2026-05-02, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efrath
Har redan gått igenom skillnaden mellan att säga något och att faktiskt hota och genomföra handlingar. Ifall det var nog att bara säga "ja men nazisterna gjorde det" så kan vi lika gärna sluta dricka vatten och andas luft också.
Återigen förnekar du att förintelsen föregicks av massivt hatpropaganda?
Citera
2026-05-02, 14:00
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Återigen förnekar du att förintelsen föregicks av massivt hatpropaganda?

Er sort är den som hittar på och driver majoriteten av all hatpropaganda i dagens Sverige.
Ni är de som motsvarar lägervakterna i 3:e riket.
Era kommunister mördade dessutom långt fler än Adolfs pojkar.
Citera
2026-05-02, 14:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Du och dina radikalfeminiserade är de som hetsar i särklass värst. "Floden till havet" t.ex. är helt normaliserat och ställer man sig inte bakom det är våld acceptabelt.

Gå bakåt och läs om vad jag skriver.

Citat:
BLM mördade massor av bra svarta medmänniskor som inte ville vara negrer och löpa amok.

Det är allmänt känt att mord och annan brottslighet inom den svarta communityn i USA är vanligt och utbrett.

Citat:
Det är skönt att vara stor, stark, snabb och uthållig, med en vass utstrålning i erat radikaliserade samhälle. FAFO trumfar allt av ert radikaliserade trams.

Denna ständiga självhävdelse pekar snarare mot en osäker individ som likt en liten hund måste bjäbba högst för att kompensera för sin litenhet
Citera
2026-05-02, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Det är allmänt känt att mord och annan brottslighet inom den svarta communityn i USA är vanligt och utbrett.

Förminskande av det ideologiska våldet ligger i samma drivande våldsspiral för bl.a. genocider. Det är en instrumentell del. Se ditt "moderna" Sydafrika, där det går hand i hand med mördandet.

Att vara ett hårt mål är nyckeln. Stor, stark med våldskapital. Så får din sort ryka först.
Citera
2026-05-02, 14:11
Medlem
Citat:

Japp, kultur är i stort sett allt En majoritet av muslimer i världen, utom möjligtvis muslimer i väst som är påverkade av en mer human syn på människan, anser att homosexualitet är en synd. Många anser det till och med vara ett virus eller sjukdom, något som kan botas. Vet du hur de torterar ihjäl homosexuella män i tex Iran? De syr igen anus och tvingar sen i dem laxermedel. Jag har inte sett iranierna gå man ur huse för att protestera mot en sånhär grotesk och brutal sedvänja. Alltså det är 2026 nu, det är nästan helt jävla oförlåtligt.

Jag erkänner villigt att jag har svårt för att se de positiva delarna i kulturer där det talade och skrivna ordet föder fram sånt här beteende och handlingar. Det värsta brottet enligt mig är att man inte får lov att ifrågasätta sånt här utan att riskera att bli förföljd eller värre. Det går liksom emot allt jag står för. Med mera, med mera. Men visst, jag kan bli bättre på att anstränga mig för att se det positiva och vackra.

Skulle gissa, utan att veta, att det även kan gälla en majoritet av alla kristna i världen. Katoliker och definitivt alla ortodoxt kristna i världen ex.
I Ryssland just nu ex så kan jag lova dig att där förekommer både fängslande och tortyr av just homosexuella.
Siter du och fördömer ortodox kristendom också eller påven? För nej påven accepterar inte homosexualitet.

Islam är en religion vars böcker och traditioner är ungefär lika "vackra" som bibeln och div. kristna traditioner, liksom inte denna enorma skillnad som ständigt målas upp, de är båda religiösa utskott från samma abrahamitiska grund. Kristendomen har i vår del av världen genomgått reformation och framförallt sekularisering, dvs den utgör inte längre nått tvingande påbud ovanifrån för människor.
Islam behöver genomgå samma sak och framförallt så behöver religon bli en frivillighet för människor.

Citat:
Det är människorna/följarna/anhängarna som är det egentliga problemet eftersom det är de som skapade, upprätthåller och efterlever religionen/kulturen/ideologin.

Absolut, alla makteliter är chanslösa om människor verkligen reser sig som en samlad kraft, men, där finns alltid rädslor och upplevda hot, korrekta eller skapade, utifrån som sätter krokben för sådant.
och en av dessa hot kan vara rasism utifrån ex.
Citera
2026-05-02, 14:14
Avslutad
Citat:
Förminskande av det ideologiska våldet ligger i samma drivande våldsspiral för bl.a. genocider. Det är en instrumentell del. Se ditt "moderna" Sydafrika, där det går hand i hand med mördandet.

