2026-05-05, 11:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Få se om jag har någon chans att debattera mot Skynet(chatgpt).

Organisationerna du nämner är bra. Men de är knappast ett alternativ till Dumpen.
De jobbar mer under radarn. Dumpen problembild är att stoppa gäddor på nätet.(därav lagstiftningen)
Samtidigt jobbar dumpen mot USAS modell att få fram ett offentligt sexbrottsregister.
Att allmänheten ska bli mer involverad.

De du nämner jobbar annorlunda vilket är okej.
De gör en del bra grejer. Child10 gjorde t.ex. hyrenflickvän.se kampanjen mot sugardejting.
Det är väl de mest offensiva de gjort.

Sedan så har ju Dumpen fåt kalla handen när de ville samarbeta.
Det blir ett tomrum om Dumpen försvinner.
Ja , dumpen fokuserar på att skydda fiktiva barn från Gösta 63 , medan man internationellt inriktar sig på riktiga barn . Så visst är det en skillnad.
Tycker du att USA är ett föregångsland på lagstiftningsområdet? Dödsstraff , 900 års fängelse och flest inlåsta per capita i den demokratiska och utvecklade världen. Selektiv? Eller deras rättssystem där rika människor kan betala sig fria. Michael Jackson t.ex. och nu Epstein files.
Varför vill ingen samarbeta med dumpen tror du?
Senast redigerad av Takanashi 2026-05-05 kl. 11:40.
Citera
2026-05-05, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Ja , dumpen fokuserar på att skydda fiktiva barn från Gösta 63 , medan man internationellt inriktar sig på riktiga barn . Så visst är det en skillnad.
Tycker du att USA är ett föregångsland på lagstiftningsområdet? Dödsstraff , 900 års fängelse och flest inlåsta per capita i den demokratiska och utvecklade världen. Selektiv? Eller deras rättssystem där rika människor kan betala sig fria. Michael Jackson t.ex. och nu Epstein files.

Jag förklarade hur Dumpen ser på det inget annat.
Jag har inget emot organisationerna som rabblades upp men Dumpen kan väll finnas också vid sidan av alla dessa andra organisationer? Det skulle bli ett tomrum annars.
Så bara för att ett sexbrottsregister kan vara en lyckad väg att gå för Sverige så måste vi tillämpa alla lagar från USA?

Det finns ju de som samarbetar med Dumpen.
https://www.expressen.se/debatt/debatt-darfor-ger-jag-en--miljon-till-dumpen/
Douglas Roos skänkte ju t.ex. 1 miljon. Sedan har de sponsorer på sidan.
Sannolikt så samarbetar de med någon som ger överlevare traumabehandlingar också.
Citera
2026-05-05, 12:07
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villemer
Just den du tog upp #300, talar emot att det aldrig händer att en fjortis sexuellt fångas på Internet av 70+. Långt fängelsestraff fick han i hovrätten, så din argumentation måste nyanseras och inte vara så kategorisk.
En intressant fakta vore att veta om detta inträffade före, under eller efter Dumpens grooming, som bekant kan just denna grooming starta, öka, underhålla ett intresse av denna typ.

Det går helt enkelt inte dra en statisk slutsats i denna typ av fall, speciellt inte i ett fall och utan att höra just den drabbade.
Citera
2026-05-05, 12:14
Medlem
Citat:

En sidofråga. Varför tror du Child10 jobbade med projektet hyrenflickvän.se?
Det är ju snarlikt Dumpens metoder att jobba.
Det var en person som ville hyra en minderårig som jag minns det.

Också då var det fiktiva personer.
Citera
2026-05-05, 12:29
Medlem
Ankan-mannens avatar
Har fått intrycket att Sara själv liksom Patrik har blivit utsatt som ung. Dock finns inget om detta fören hon träffade Patrik och de slog sig ihop sina påsar.
Citera
2026-05-05, 12:40
Avstängd
Citat:
Jag förklarade hur Dumpen ser på det inget annat.
Jag har inget emot organisationerna som rabblades upp men Dumpen kan väll finnas också vid sidan av alla dessa andra organisationer? Det skulle bli ett tomrum annars.
Så bara för att ett sexbrottsregister kan vara en lyckad väg att gå för Sverige så måste vi tillämpa alla lagar från USA?

