2026-05-05, 11:36
Medlem
xuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalikamar
Det är väl tyvärr en av baksidorna med att utöka antalet lag?
Det svårare att hitta tillräckligt med hotell, träningsanläggningar, arenor och personal ju fler lag som deltar och få behövs ju större eller fler länder som värdar.

Sen tycker jag att det är idiotiskt så som det planeras till 2030. En fars att hålla VM på tre kontinenter.

Tyvärr håller väl VM på att spåra ur. Man kan förstå att finns mycket pengar att tjäna, men sättet VM drivs nu gör att jag tror att det kommer tappa stort. Det är väl än mer sorgligt att även UEFA går mot liknande idéer med utökat EM och så vidare. I slutändan är det kanske näst intill bara Tyskland, England eller kanske Frankrike eller Spanien som har kapacitet att få igenom stora mästerskap. De har arenor och en infrastruktur som ska fungera (även om tågtrafiken under EM i Tyskland sist var aningen problematisk).
Citera
2026-05-05, 15:18
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abdi-Lena-Alkisson
Bojan Djordjic är bara skitjobbigt. Orkar inte med idioten

Behrang Safari är väl med för att fylla Babbekvoten

Olof Mellberg kan dock vara ett bra förvärv med egen erfarenhet av både mästerskap och som tränare.

Jag blev dock förvånad när de nämnde Olof Mellberg som tredje namn. Jag hade förväntat med en kvinna med invandrarbakgrund. Typ Kosovare Asllani

Och där blev invandrarkvinnorna Sofia Yohannes och Jennifer Kücükaslan klara. Fan va SVT överraskar.

Nu väntar jag bara på att några öppet homosexuella ska bli klara med.
Citera
2026-05-05, 16:30
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abdi-Lena-Alkisson
Och där blev invandrarkvinnorna Sofia Yohannes och Jennifer Kücükaslan klara. Fan va SVT överraskar.

Nu väntar jag bara på att några öppet homosexuella ska bli klara med.

Länk?
Citera
2026-05-05, 17:19
Medlem
Fråga: Om Sverige går vidare från gruppspelet, vilka dagar är aktuella för spel i utslagsdelen? Någon bildad person som vet?
Tack på förhand
Citera
2026-05-05, 21:06
Medlem
Kalikamars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sprengasteinn
Fråga: Om Sverige går vidare från gruppspelet, vilka dagar är aktuella för spel i utslagsdelen? Någon bildad person som vet?
Tack på förhand

Kommer Sverige etta eller tvåa i gruppen så blir det sextondelsfinal mot ettan eller tvåan från grupp C den 29 Juni.
Vid avancemang som en av grupptreorna kan det bli 29 juni, 30 juni, 1 juli eller 2 juli beroende på vilka andra treor som kvalificerat sig.

Med andra ord jävligt svårt att förutspå.
Citera
2026-05-05, 21:44
Medlem
Pedris avatar
Citat:
Det är väl tyvärr en av baksidorna med att utöka antalet lag?
Det svårare att hitta tillräckligt med hotell, träningsanläggningar, arenor och personal ju fler lag som deltar och få behövs ju större eller fler länder som värdar.

Sen tycker jag att det är idiotiskt så som det planeras till 2030. En fars att hålla VM på tre kontinenter.
Det hade kunnat vändas till något positivt. Att städer som aldrig har landslag får matcher. Hela landet hade kunnat vara involverat .Men det går inte när varje arena måste ha 40 000 platser och ha en massa loger och skit. Saker som bevisligen inte behövs för vanliga matcher.

I spanien så hade man kunnat spela på platser som Mallorca, Santander, Alicante, La Coruña, Malaga, Teneriffa. Härliga platser vid havet.
Senast redigerad av Pedri 2026-05-05 kl. 21:53.
Citera
2026-05-05, 21:49
Medlem
Citat:
Kommer Sverige etta eller tvåa i gruppen så blir det sextondelsfinal mot ettan eller tvåan från grupp C den 29 Juni.
Vid avancemang som en av grupptreorna kan det bli 29 juni, 30 juni, 1 juli eller 2 juli beroende på vilka andra treor som kvalificerat sig.

Svårast möjliga motstånd direkt i Brasilien och Marocko. ev.
Citera
2026-05-05, 21:56
Medlem
Citat:

Tack för svar, behöver planera lite semester dagar utifrån det 👍❤️
Svårt att förutse utfallet om det blir avancemang som bästa 3a
Citera
2026-05-05, 21:57
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sprengasteinn
Tack för svar, behöver planera lite semester dagar utifrån det 👍❤️
Svårt att förutse utfallet om det blir avancemang som bästa 3a

Bästa 3a?! Fel fokus så bara börja planera.
Citera
2026-05-06, 05:10
Medlem
Tavastehuss avatar
Nu kan man avnjuta gamla VM-krönikor på SVT Play. Perfekt uppvärmning inför sommarens VM. Mycket Arne Hegerfors och Bosse Hansson utlovas!
Citera
2026-05-06, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seolseol
Svårast möjliga motstånd direkt i Brasilien och Marocko. ev.

Kanske bättre att gå vidare som 3a. Tyvärr är ju Sveriges chanser att gå vidare som trea väldigt mycket mindre pga att vi inte fick lag som Haiti, Kap Verde, Uzbekistan, Curaçao eller Panama i våran grupp.
Citera
2026-05-06, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavastehus
Nu kan man avnjuta gamla VM-krönikor på SVT Play. Perfekt uppvärmning inför sommarens VM. Mycket Arne Hegerfors och Bosse Hansson utlovas!

Det var bättre förr. Jag gillar Arne och Ove Kindvall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in