintill obefintligt, utifrån historiken och hur svårt det är för småpartier att bryta igenom nationellt.

AFS har begränsad mediebevakning, svårt att få ut valsedlar pga finansieringsproblem samt distributionsutmaningar (de har upprättat en valfond) samt konkurrerar om ungefär samma väljare som större mer etablerade partier.

Ökning? Ja.
Riksdag? Nej.
Ett rent utav kasst parti, med obegriplig politik, extremt bristfälliga partipolitiska ställningstaganden i andra frågor än invandring? Ja.
Citera
2026-05-05, 15:51
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Citat:

Högst 1% i valet skulle jag säga. De kommer inte komma in. Kanske 2030 om folk tröttnar på SD:s judevurmande och/eller att de får in nån välkänd profil som gör att folk får upp ögonen för partiet.
Citera
2026-05-05, 16:18
Medlem
One2Manys avatar
Obefintligt, runt 0.3% av rösterna spår jag. Tror de flesta missnöjda SDare snarare röstar på Örebropartiet än clownerna i AfS.
Citera
2026-05-05, 16:18
Medlem
pn222jws avatar
För att få 12% i Malmö och en riksdagsplats krävs 25 000 röster (214 000b röstberättigade). Det skulle kunna vara en rimlig ambition för AfS.
Citera
2026-05-05, 16:22
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Obefintligt, runt 0.3% av rösterna spår jag. Tror de flesta missnöjda SDare snarare röstar på Örebropartiet än clownerna i AfS.
På vilket sätt är de i Alternativ för Sverige clowner?
Citera
2026-05-05, 16:25
Medlem
carlpetersen73s avatar
Inte en chans, vill man bädda för Miljöpartiet kan man rösta på AFS.
Citera
2026-05-05, 16:39
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7hhh
Sedan senaste skandalen så ser det omöjligt ut. NMR har större chans. Men majoriteten i AFS och NMR har ändå mobiliserat i år och planerar att taktikrösta på Sverigedemokraterna.
Hela ditt inlägg är helt knäppt. Varken Alternativ för Sverige eller Nordiska motståndsrörelsen tycker att man ska rösta på Sionistdemokraterna. Skandalen? Vad är det för skandal du menar? Jag gillar Nordiska motståndsrörelsen, men att deras chanser att komma in i riksdagen skulle vara större än vad Alternativ för Sveriges chanser är tror jag ju verkligen inte på. Jag är säker på att Alternativ för Sverige kommer att göra ett otroligt bra val i höst. Exakt hur bra är dock svårt att säga. Helt omöjligt att de kommer in i riksdagen är det inte. Tittade ni på helgens fem torgmöten? Människor var som helt galna i Gustav Kasselstrand. De kom fram till Gustav och behandlade honom på samma vis som man i videor har sett att Elvis Presley och The Beatles har blivit behandlade. Supercoolt var det! Gustav fick stå och ta selfies tillsammans med dem i över en timme. Särskilt de unga killarna avgudade honom.
Citera
2026-05-05, 16:57
Medlem
Den är obefintlig.
AFS står och trampar.
Citera
2026-05-05, 16:59
Medlem
negrofobens avatar
Max 0,5% tippar jag på
Citera
2026-05-05, 17:11
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
På vilket sätt är de i Alternativ för Sverige clowner?

Ett parti av lågbegåvade för direkt svagbegåvade. Ut ur EU (för det gick såååå bra för Storbritannien när de lämnade EU), ut ur NATO (som duktiga ryssrunkare, bäst att stå ensam om ryssen kommer), dialog med Ryssland (hej hej ryssrunk), skrotat stöd till Ukraina.

Med formuleringar som
Citat:
Men unionen ställer också hela Europa inför ett avgörande problem. Det allt mer långtgående och påtvingade samarbetet har byggt in betydande spänningar mellan Europas olika länder.
och
Citat:
Det är tvärtom i dynamiken mellan de olika nationerna som det verkligt europeiska skapas. Den som inte visar någon respekt för de olika nationernas egenart kommer därmed att gå miste om någonting väsentligt. De individuella nationerna har berikat både sig själva och varandra genom samarbeten och kulturella utbyten. Det är när denna ordning inte har respekterats som Europa har fått erfara sina största problem genom historiens gång.
så undrar man om de på riktigt är så pass hjärndöda eller helt enkelt historierevisionistiska lögnare.

Citat:
EU är en motsats till det Europa vi tror på. EU saknar respekt för den traditionella europeiska ordningen.

Den "traditionella" Europeiska ordningen byggd på maktspråk och krig där stormakter i alla tider karvat upp Europa sinsemellan. Den traditionella Europeiska ordningen där Ryssland tillåts domdera och dominera övriga Europa. Klart ryssrunkarna i AfS får kåtslag av ett Europa där Ryssland styr och ställer.

Vifta med kuken, ryssrunk~
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in