2026-04-29, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekbo251
Skona oss. Gunther Mårder är lös igen.

https://www.di.se/live/gunther-marder-slapps-ur-haktet/
Günther Mårder som har suttit häktad misstänkt för grova insiderbrott i Raysearch, är nu på fri fot. Åklagaren har hävt häktningen.

Misstankarna kvarstår enligt åklagare. Men nu har dom hållit sina förhör och Mårder bedöms inte längre kunna försvåra utredningen.
Haha standard i Sverige
Citera
2026-04-29, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekbo251
Skona oss. Gunther Mårder är lös igen.

https://www.di.se/live/gunther-marder-slapps-ur-haktet/
Günther Mårder som har suttit häktad misstänkt för grova insiderbrott i Raysearch, är nu på fri fot. Åklagaren har hävt häktningen.

Misstankarna kvarstår enligt åklagare. Men nu har dom hållit sina förhör och Mårder bedöms inte längre kunna försvåra utredningen.

Ajdå, nu får barn och sambo börja duscha kallt igen! haha
Citera
2026-04-29, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Haha standard i Sverige

Sverige har iofs längst häktningstid i världen så de släpper nog inte ut någon bara sådär 😂
Citera
2026-05-02, 08:36
Medlem
Det jag funderar på: Är Johan Löf, vd för Raysearch den "andra"? Enligt affärsvärlden ska han ha sålt 2 miljoner aktier för 500 miljoner kronor ungefär samtidigt som GM ska ha sysslat med transaktioner. Samtidigt kommenterar Johan Löf i Dagens Industri att det som GM har gjort är "väldigt tråkigt". Så jag blir lite förvirrad här. Någon som kan hjälpa mig att reda ut?
Citera
2026-05-02, 14:09
Medlem
drullureds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CCCYYY999
Det jag funderar på: Är Johan Löf, vd för Raysearch den "andra"? Enligt affärsvärlden ska han ha sålt 2 miljoner aktier för 500 miljoner kronor ungefär samtidigt som GM ska ha sysslat med transaktioner. Samtidigt kommenterar Johan Löf i Dagens Industri att det som GM har gjort är "väldigt tråkigt". Så jag blir lite förvirrad här. Någon som kan hjälpa mig att reda ut?

Nej det verkar väl osannolikt. De är båda insynspersoner och kan prata om vad som helst som rör bolaget med varandra.
Citera
2026-05-02, 14:19
Medlem
Ja, det låter logiskt det som du säger. Ja, vi får väl se vem "den andra" är då. Jag hade hoppats på att den informationen skulle ha gått ut vid det här laget.
Citera
2026-05-02, 21:18
Medlem
Citat:
Det är det definitivt inte 😀
Citera
2026-05-03, 20:15
Medlem
Mårder har varit hemma och lullat omkring lite sysslolös nu i flera dar. Jag hade hoppats att någon murvel skulle ha fixat en liten intervju.
Men murvlarna kanske har slöat hela helgen också.

Möjligen har han restriktioner från sin lagvrängare om vad han får säga.

En av affärerna tyckte jag var lite skum att den blev indragen här. Och det var den när VD sålde. Även om VD sagt till Mårder att denne skulle sälja är väl inte det insider info? Eller är insynspersoners affärer också insider info som inte får nämnas?

En annan sak som är lite skum är att åklagaren lär ha sagt att affärerna var utspridda i tiden. T ex att den andra skulle ha småköpt under en längre tid. Då blir det väl väldigt svårt att koppla det till insider info?
Citera
2026-05-04, 12:00
Medlem
Nä, vi sa att båda är insynspersoner och borde sitta på samma uppgifter och därför blir det inte insiderbrott de sinsemellan.

Den andra frågan du tar upp kan försvåra utredningen, det håller jag med om.
Citera
2026-05-05, 16:16
Medlem
KonungensRiddares avatar
Citat:
Nä, vi sa att båda är insynspersoner och borde sitta på samma uppgifter och därför blir det inte insiderbrott de sinsemellan.

Den andra frågan du tar upp kan försvåra utredningen, det håller jag med om.

Ser att du är ganska ny här.
Kan du lära dig att använda 'Citera'-knappen så vi vet vilket inlägg du svarar på?

Ha en trevlig dag
Citera
2026-05-05, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonungensRiddare
Kan du lära dig att använda 'Citera'-knappen så vi vet vilket inlägg du svarar på?

Ha en trevlig dag

Ja, det kan jag göra.
Jag kom på efter att jag skrivit inlägget att jag skulle göra det 😊
Citera
2026-05-05, 20:50
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonungensRiddare

Ha en trevlig dag
Nytt idag
Det finns fler misstänkta personer i utredningen som rör finansprofilen Günther Mårder. Det säger statsåklagaren Thomas Hertz till Dagens industri.

Hur många misstänkta vill inte Hertz säga, men även dessa personer misstänks för insiderbrott kopplat till handel i bolaget Raysearch.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in