2026-04-30, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Detta är Flashback och här gäller full yttrandefrihet.
Mig veterligen är du inte moderator, och har således ingen som helst bestämmanderätt över vad som skrivs i denna tråden eller ej.
De två inlägg du bidragit med balanserar väldigt nära gränsen för OT.

Om det är OT att få skribenter att tagga ner och inte skriva om barnen i en tråd om en "kändis" så må jag då bli utesluten.

Varför är inte mina inlägg "full yttrandefrihet"?

Får jag inte tycka annorlunda än andra och kritisera dem?

Får jag inte tycka att andra är hycklare och gör samma fel som Claras kritiker framför fast i detta forum.
Citera
2026-04-30, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icon
Jag har bara lyssnat på podden för rätt länge sedan och bara några avsnitt och då var hon inte särskilt snäll och omtänksam i hur hon uttryckte sig om kändisar. Var största anledningen till att jag inte fortsatte lyssna, hennes dryga attityd.

Jag kan absolut hålla med om detta och därför har jag inte försvarat henne utom i ett inlägg där jag förstår hennes ekonomiska incitament till betalning av bloggläsandet.
Villl bara att barnen skall lämnas ifred på flashback.
Citera
2026-05-01, 08:21
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krippa7878
Haha! Jag råkar veta att hennes nya kärlek lämnade sina barn med deras mor som lider av psykisk ohälsa. Bara dumpade dom och så var det med den saken. Är hos pappan varannan helg. Men vem är jag att döma, den nya kärleken kanske är alldeles underbar med en potentiell liten kärleksbebis?
Auch, om detta stämmer så blir det som sagt extra märkligt med Claras ständiga hajpande av den nya killens pappaskills.

För oavsett hur "fantastisk" han är som varannanhelgpappa så har han ju av någon anledning valt att inte ha barnen halva tiden efter skilsmässan.
Citera
2026-05-03, 13:39
Medlem
Jag tycker att det är rätt sanslöst hur hon kan ta betalt och sedan inte ens uppdatera dagligen. Det senaste inlägget är från i torsdags, för tre dagar sedan och det var likadant förra helgen.
I somras skrev hon att hon postar ungefär tio inlägg i veckan, varav sju kommer vara premium. Det når hon definitivt inte upp till, plus att många inlägg är korta eller upprepningar från tidigare.
Jag prenumererar inte längre men om jag hade gjort det hade jag varit sur och tyckt att hon inte lever upp till det hon lovat.

Det går ju att göra tidsinställda inlägg om hon vill slippa blogga på helgerna.
Citera
2026-05-03, 14:20
Medlem
farlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qvagga77
Jag tycker att det är rätt sanslöst hur hon kan ta betalt och sedan inte ens uppdatera dagligen. Det senaste inlägget är från i torsdags, för tre dagar sedan och det var likadant förra helgen.
I somras skrev hon att hon postar ungefär tio inlägg i veckan, varav sju kommer vara premium. Det når hon definitivt inte upp till, plus att många inlägg är korta eller upprepningar från tidigare.
Jag prenumererar inte längre men om jag hade gjort det hade jag varit sur och tyckt att hon inte lever upp till det hon lovat.

Jag prenumererar och har tänkt på samma sak det senaste.

I april månad lade hon ut 30 inlägg varav 5 st var reklam för podden och ett reklam för annat företag, så 24 inlägg totalt. Av dessa var majoriteten kortare sådna med fokus på träning, hälsa och outfits. De sakerna jag är absolut minst intresserad utav och helst hade sluppit över huvud taget. Det finns inget så tråkigt att läsa om/lyssna på som hur andra äter och tränar!

Tror att jag kommer att ta ett uppehåll i min prenumeration när den nuvarande betalningsperioden är slut faktiskt. Går ju att läsa i kapp vid ett senare tillfälle om lusten faller på.
Citera
2026-05-03, 14:49
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qvagga77

Jag håller med! Prenumererar inte heller just nu (men gillar i grunden bloggen). Problemet tror jag är att Clara till skillnad från tex Sandra och Elsa inte har en bank av blogginlägg som hon schemalägger i god tid. Istället skriver hon oftast blogginläggen samma dag och publicerar direkt. När Erica var redaktör för bloggen var hon på Clara om detta för att få mer framförhållning och struktur. Detta har Clara varit öppen med.

