2026-05-05, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Förenklad bild? Vi snackar om en ung kvinna som blev ihjälhuggen så blodet sprutade! Jag har något som kallas för empati med anhöriga och är ingen robot som mumlar mantrat "helhetsbilden är åtminstone fin och det där obehagliga lämnar jag åt rättssystemet". Hoppas för i helvete att Maries anhöriga inte läser vad du skriver mänmiska, du pissar dem rätt i ansiktet, har fan aldrig sett något mer stötande ifrån en anhörig till en mördare, har du mördat/dödat själv, eller varför är du så känslokall och förstående? Och kom nu inte med dravel om komplex bild, du får ju se allt ur offrens synvinkel

Hans mamma har mördat, berättar han själv tidigare i tråden. Det finns tråd om mammans mord i Kriminalhistoria. Han sökte mördarmamma i kvinnor och vann lotteriet.
Citera
2026-05-05, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SierraAdemi
Areal 220 883 m²

Hoppas socialtjänsten läser och ser hur du outar fastigheten där din och mördarinnans stackars son haft skyddad identitet som folkbokförd. Vämjeligt.

En person som skattebetalarna belastas för (utredningar och skyddade personuppgifter kostar, din tid anhållen för trådens stölder och utredningen av dina sms, ekonomi, knarkmediciner, vapen osv i målet kostade svenska skattebetalare en stor summa. För att inte nämna vad er son redan kostar oss)

En sådan person pissar sedan skattebetalarna i ansiktet och outar själv boendeform och exakt areal för den skyddade adressen. En adress vem som helst hittar när man ser brottsplatsundersökningen, din mördarmammas Facebook-profil m fl öppna ledtrådar. Ni kan inte leva under något speciellt stort hot då? Hoppas ni förlorar sekretessklassningen.
Citera
2026-05-05, 21:31
Medlem
Hade varit intressant att veta KONKRET vad som gör att man försvarar en mördare och åldringstjuv. Och inget svammel om spindlar och flugor. tack.... Tycker inte det verkar finnas genuin kärlek till Maries mördare. Det är något annat som pågår, drivkraften kan vara sex eller att hon tar hand om hemmet eller fött en son som vi får hoppas inte går i mammas fotspår, men kärlek är det knappast, då hade det stått klart och tydligt uppradat fina egenskaper hos Maries mördare, men något sådant ser vi inte röken av. Allt är bara luddigt svammel. Inte en enda positiv egenskap har jag läst.

Att mamman var mördare är högintressant. Kan det vara en fetisch som utvecklats, att man tänder på mördare?
Senast redigerad av Florman 2026-05-05 kl. 21:35.
Citera
2026-05-05, 22:17
Avslutad
Citat:
Hade varit intressant att veta KONKRET vad som gör att man försvarar en mördare och åldringstjuv. Och inget svammel om spindlar och flugor. tack.... Tycker inte det verkar finnas genuin kärlek till Maries mördare. Det är något annat som pågår, drivkraften kan vara sex eller att hon tar hand om hemmet eller fött en son som vi får hoppas inte går i mammas fotspår, men kärlek är det knappast, då hade det stått klart och tydligt uppradat fina egenskaper hos Maries mördare, men något sådant ser vi inte röken av. Allt är bara luddigt svammel. Inte en enda positiv egenskap har jag läst.

Att mamman var mördare är högintressant. Kan det vara en fetisch som utvecklats, att man tänder på mördare?

Du drar slutsatser om saker du inte har insyn i – och det blir fel.

Jag prioriterar min tid och mina val utifrån min egen situation,

1 Du vet inte vem du pratar med, och det märks.

2 Du vet inte vad du pratar om. Punkt.
Senast redigerad av SierraAdemi 2026-05-05 kl. 22:25.
Citera
2026-05-06, 22:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa

En sådan person pissar sedan skattebetalaren

Nu börjar tråden glida långt från verkligheten.

Att människor spekulerar om ekonomi, utlandet eller olika länder förändrar fortfarande inte fakta eller rättsprocessen.

Jag tänker inte diskutera privata ekonomiska frågor eller fantasiteorier i ett forum.

Jag håller mig till verkligheten och till det som faktiskt är fastställt.

Internationella skatteregler fungerar inte utifrån forumgissningar utan utifrån lagar, skattehemvist och avtal mellan länder.

Men det här har fortfarande ingenting med trådens ämne att göra.

Ni spekulerar om saker ni inte har någon insyn i.
Människor verkar tro att världen fungerar väldigt enkelt och svartvitt.

Den som faktiskt arbetat internationellt eller gjort affärer över längre tid vet att verkligheten ser betydligt mer komplex ut än forumteorier och spekulationer.

Men oavsett det håller jag mig fortfarande till fakta och till det som faktiskt är relevant här.

