Citat:
Ursprungligen postat av
90321
Okej. Tack så mycket för förtydligandet!
Vad bra att det löste sig för dig. Jag har tidigare vart med om att det kan vara extremt smärtsamt när läkare suger vax ur öronen.
Ok. Ja det var iofs smärtsamt som tusan med sugen också, det är nog enda gången som det har svartnat för ögonen av smärta ärligt talat. Men jag hade ändå en känsla av att det gjordes på ett skonsamt sätt, för det hela var över på typ tre sekunder, och typ 90% av smärtan försvann när trycket släppte.
Men eftersom jag inte har nåt att jämföra med, och i ärlighetens namn inte har en susning om hur man "brukar göra", så var det såklart dumt av mig att uttala mig om hur öron bör rensas.
Jag kommer inte ihåg, men jag har för mig att gubben så nåt om varför han valde sug istälet för spolning. Tror du att en "förbehandlad" (= geggig, dvs inte hård) vaxpropp går lättare att suga rent möjligtvis, eller är det andra faktorer som påverkar kanske? (Mina frågor och tankar kommer f ö från en lekmans perspektiv, men det framgick förhoppningsvis från början.)
Och en sista fråga, om man skulle råka ut för samma sak igen. När man spolar ut en vaxpropp, görs detta då "manuellt" med typ en injektionsspruta (och alltså med handkraft), eller använder man någon form av elektrisk pump där man kan finjustera vattentrycket lite bättre?
Tack på förhand,
mvh busy