2026-05-05, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlock6601
Normala människor gör allt för att ha kontakt med kött o blod, speciellt små barn. Barn glömmer fort.
Svårt att sköta det via syskonet, han är väl inlåst och svarar inte nån förutom frun?

Med den inställningen så skiter alltså Jacke i C i ett år 😆 Men han bryr sig väl inte så mycket om Jocke och systerns ungar heller. Så ingen direkt särbehandling där. Han skiter I dem alla.
Citera
2026-05-05, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det gör det inte - och nu pratar vi om farmor och farfar Berg och vad Julia påstått om deras umgänge med sitt barnbarn.
Inte om dina fantasier.

Nej, hon har inte rätt att bli besviken om de vill slippa kontakt med Julia med hänsyn till hon betett och beter sig.

Du är ju så jävla äggig och inte förstår att det går ut över barnet. Spelar ingen roll om familjen Berg inte tycker om Julia. De har fortfarande ett barnbarn att bry sig om.
Citera
2026-05-05, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Lägger till: Normala människor har även syskon som bryr sig om sina barn och inte sitter i fängelse i listan

Normala människor anklagar inte tjejen för att misshandla sin dotter, drar inte sprutor i röven framför barnet, knarkar inte, förstör inte tjejens tv-apparater och mobiler, sitter inte häktad varje nyår eller säger förhudsundersökning i TR.
Citera
2026-05-05, 20:29
Medlem
Citat:
Ja det är faktiskt Julias sak att som vårdnadshavare vara den som främjar god och nära kontakt med viktiga anhöriga.

Föräldrabalken.
6 kap
§15 st3

Barnets vårdnadshavare har ett ansvar för att barnets behov av umgänge med någon annan som står det särskilt nära så långt möjligt tillgodoses.

Så föräldrarna sitter bara och rullar tummarna som vanligt och väntar? Ja nåt de gjort i 60 år nu. Båda är så jävla passiva människor. Kan se framför mig.

Annika: Jag saknar henne
Thomas skriker: Men då får väl Julia fixa det!!!!!
Citera
2026-05-05, 20:31
Medlem
Citat:
Jag förstår att Julias beteende och oförmåga som förälder både styrs av Jockiboi och går ut över barnet.

Konspirationsteori. Stämmer inte.
Citera
2026-05-05, 20:35
Medlem
Citat:
Nej, förälder är Julia och det är upp till henne att upprätthålla kontakten och kommunikationen med farföräldrarna .. Normalt flyter det åt båda håll - men här har du en giftig människa (Julia) som spelar in och använder människor som brickor i sitt spel.
Det är på Julia det ligger både pucken och ansvaret.

Vad har Julia gjort dig egentligen? Är ditt hat mot Julia så stort då hon är så mycket bättre än Linnea?
Citera
2026-05-05, 20:37
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalmstadSFB
Normala människor anklagar inte tjejen för att misshandla sin dotter, drar inte sprutor i röven framför barnet, knarkar inte, förstör inte tjejens tv-apparater och mobiler, sitter inte häktad varje nyår eller säger förhudsundersökning i TR.

Paret kanske kan lägga till denna listan i sin kommande bok dom pratar om. ”Saker som gör att vi inte räknas som normala människor”.
Citera
2026-05-05, 20:38
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Vad har Julia gjort dig egentligen? Är ditt hat mot Julia så stort då hon är så mycket bättre än Linnea?
Hon har inte gjort mig någonting och jag hatar inte Julia. Hon har inte förmågan att väcka så heta känslor i mig.
Jag föraktar henne för att hon använder sitt barn och låter sitt barn användas som en spelbricka, ett slagträ, mot barnets far.
Hon är ett low life som sätter sig själv före barnet.

Inte mer än så.
Citera
2026-05-05, 20:39
Medlem
Citat:
Jag förstår att Julias beteende och oförmåga som förälder både styrs av Jockiboi och går ut över barnet.

Tack du bevisade just hur äggig du är.
Citera
2026-05-05, 20:44
Avslutad
Citat:
Hon har inte gjort mig någonting och jag hatar inte Julia. Hon har inte förmågan att väcka så heta känslor i mig.
Jag föraktar henne för att hon använder sitt barn och låter sitt barn användas som en spelbricka, ett slagträ, mot barnets far.
Hon är ett low life som sätter sig själv före barnet.

Inte mer än så.

HUR gör hon det just nu?
Visa belägg för det.

Barnet har väl två föräldrar dessutom, även om bara en är vårdnadshavare? Eller har Chrippa inget intresse alls menar du i att barnet ska träffa sin släkt, bara för att han blev av med vårdnaden? Ditt resonemang är otroligt enfaldigt och lågbegåvat. Eller så är det bara för att du också egentligen vet att Chrippa inte bryr sig om nån annan än sig själv.

Tror faktiskt heller inte att Linnea hindrar dem från att träffa barnet. De är helt enkelt rädda för Christofer och vågar inte ta egna beslut, samt ointresserade. Eller nåt av de två.
Citera
2026-05-05, 20:51
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Låter precis som du som morsa. Mkey.

Inte Julia. Du tar ut ditt självhat på Julia. Sluta med det. Synd psykiatrin I Nyköping (som du outade) Inte hjälpte dig.
Men lägg ner nu för fan.
Jag har aldrig någonsin varit i en vårdnadstvist eller använt mina barn som vapen någonstans...
Vem förväxlar du med mig din jävla mupp.

Citat:
Ursprungligen postat av Sherlock6601
HUR gör hon det just nu?
Visa belägg för det.

Barnet har väl två föräldrar dessutom, även om bara en är vårdnadshavare? Eller har Chrippa inget intresse alls menar du i att barnet ska träffa sin släkt, bara för att han blev av med vårdnaden? Ditt resonemang är otroligt enfaldigt och lågbegåvat. Eller så är det bara för att du också egentligen vet att Chrippa inte bryr sig om nån annan än sig själv.

Tror faktiskt heller inte att Linnea hindrar dem från att träffa barnet. De är helt enkelt rädda för Christofer och vågar inte ta egna beslut, samt ointresserade. Eller nåt av de två.
Just nu?
Kolla hennes Lives. Hon fortsätter använda barnet mot pappan hela tiden.

Det är vårdnadshavaren som har beslutanderätten. Har du missat när Julia sitter och gottar sig om det?

Jag menar att Julia kan inte kräva någonting av hans släkt - det är faktiskt hennes sak, givet hennes beteende, att upprätthålla den kontakten.

Jag vet att Chrippa bryr sig om sitt barn, därför har Julia vårdnaden, för han var den föräldern som backade för att slippa LVU på barnet p g a Julias oförmåga att samarbeta.
Chrippa vill att barnet har sina två föräldrar -- Julia vill att Jockiboi ska tycka hon är duktig.
Undrar om Jockiboi tycker hon är duktig när hon släpper in ännu en man i barnets liv.
Citera
2026-05-05, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallalaercp
Ok så Linnea talar sanning här..
https://m.youtube.com/watch?v=9GsmAvmMAHw&pp=ygUeTnUgdGFsYXIgamFnIGxpbm5 lYSBsdW5kc3Ryw7Zt

Citat:
Ja det undrar man ju över såklart.
Det är ju charmigt att barnet får en ny person i sitt liv, i synnerhet som Julia så välvilligt berättat att barnet redan mår så dåligt att det behöver gå till psykolog ..

Stabilitet för barn är överskattat eller hur.

Hon säljer ju inte fittan på nätet som Linnea.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in