I I verkligheten styrs sådant av lagstiftning, skatterättslig hemvist och avtal mellan länder – oavsett om man pratar om exempelvis Malta, Cypern, Spanien eller andra länder.

Det avgörs inte genom spekulationer på forum.

Jag håller mig fortfarande till fakta och till verkligheten utanför den här tråden.

Mvh Mike Sierra Ademi
Senast redigerad av SierraAdemi 2026-05-06 kl. 22:57.
Citera
2026-05-08, 19:00
Avslutad
Citat:
Hoppas socialtjänsten läser och ser hur du outar fastigheten där din och mördarinnans stackars son haft skyddad identitet som folkbokförd. Vämjeligt.

En person som skattebetalarna belastas för (utredningar och skyddade personuppgifter kostar, din tid anhållen för trådens stölder och utredningen av dina sms, ekonomi, knarkmediciner, vapen osv i målet kostade svenska skattebetalare en stor summa. För att inte nämna vad er son redan kostar oss)

En sådan person pissar sedan skattebetalarna i ansiktet och outar själv boendeform och exakt areal för den skyddade adressen. En adress vem som helst hittar när man ser brottsplatsundersökningen, din mördarmammas Facebook-profil m fl öppna ledtrådar. Ni kan inte leva under något speciellt stort hot då? Hoppas ni förlorar sekretessklassningen.

Återigen visar du varför man ska vara försiktig med spekulationer.

Förra gången du byggde vidare på fel årtal spreds felaktiga uppgifter om mord i Stockholm i andra trådar. Samma sak nu med boendeform, areal och påståenden om hotbild.

Du presenterar gissningar som om de vore fakta.
Frågan är enkel: hur vet du vad som är sant, och vad bygger du det på?
Som Mr S: “Känn fienden och känn dig själv.”

Problemet här är att du verkar känna varken mig, min situation eller hela materialet.

Jag håller mig till fakta. Gör detsamma.
Senast redigerad av SierraAdemi 2026-05-08 kl. 19:43.
Citera
2026-05-08, 19:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SierraAdemi
Till den/de som spekulerar och sprider påståenden

Ja – om någon undrar – så var formuleringen av årtal i ett tidigt inlägg avsiktlig. Inte för att vilseleda, utan för att demonstrera exakt hur snabbt och vårdslöst spekulation uppstår när människor fyller i luckor med egna antaganden. Resultatet blev förutsägbart: rykten, påhittade kopplingar och anklagelser som aldrig nämnts av mig.

Detta var poängen.

Inom det som i vardagligt språk kallas dark psychology finns ett välkänt fenomen: människor reagerar starkare på antydningar än på fakta, och när osäkerhet uppstår skapar de själva berättelsen. Som Mr Fexeus har påpekat i sina analyser av mänskligt beteende: människor drar slutsatser långt innan de kontrollerar fakta. Det som nu sker är ett skolboksexempel.

Och som Mr Machiavelli konstaterade redan på 1500-talet: människor bedömer mer med det de tror sig se än med det som faktiskt är. När känsla får företräde framför verifiering uppstår just det vi ser nu.

Nu till det juridiska – för här passerades en tydlig gräns.

Att utpeka, antyda eller sprida rykten om att någon skulle ha begått mord eller annan grov brottslighet som aldrig ägt rum är inte “diskussion”. Det kan utgöra förtal enligt 5 kap. 1 § brottsbalken, eftersom uppgifterna är osanna och ägnade att utsätta någon för andras missaktning.

När anklagelserna rör allvarlig brottslighet som mord, sprids i öppna forum och orsakar betydande anseendeskada, kan det dessutom bedömas som grovt förtal enligt 5 kap. 2 § brottsbalken.

Om sådana påståenden dessutom görs i syfte att få myndigheter att agera, eller om någon uppmanar till polisanmälan för brott som inte har begåtts, kan detta även utgöra falsk tillvitelse enligt 15 kap. 7 § brottsbalken.

Vid upprepade angrepp, återupplivade trådar och samordnad ryktesspridning kan ansvar även aktualiseras för ofredande enligt 4 kap. 7 § brottsbalken.
Spridning av privata uppgifter kopplade till grova brott kan dessutom träffa olaga integritetsintrång enligt 4 kap. 6 c § brottsbalken.

