2026-05-02, 22:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Ungefär 25 pers.
Det är 25 ggr. fler än George Floyd, som inte var den ängeln han utmålades som för att pumpa upp just er hatretorik.

Vår hatretorik? Jag är svensk och vit. Jag är inte svart amerikan och inte medlem i BLM.

Att kväva misstänkta gärningsmän till döds är kanske inget vanliga poliser ska ägna sig åt. Men vem vet, det kanske är så det ska gå till i er värld.

Citat:
Dina så kallade journalister vinklade mycket nogrant flödet mm.

Jag är inte chef över journalister

Citat:
Vi hade t.o.m. AFA här som valde att utöva våld under BLM-flagg.

Ok, måste jag ha missat.

Citat:
I USA har SPLC, vilka motsvarar våra radikalideologiskt korrupta EXPO varit en instrumentell del i att vinkla och korrumpera viktig information mm.
Nu kommer SPLC att få stå inför rätten för att under "Indictment" få förklara sin aktiva medverkan i att skruva upp just våldsspiralerna. De har tydligen pumpat miljoner in i radikala miljöer för att skapa fiktiva fiender mm. som psy-ops.
Jag kallar dessa/likn. operationer för "maskirovkas". Kontraproduktiva operationer, just för att motivera ett önskvärt våld.

Ok. Bra de ställs inför rätta om de har finansierat extremism.

Citat:
Edit:
Bråka gärna om detta. Jag har som personlig hobby att hålla koll på ert modus operandi.
Ni Svenska luder är alltid fantasilösa offer för era privilegier, så de externa radikala miljöerna ligger alltid långt före. Något år senare står ni och gråter över något som ni eller annan inbillat er och jag kan ha full koll långt före.
På exakt samma sätt har jag koll på annan extremism innom svenskt myndighetsutövande och kan ligga flera år före kommande systemhaverier.

Jag är inget luder.

Jag kommer inte att stå och gråta om några år för något jag har inbillat mig......

Jag kommer inte bråka om detta för jag har ingen som helst aning om vad du pratar om.

Citat:
En gång i tiden hade vi öppna kommentarsfält överallt. Bra demokrati, där folk kunde argumentera och bena ut problem mm.
Ni radikalfeminister postade bl.a. eget "hat" till er själva för att kunna sitta och gråta ut i media. Det blev början till slutet för de folkligt demokratiska processpunkterna.
Nu kan media mer ostört vinkla och pervertera händelser mm. till vad de nu vill försöka konstruera socialt. Horeri bortom all sans.

Ok

Jag är inte radikalfeminist
Citera
2026-05-03, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Oj! Men TS kan du ge en källa? Varenda gång Fria Tider skriver om nåt är hälften korrekt och så visar det sig att det är typ två femtonåringar som postat på tiktok eller nåt... Dom postar ju huvudsakligen rage bait för att sälja annonsklick

Edit: för er som inte orkar vara källkritiska harvade jag mig in. Det är två personer som pratar om bland annat mordhot mot folk och ställer sig i polemik mot hur yttrandefrihet används som justifiering i en antologi om genus.
Den politiska organisationen Academics Right Watch är dom som fulciterat och som fria tider sen fulciterar.

Så det är mer en kränkt viskningslek än en faktatext

Jag skulle inte förvänta mig mer av en modernistisk tidskrift som Fria Tider. En tidskrift för den historielösa bakåtsträvande svenske mannen. Så långt har vårt folk degraderats.

