Citat:
Ursprungligen postat av
KamerunHunter
Det är korrekt. De jag känner är från SKP. Och såvitt jag vet är de då inte en pytteliten minoritet bland Sveriges kommunister.
Dom brukar vara ganska städade runt SKP/RKU, iallafall på utsidan och det finns många vettiga människor inom de kretsarna som man kan diskutera och ha dialoger med. Därför vi har den utbrytningsdelen av kommunister som inte vill ha med dom att göra, precis som Nordisk Styrka tycker NMR är för töntiga och inte extrema nog.
Det kanske inte sägs rakt ut att man ska skjuta av oliktänkande, men börjar du skrapa på den ytan efter XX antal bärs + flaska sprit så börjar du hitta extremisterna och riktiga åsikterna kommer fram. Redistribution, fientlighet till politiska motståndare, vad händer ifall du inte tycker som dom. För det är ingen som kommer säga till dig rakt ut att man ska ställa upp folk och skjuta dom, däremot ifall dom börjar kallad dig en Nazist så har du inget värde hos dom och då släpper en jävla massa spärrar hos en del.
För det är något att tänka här, käre vän. Det går snabbt att det går 180 grader och någon börjar kalla dig nazist, fascist, rasist, sexist och då börjar våldet för en del. Då är det fritt fram att knäcka skallen på dig, inte bara för att det har något med politik att göra utan att du har människor i de grupperna som faktiskt gillar våld och utnyttjar politiken för att kunna vara våldsamma där dom legitimerar sitt våld.
"Mitt våld är alltid självförsvar" är något dessa människor alltid intalar sig själva som bortförklaringar.
Blanda in lite alkohol på det hela och det kan spåra rejält, inklusive död. Och dom hyllar varandra. Och jag ska ge det till dom som är vettiga människor inom de rörelserna att dom uppskattar inte våldet heller. Men bygger du ideologi och organisationer på att vara Revolutionärer - då ingår våld i det hela.
Jag ser samma skit inom Nazistiska organisationer. Finns de med exakt samma åsikter om sina oliktänkande som kommunisterna, och kan ta tag i våld bara för att dom ger sig själv godkännandet till att använda det, speciellt när alkohol kommer in i bilden.
Dessa ideologier är för folk som vill kunna utnyttja våld, och legitimera det med "den ideologiska kampen".