Det finns ju de som samarbetar med Dumpen.
https://www.expressen.se/debatt/debatt-darfor-ger-jag-en--miljon-till-dumpen/
Douglas Roos skänkte ju t.ex. 1 miljon. Sedan har de sponsorer på sidan.
Sannolikt så samarbetar de med någon som ger överlevare traumabehandlingar också.

På vilket sätt samarbetar sponsorer förutom att vara korkade nog att donera pengar till kriminella?
Dessa traumabehandlingar talas det om ,men redovisas aldrig. Om de överhuvudtaget förekommer så är det något våp som kallas Stella som varken har utbildning eller vårdtillstånd som genomför dem. Mycket seriöst som vanligt när det gäller dumpen.
När folk söker arbete är det praxis att begära utdrag ur belastningsregistret och där finns väl även sexualbrottslingar vad jag vet. Detta gäller särskilt dem som söker arbete där barn förekommer.
Kan du berätta på vilket annorlunda sätt det amerikanska registret fungerar?
Citera
2026-05-05, 12:43
Avstängd
Citat:
En sidofråga. Varför tror du Child10 jobbade med projektet hyrenflickvän.se?
Det är ju snarlikt Dumpens metoder att jobba.
Det var en person som ville hyra en minderårig som jag minns det.

Också då var det fiktiva personer.

Jag är inte insatt i det ärendet och har inte ens nämnt det.
Du tycks vara insatt. Hängde de ut kreti och pleti?
Citera
2026-05-05, 12:50
Medlem
Citat:
På vilket sätt samarbetar sponsorer förutom att vara korkade nog att donera pengar till kriminella?
Dessa traumabehandlingar talas det om ,men redovisas aldrig. Om de överhuvudtaget förekommer så är det något våp som kallas Stella som varken har utbildning eller vårdtillstånd som genomför dem. Mycket seriöst som vanligt när det gäller dumpen.
När folk söker arbete är det praxis att begära utdrag ur belastningsregistret och där finns väl även sexualbrottslingar vad jag vet. Detta gäller särskilt dem som söker arbete där barn förekommer.
Kan du berätta på vilket annorlunda sätt det amerikanska registret fungerar?

Är inte at att bidra med pengar att samarbeta och visa sina annonser på sidan eller vad menar du?
Som jag skrev så köper dumpen föreningen traumabehandlingar till överlevare. Antagligen är det proffs som de anlitar.
Det slarvas mycket med att begära ut belastningsregister vilket vi sett många gånger i nyhetsrapporteringar. Belastningsregister gallras ju också.

I USA fungerar det så att de som döms måste registrera sig i ett offentligt register som allmänheten har tillgång till. Det finns också krav på att de inte får bo nära dagis och skolor etcetera.
Prova googla om du vill veta mer.
Citera
2026-05-05, 12:51
Medlem
Citat:
Jag är inte insatt i det ärendet och har inte ens nämnt det.
Du tycks vara insatt. Hängde de ut kreti och pleti?

Nej men du skrev kring organisationerna vid sidan av Dumpen.
De jobbade på liknande sätt.

Sidan finns fortfarande uppe. Gå in om du är intresserad på riktigt.
Citera
2026-05-05, 12:51
Medlem
Citat:
Få se om jag har någon chans att debattera mot Skynet(chatgpt).

Organisationerna du nämner är bra. Men de är knappast ett alternativ till Dumpen.
De jobbar mer under radarn. Dumpen problembild är att stoppa gäddor på nätet.(därav lagstiftningen)
Samtidigt jobbar dumpen mot USAS modell att få fram ett offentligt sexbrottsregister.
Att allmänheten ska bli mer involverad.

De du nämner jobbar annorlunda vilket är okej.
De gör en del bra grejer. Child10 gjorde t.ex. hyrenflickvän.se kampanjen mot sugardejting.
Det är väl de mest offensiva de gjort.