Att vara ett hårt mål är nyckeln. Stor, stark med våldskapital. Så får din sort ryka först.

I vilka inlägg har jag förminskat det "ideologiska våldet"? Citera några exempel. Som sagt, läs om vad jag skrivit

All den här självhävdelsen pekar snarare mot en osäker individ med ett ytligt självförtroende. En genuint självsäker människa behöver inte hela tiden tala om för andra hur duktig/stark/rik/smart/etc denne är.
Citera
2026-05-02, 14:19
Medlem
Citat:
I vilka inlägg har jag förminskat det "ideologiska våldet"? Citera några exempel. Som sagt, läs om vad jag skrivit

All den här självhävdelsen pekar snarare mot en osäker individ med ett ytligt självförtroende. En genuint självsäker människa behöver inte hela tiden tala om för andra hur duktig/stark/rik/smart/etc denne är.

Du gjorde det i svaret till mig och det får stå för dig.
Det våldet var inte det vanliga krimminella gängvåldet.

Keep it upp. You won't be ready for the churn!
Citera
2026-05-02, 14:25
Avslutad
Citat:
Skulle gissa, utan att veta, att det även kan gälla en majoritet av alla kristna i världen. Katoliker och definitivt alla ortodoxt kristna i världen ex.
I Ryssland just nu ex så kan jag lova dig att där förekommer både fängslande och tortyr av just homosexuella.
Siter du och fördömer ortodox kristendom också eller påven? För nej påven accepterar inte homosexualitet.

Islam är en religion vars böcker och traditioner är ungefär lika "vackra" som bibeln och div. kristna traditioner, liksom inte denna enorma skillnad som ständigt målas upp, de är båda religiösa utskott från samma abrahamitiska grund. Kristendomen har i vår del av världen genomgått reformation och framförallt sekularisering, dvs den utgör inte längre nått tvingande påbud ovanifrån för människor.
Islam behöver genomgå samma sak och framförallt så behöver religon bli en frivillighet för människor.

Absolut, alla makteliter är chanslösa om människor verkligen reser sig som en samlad kraft, men, där finns alltid rädslor och upplevda hot, korrekta eller skapade, utifrån som sätter krokben för sådant.
och en av dessa hot kan vara rasism utifrån ex.

Det vet du att jag gör och i synnerhet katolicismen och påven och för mycket mer än deras homofobi.

Jag tar avstånd från Bibeln också, har aldrig läst den kommer aldrig göra heller. Bibeln har inget med Alltet/Gud att göra.

"Kristendomen har i vår del av världen genomgått reformation och framförallt sekularisering, dvs den utgör inte längre nått tvingande påbud ovanifrån för människor.
Islam behöver genomgå samma sak och framförallt så behöver religon bli en frivillighet för människor."

EXAKT!!! Halleluh, min poäng gick fram!

Det är nästintill helt jävla oförlåtligt att detta inte redan skett (anpassning/reformation). Anpassning = intelligens = att vara människa
Senast redigerad av Jenny9 2026-05-02 kl. 14:38.
Citera
2026-05-02, 14:31
Avslutad
Citat:
Du gjorde det i svaret till mig och det får stå för dig.
Det våldet var inte det vanliga krimminella gängvåldet.

Keep it upp. You won't be ready for the churn!

Hur många menar du med "massor"? Hur många svarta mördades av BLM anhängare? Eller ännu bättre, kan du posta dina källor?

Inte du heller
Citera
2026-05-02, 14:54
Medlem
Citat:
Det vet du att jag gör och i synnerhet katolicismen och påven och för mycket mer än deras homofobi.

Jag tar avstånd från Bibeln också, har aldrig läst den kommer aldrig göra heller. Bibeln har inget med Alltet/Gud att göra.

"Kristendomen har i vår del av världen genomgått reformation och framförallt sekularisering, dvs den utgör inte längre nått tvingande påbud ovanifrån för människor.
Islam behöver genomgå samma sak och framförallt så behöver religon bli en frivillighet för människor."

EXAKT!!! Halleluh, min poäng gick fram!