Viktigt att klargöra:
Ansvar uppstår även vid vidareförmedling, “citering”, omskrivna antydningar eller formuleringar av typen ”jag säger inte att det är sant, men…”. Det räcker att förstärka ett osant rykte.
....
Citera
2026-05-08, 19:36
Avslutad
26-02-11, 06:55 #2804
SierraAdemi
Medlem
SierraAdemis avatar
Reg: Nov 2025
Citat:
Ursprungligen postat av Mozartsulfat
Kan inte gå på så mkt mer är fup från henne och hennes familjs tidigare brott. Detta är inga bra människor. Oavsett om du älskar din fru.
Bara smuts går på äldre människor som jobbar hela livet och snor deras tillhörigheter. Lägg på ett mord på de plus att hennes morsa dessutom också varit inblandad i ett mord i sthlm... say less
plus att hennes morsa dessutom också varit inblandad i ett mord i sthlm... say less

De visste jag inte.. kan du berätta mer?
Senast redigerad av SierraAdemi 2026-02-11 kl. 07:05.
Citera
2026-05-08, 19:39
Avslutad
Det intressanta här är egentligen inte mig, utan hur snabbt människor börjar bygga egna berättelser när information saknas.

Dark psychology handlar mycket om just detta: rädsla + osäkerhet + repetition = människor börjar behandla spekulation som sanning.
Och det är exakt det som sker här.

Någon nämner ett årtal, någon annan fyller i luckorna, tredje personen citerar det som “fakta”, och plötsligt lever ryktet sitt eget liv.

Mr S: “All warfare is based on deception.”

Men ibland är det inte den som talar som bedrar människor — utan människor bedrar sig själva genom sina egna antaganden.
Och som 48 pwr : människor reagerar ofta starkare på perception än verklighet.

Det betyder fortfarande inte att perception är samma sak som fakta.
Så återigen: ni känner inte mig, ni känner inte hela materialet och ni sitter inte med all information.

Ni reagerar på fragment och bygger resten själva.

Jag håller mig fortfarande till fakta, rättsprocessen och verkligheten utanför forumteorier.
Senast redigerad av SierraAdemi 2026-05-08 kl. 19:42.
Citera
2026-05-08, 19:56
Avslutad
2026-01-16, 00:28 #64
Angeliqa
Medlem
Reg: Aug 2004
Citat:

Känner någon till vilka fler mordfall som Sierra har dömts i?

Hennes son berättar om ett mord i Gamla stan, Stockholm, som mamman var inblandad i. Sonen är gift med kvinnan som mördade Marie i Stuvkällaren, tygaffären i Göteborg.

Maries mördare dömdes nyligen för åldringsstölder och hennes make, Carmens*tas son, är aktiv i den tråden. Han uppger att mamma var aktuell i ett mord på 90-talet i Gamla stan. Så det var efter CS avtjänat fängelsestraffet för dubbelmordet i Göteborg.

(FB) Partille: Guldstölder på äldreboende, kvinna häktad (2025-08-01)

Det fascinerande är egentligen inte själva påståendena längre, utan hur snabbt människor bygger “sanningar” av fragment.

Ett fel årtal, en antydan eller en lös koppling räcker tydligen för att folk själva ska fylla i resten och sedan upprepa det som fakta.

Det här är exakt den typ av flockpsykologi och perceptionsstyrning som både Mr F och andra beteendeanalytiker pratat om i åratal: människor reagerar starkare på associationer och känslor än på verifierad information.

Och som Mr S skrev: “Den största segern är den som vinns utan strid.”

Det betyder att människor ofta besegrar sig själva genom sina egna antaganden långt innan verkligheten ens hunnit granskas.

Nu ser vi samma sak igen: någon gissar, någon annan citerar, en tredje person bygger vidare, och till slut behandlas spekulation som etablerad sanning.

Det förändrar fortfarande inte fakta eller rättsprocessen.

Jag håller mig till det som faktiskt går att verifiera — inte till forumteorier, känsloreaktioner eller ryktesspridning.

Mike Sierra Ademi
Senast redigerad av SierraAdemi 2026-05-08 kl. 20:06.
Citera
2026-05-08, 22:50
Medlem
Citat:

Här är tråden i kriminalhistoria om dubbelmordet
som mamman var inblandad i.

(FB) Dubbelmordet på Peter Marchner och Lars-Börje Lindström, Göteborg (1987-05-02)
Citera
2026-05-08, 22:56
Avslutad
Citat:
Här är tråden i kriminalhistoria om dubbelmordet
som mamman var inblandad i.

(FB) Dubbelmordet på Peter Marchner och Lars-Börje Lindström, Göteborg (1987-05-02)

Hur många gånger tänker du dela samma sak egentligen?

Räcker det inte att jag själv delat den en gång, när materialet faktiskt kommer direkt från mig?
Skillnaden är ganska tydlig: jag delar mitt eget material och står för det öppet.

Men när andra börjar sprida det vidare över flera trådar, med egna vinklingar och spekulationer, då handlar det inte längre om information — utan om ryktesspridning.

Jag håller mig fortfarande till sådant som faktiskt går att verifiera genom dokument, beslut och offentliga handlingar.
Inte till forumfantasier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in