Vår nya ungdom vet bättre. Det finns hopp.
Citera
2026-05-04, 13:13
Medlem
Efraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Återigen förnekar du att förintelsen föregicks av massivt hatpropaganda?
Nej? Vet inte hur du inte förstår detta men att öka på nazisterna och säga "Ja men dom gjorde det" säger inte ett skit. Nazisterna var redan extrema och hade gjort samma skit oavsett, detta har inget att göra med snacket om att förbjuda tal och bevisar inte ett dyft då jag tvivlar på att du försöker säga att alla blev nazister på grund av yttrandefrihet.
Citera
2026-05-04, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Oj! Men TS kan du ge en källa? Varenda gång Fria Tider skriver om nåt är hälften korrekt och så visar det sig att det är typ två femtonåringar som postat på tiktok eller nåt... Dom postar ju huvudsakligen rage bait för att sälja annonsklick

Edit: för er som inte orkar vara källkritiska harvade jag mig in. Det är två personer som pratar om bland annat mordhot mot folk och ställer sig i polemik mot hur yttrandefrihet används som justifiering i en antologi om genus.
Den politiska organisationen Academics Right Watch är dom som fulciterat och som fria tider sen fulciterar.

Så det är mer en kränkt viskningslek än en faktatext

Har läst läst kapitlet i antologin.
Förenklat kan en säga att de vill att jämställdhet ska räknas som en naturlig del av yttrandefriheten.
Att yttrandefriheten är till för att alla ska få möjlighet att tala ut.
Därför bör sk anitigenusaktörers yttrandefrihet kunna begränsas på liknande sätt som individer som kämpar mot demokratiska värden.
Författarna antyder att vägen till det bäst går genom EU.
Pga att svensk lagstiftning är utformad på ett universellt sätt.

Enkelt sagt så går det utan problem att tolka texten som att genusidelogi ska vara en naturlig del som påverkar vår yttrandefrihet. Och att individer som är sk antigenusaktörer ska kunna begränsas i sin yttrandefrihet.

Källa Boken som står om i inlägget.
Går att låna på biblioteken om ni vill dubbelkolla.
Citera
2026-05-04, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lingonfett
Jag skulle inte förvänta mig mer av en modernistisk tidskrift som Fria Tider. En tidskrift för den historielösa bakåtsträvande svenske mannen. Så långt har vårt folk degraderats.

Vår nya ungdom vet bättre. Det finns hopp.

Skulle vilja påstå att de har gjort en rätt bra sammanhang av kapitlet I antologin.
Har du läst kapitlet I boken eller gör du bara ett antagande på lös grund?
Citera
2026-05-04, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efrath
Nej? Vet inte hur du inte förstår detta men att öka på nazisterna och säga "Ja men dom gjorde det" säger inte ett skit. Nazisterna var redan extrema och hade gjort samma skit oavsett, detta har inget att göra med snacket om att förbjuda tal och bevisar inte ett dyft då jag tvivlar på att du försöker säga att alla blev nazister på grund av yttrandefrihet.

Även nazisterna visste hur viktig propaganda är för att skapa tillräckligt svängrum för sin politik och / eller handlingar.

Den ende som inte verkar ha fattat detta 2026, är tydligen du.
Citera
2026-05-04, 21:43
Medlem
Efraths avatar
Citat:
Även nazisterna visste hur viktig propaganda är för att skapa tillräckligt svängrum för sin politik och / eller handlingar.

Och du verkar inte förstå att det inte fungerar speciellt bra att minska yttrandefrihet, som jag redan länkat. Det finns inga belägg för att censur fungerar i det stora hela, och dessutom så kommer folk inte magiskt bli mer extrema bara för att dom se folk snacka skit online. Det du snarare gör är att du låter dom som blir censurerade få starkare position som underdogs, starkare argument för dom som faktiskt har risk för att tro på mer extrema politiska övertygelser och ovanpå detta ser till så att deras argument inte bemöts i det offentliga rummet.