Det är nästintill helt jävla oförlåtligt att detta inte redan skett (anpassning/reformation). Anpassning = intelligens = att vara människa

Jag har läst bibeln, tom flera gånger, och jag tar inte avstånd från varken den eller kristna eller nån annan religion, utan jag fokuserar på att ta avstånd från de delar av bibeln eller utövad praktik jag finner
sunkigt. jag accepterar att jag lever i den kristna delen av världen och är jävlligt glad att jag får lov välja att inte tro, och inte tvingas på massa av det rena nonsens som står i div. hundraåriga böcker ofta skrivet av enkom män för män ex.

Well Islam är nu ca 600 år yngre än kristendomen, kanske behövs den tiden.
Och den existerar också i de delar av världen med kanske mest av problem och diverse av konflikter just nu...så det tar nog sin tid.
Citera
2026-05-02, 15:07
Avslutad
Citat:
Jag har läst bibeln, tom flera gånger, och jag tar inte avstånd från varken den eller kristna eller nån annan religion, utan jag fokuserar på att ta avstånd från de delar av bibeln eller utövad praktik jag finner
sunkigt. jag accepterar att jag lever i den kristna delen av världen och är jävlligt glad att jag får lov välja att inte tro, och inte tvingas på massa av det rena nonsens som står i div. hundraåriga böcker ofta skrivet av enkom män för män ex.

Well Islam är nu ca 600 år yngre än kristendomen, kanske behövs den tiden.
Och den existerar också i de delar av världen med kanske mest av problem och diverse av konflikter just nu...så det tar nog sin tid.

Samma här, jag är gigantiskt tacksam för att jag lever i ett land med en kultur som tillåter utveckling och ger människor utrymme att få uttrycka tankar och idéer nästintill helt fritt

Jag tror inte att det handlar om tid eller tillfälligheter att vi här i tex Norden reformerade, skiljde stat och kyrka åt, ifrågasatte och kritiserade. Vi kommer inte alls från samma traditioner och hederskultur som de arabiska folken ägnade sig åt långt innan islam och fortfarande ägnar sig åt. Här i Sverige/Norden handlade hederskulturen om att göra rätt för sig, stå för sitt ord, inte ljuga, inte stjäla, osv. Bland de arabiska folken har hederskulturen stått för att bland annat förtrycka, döda och lemlästa sina egna barn.
Senast redigerad av Jenny9 2026-05-02 kl. 15:43.
Citera
2026-05-02, 19:20
Medlem
Citat:
Hur många menar du med "massor"? Hur många svarta mördades av BLM anhängare? Eller ännu bättre, kan du posta dina källor?

Inte du heller

Ungefär 25 pers.
Det är 25 ggr. fler än George Floyd, som inte var den ängeln han utmålades som för att pumpa upp just er hatretorik.

Dina så kallade journalister vinklade mycket nogrant flödet mm.

Vi hade t.o.m. AFA här som valde att utöva våld under BLM-flagg.

I USA har SPLC, vilka motsvarar våra radikalideologiskt korrupta EXPO varit en instrumentell del i att vinkla och korrumpera viktig information mm.
Nu kommer SPLC att få stå inför rätten för att under "Indictment" få förklara sin aktiva medverkan i att skruva upp just våldsspiralerna. De har tydligen pumpat miljoner in i radikala miljöer för att skapa fiktiva fiender mm. som psy-ops.
Jag kallar dessa/likn. operationer för "maskirovkas". Kontraproduktiva operationer, just för att motivera ett önskvärt våld.

Edit:
Bråka gärna om detta. Jag har som personlig hobby att hålla koll på ert modus operandi.
Ni Svenska luder är alltid fantasilösa offer för era privilegier, så de externa radikala miljöerna ligger alltid långt före. Något år senare står ni och gråter över något som ni eller annan inbillat er och jag kan ha full koll långt före.
På exakt samma sätt har jag koll på annan extremism innom svenskt myndighetsutövande och kan ligga flera år före kommande systemhaverier.

En gång i tiden hade vi öppna kommentarsfält överallt. Bra demokrati, där folk kunde argumentera och bena ut problem mm.
Ni radikalfeminister postade bl.a. eget "hat" till er själva för att kunna sitta och gråta ut i media. Det blev början till slutet för de folkligt demokratiska processpunkterna.
Nu kan media mer ostört vinkla och pervertera händelser mm. till vad de nu vill försöka konstruera socialt. Horeri bortom all sans.
Senast redigerad av Tangentinkontinens 2026-05-02 kl. 19:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in