Det är rätt svårt att förstå vad du egentligen försöker säga i dina inlägg.

Ett alternativ till Dumpen? Det får du nästan utveckla lite. Vad menar du konkret när du säger så. Kan du utveckla och förklara vad du menar med det?

Citat:
Menar du att ECPAT, som jag tog som exempel, inte skulle ha arbetat med att göra internet säkrare för barn?

Citat:
Vad är det egentligen för tomrum du menar att Dumpen fyller?
För tittar man på det så finns det redan aktörer, som ECPAT, rättsväsendet och andra som arbetar med både förebyggande insatser, lagstiftning och konkret skydd.
Så vad är det som saknas, menar du, som just det här arbetssättet Dumpen använder tillför?

Citat:
Varför tror du att ingen etablerad barnrättsorganisation vill samarbeta med Dumpen?
Citera
2026-05-05, 12:59
Avstängd
Citat:
Är inte at att bidra med pengar att samarbeta och visa sina annonser på sidan eller vad menar du?
Som jag skrev så köper dumpen föreningen traumabehandlingar till överlevare. Antagligen är det proffs som de anlitar.
Det slarvas mycket med att begära ut belastningsregister vilket vi sett många gånger i nyhetsrapporteringar. Belastningsregister gallras ju också.

I USA fungerar det så att de som döms måste registrera sig i ett offentligt register som allmänheten har tillgång till. Det finns också krav på att de inte får bo nära dagis och skolor etcetera.
Prova googla om du vill veta mer.
De visste jag, men ville kolla vad du vet. I Sverige och Europa gäller principen att inte hänga ut brottslingar för allmänheten , däremot kan vi i Sverige begära ut domar om vi känner till ärendenummer.
Vidare förstår jag att det gäller dömda sexualförbrytare och inte icke dömda som chattat med fiktiva barn . Menar du att de snart 800 uthängda ska finnas i ett register tillgängligt för allmänheten trots att de inte ens är dömda?
Jag skänker pengar till olika organisationer , men uppfattar inte det som något samarbete .
Om jag aktivt deltog i deras arbete skulle jag definiera det som samarbete.
Vilka andra deltar dagligen i samarbete med dumpen ? Så alla som swishar samarbetar också ?
Intressant definition av samarbete.
Senast redigerad av Takanashi 2026-05-05 kl. 13:04.
Citera
2026-05-05, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik.Forsmark
Det är rätt svårt att förstå vad du egentligen försöker säga i dina inlägg.

Ett alternativ till Dumpen? Det får du nästan utveckla lite. Vad menar du konkret när du säger så. Kan du utveckla och förklara vad du menar med det?

Menar du att ECPAT, som jag tog som exempel, inte skulle ha arbetat med att göra internet säkrare för barn?

Vad är det egentligen för tomrum du menar att Dumpen fyller?
För tittar man på det så finns det redan aktörer, som ECPAT, rättsväsendet och andra som arbetar med både förebyggande insatser, lagstiftning och konkret skydd.
Så vad är det som saknas, menar du, som just det här arbetssättet Dumpen använder tillför?

Varför tror du att ingen etablerad barnrättsorganisation vill samarbeta med Dumpen?

Jag menar att de inte jobbar på samma sätt som Dumpen.
Ja grundfrågan som du svarade på var väl att du inte hade ett alternativ till Dumpen?
Då raddade du upp en massa information från Chatgtp om andra organisationer.
Som jobbar på ett annat sätt. Men ibland jobbar de snarlikt som Dumpen, som Child10 hyrenflickvän.se t.ex..

Jag svarade ju på det. Dumpen jobbar för ett liknande register som i USA.
Det blir ett tomrum då organisationerna du nämner inte jobbar lika offensivt som Dumpen.

Det handlade bara om att någon av de där organisationerna inte ville ta emot en donation från Dumpen. Motivationen till att de inte ville ta emot pengarna var att Dumpen hade t-shirts som "kill your local phedopile".

Jag vet inte hur de olika organisationerna ställer sig idag till att samarbeta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in