JAg tröttnar å detta, kan ni inte bara erkänna att ni vill censurera och gör det för att ni på ett emotionell nivå inte gillar det, för det har då fan inte något att göra med fakta eller undersökningar.
Citera
2026-05-05, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efrath
Och du verkar inte förstå att det inte fungerar speciellt bra att minska yttrandefrihet, som jag redan länkat. Det finns inga belägg för att censur fungerar i det stora hela, och dessutom så kommer folk inte magiskt bli mer extrema bara för att dom se folk snacka skit online. Det du snarare gör är att du låter dom som blir censurerade få starkare position som underdogs, starkare argument för dom som faktiskt har risk för att tro på mer extrema politiska övertygelser och ovanpå detta ser till så att deras argument inte bemöts i det offentliga rummet.

JAg tröttnar å detta, kan ni inte bara erkänna att ni vill censurera och gör det för att ni på ett emotionell nivå inte gillar det, för det har då fan inte något att göra med fakta eller undersökningar.

Och återigen, de är just människors yttrandefrihet och frihet generellt som minskar om de utsätts för hat och hatpropaganda.

Berätta vad består de där "extrema politiska övertygelserna" av i form av konkret politik?
Hmm? folk som hatar HBTQI ex? vad vill de ha för politik i frågan? och hur låter argumenten för denna politk? just det......
Citera
2026-05-05, 10:23
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Och återigen, de är just människors yttrandefrihet och frihet generellt som minskar om de utsätts för hat och hatpropaganda.

Hur minskar yttrandefrihet av att man utsätts för hatpropaganda?
Citera
2026-05-05, 11:21
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Personligen älskar jag Flashback av just de anledningarna du räknar upp. Jag vill absolut inte ha begränsningar i yttrandefriheten men jag vill inte heller leva i ett arabland.

Vi måste få lov att kalla en spade för en spade. Hatretoriken och hetsandet mot judar/homosexuella/minoriteter i 30-talets Tyskland ledde till att drygt 6 miljoner förföljdes, mördades och gasades ihjäl. Därav att man inte får göra Hitlerhälsning i Tyskland idag. Samma sak gäller muslimska arabers hetsande mot kvinnor, minoriteter och homosexuella - har lett till oerhört stort lidande och död för många människor. Samma sak gällande hatpropagandan och hetsandet mot kvinnor inom incel- och manosfär kretsarna. Vilket också lett till skada och död. Rape Academy har också lett till att många kvinnor skadats. Många har troligen fått sina liv förstörda för lång lång tid framöver.

Jag är som sagt 100% med på att en lag för hets mot kön införs.
Finns inga som helst bevis för att 6 miljoner dödas av nazisterna däremot någonstans runt 250000 judar vilket såklart räcker för att använda termen förintelse men det var inte någon grupp som förintades så även där finns det en felaktighet.

Hets mot folkgrupps lagen är begränsning av åsikts och yttrandefriheten och därmed inte något som hör hemma i en demokrati, lika lite som bortkvotering av en viss grupp på arbetsmarknaden och till och med vissa utbildningar.
Citera
2026-05-05, 11:29
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:

Man kan kalla information för propaganda om man vill få det att låta som något dåligt precis som begreppet konspirationsteorier används istället för teorier för att försöka ge klangen av något negativt.

Läs Mein Kampf så kanske du förstår vad det var Hitler faktiskt försökte åstadkomma men som misslyckades helt enkelt för att han gapade över för mycket.
Citera
2026-05-05, 11:41
Medlem
Efraths avatar
Citat:

Berätta vad består de där "extrema politiska övertygelserna" av i form av konkret politik?
Hmm? folk som hatar HBTQI ex? vad vill de ha för politik i frågan? och hur låter argumenten för denna politk? just det......
Nej, det gör det inte. Du menar att det potentiellt kan göra att folk inte yttrar sig

Problemet med det argumentet är att detsamma kan sägas om nästan allt och baseras på individen. Att basera vad som censureras på vad som kan ses som "stötande" kommer alltid leda till mer censur än vad det "stoppar" och du ger folk i makt mer kontroll. Vilket kommer slå tillbaka så fort folk du inte gillar är dom som får kontroll.

Och det är ytterst naivt att tro att yttrandefrihet "bara ska gälla politiska åsikter".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in