2026-05-05, 17:21
Medlem
staybounds avatar
Har det för länge länge sedan funnits en brun glass med två runda öron? Den var choklad på och troligen vanilj i mitten. Jag fick se en sådan på bild från USA och mitt minne sa att den har jag ätit. Dem som jag pratade med sa att vi aldrig haft den i Sverige. Då blev jag ställd. Vad säger ni?
Citera
2026-05-05, 17:24
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staybound
Har det för länge länge sedan funnits en brun glass med två runda öron? Den var choklad på och troligen vanilj i mitten. Jag fick se en sådan på bild från USA och mitt minne sa att den har jag ätit. Dem som jag pratade med sa att vi aldrig haft den i Sverige. Då blev jag ställd. Vad säger ni?
jo, den fanns på 90 talet.
Citera
2026-05-05, 17:27
Medlem
AutofyllarNs avatar
Citat:

Ja, men Nogger är bättre.

USA har vad man kan kalla för orginalet som säljs på div. ställen bland annat Disneyland där Herr Mus (Mr. Mouse) bor. Sverige har haft importkopior på den, utan tillstånd från Disney själva, på 90-talet och början av 00-talet som även undertecknad minns.
Citera
2026-05-05, 17:43
Medlem
triptykens avatar
Citat:

Ja! Fick en total minnespasm av att ha ätit den med nu!

Helt fantastisk och hade inte sett naturliga ingredienser ens på avstånd. Otrolig glass, bring it back säger jag. Det och gamla tiderns apelsinglass man kunde köpa på stränder i koner. Orange som en varningsväst och med smak av ... typ Apelsin?
Citera
2026-05-05, 17:46
Medlem
staybounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
jo, den fanns på 90 talet.

Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Ja! Fick en total minnespasm av att ha ätit den med nu!

Helt fantastisk och hade inte sett naturliga ingredienser ens på avstånd. Otrolig glass, bring it back säger jag. Det och gamla tiderns apelsinglass man kunde köpa på stränder i koner. Orange som en varningsväst och med smak av ... typ Apelsin?

Tack för svar. Är det som jag minns att det bara var öron o själva glassen, inget ansikte fanns?
Citera
2026-05-05, 17:48
Medlem
AutofyllarNs avatar
Citat:
Tack för svar. Är det som jag minns att det bara var öron o själva glassen, inget ansikte fanns?

Sant, endast öron och glassen. Inga genitalier, fötter, händer, kropp eller dylikt (tyvärr för din del va ha ha ha)
Citera
2026-05-05, 17:52
Medlem
staybounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutofyllarN
Sant, endast öron och glassen. Inga genitalier, fötter, händer, kropp eller dylikt (tyvärr för din del va ha ha ha)

Äsch, hela glassen kanske föreställde en pung och snopp. Disney brukar ju vara lite ekivoka.
Citera
2026-05-05, 18:19
Medlem
triptykens avatar
Citat:

Helt rätt - brun glass med vanilj i mitten, bara öron och en antydan till vitt nylle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in