Nu jobbar ju inte Erica med bloggen längre och det är tydligt att Clara behöver nån som styr upp grejer. Blir särskilt viktigt nu när hon dessutom tar betalt! Clara behöver ha marginal för sjukdomar och annat som kan hända.
Citera
2026-05-04, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RayOfLight
Jag håller med! Prenumererar inte heller just nu (men gillar i grunden bloggen). Problemet tror jag är att Clara till skillnad från tex Sandra och Elsa inte har en bank av blogginlägg som hon schemalägger i god tid. Istället skriver hon oftast blogginläggen samma dag och publicerar direkt. När Erica var redaktör för bloggen var hon på Clara om detta för att få mer framförhållning och struktur. Detta har Clara varit öppen med.

Nu jobbar ju inte Erica med bloggen längre och det är tydligt att Clara behöver nån som styr upp grejer. Blir särskilt viktigt nu när hon dessutom tar betalt! Clara behöver ha marginal för sjukdomar och annat som kan hända.

Nu har hon till och med återanvänt en bild som hon la upp för bara en vecka sedan. Det går verkligen på sparlåga, hennes bloggande.
Citera
2026-05-05, 06:39
Medlem
Det står ju var och en fritt att betala för en blogg, men om jag hade betalat för Claras blogg (som jag ändå läst i många år) hade jag känt att jag inte fick det som utlovats för mina pengar. Prenumererade ett tag men insåg snabbt att det inte var värt det, tyvärr. Det verkar ju vara betydligt färre inlägg än hon sagt att det ska vara, många är korta, många är återanvända. Det är väl den där bildbomben som hon lägger ut varje söndag/måndag typ med veckan som gått, som är det enda med mer substans i. Vore jag henne skulle jag känna verklig press att leverera ett rikt innehåll till de som väljer att lägga sina pengar på min blogg. Det vore nästan bra om hon nu tappar prenumeranter så att det blir tydligt för henne att hon underlevererar.
Citera
2026-05-05, 10:50
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilythepixie
Det står ju var och en fritt att betala för en blogg, men om jag hade betalat för Claras blogg (som jag ändå läst i många år) hade jag känt att jag inte fick det som utlovats för mina pengar. Prenumererade ett tag men insåg snabbt att det inte var värt det, tyvärr. Det verkar ju vara betydligt färre inlägg än hon sagt att det ska vara, många är korta, många är återanvända. Det är väl den där bildbomben som hon lägger ut varje söndag/måndag typ med veckan som gått, som är det enda med mer substans i. Vore jag henne skulle jag känna verklig press att leverera ett rikt innehåll till de som väljer att lägga sina pengar på min blogg. Det vore nästan bra om hon nu tappar prenumeranter så att det blir tydligt för henne att hon underlevererar.

Citat:
Ursprungligen postat av pinneibrasan
Nu har hon till och med återanvänt en bild som hon la upp för bara en vecka sedan. Det går verkligen på sparlåga, hennes bloggande.

Gissningsvis är hon för upptagen av sin nya kille (och sambo!) för att kunna lägga full fokus på bloggen...
Citera
2026-05-05, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RayOfLight
Gissningsvis är hon för upptagen av sin nya kille (och sambo!) för att kunna lägga full fokus på bloggen...

Säkert! En fördel med att vara sin egen med en liten sekt runt om sig, antar jag 😄 Själv hade jag knappast kunnat underprestera på jobbet p.g.a. kär som hon, utan att få tillsägelse av chefen.
Citera
2026-05-05, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinneibrasan
Säkert! En fördel med att vara sin egen med en liten sekt runt om sig, antar jag 😄 Själv hade jag knappast kunnat underprestera på jobbet p.g.a. kär som hon, utan att få tillsägelse av chefen.

Man kan verkligen tänka sig Clara peka med hela handen mot en överordnad, eller för den delen en kollega, på ett "vanligt" jobb. Precis som Elsa Billgren skulle bryta ihop när chef eller kollega inte berömmer henne dagligen för allt hon är.
Citera
2026-05-06, 10:43
Medlem
Ser på Instagram att Clara påstår att Sanna Lundell kallat henne för hora. Men sen framgår det att det snarare var att Sanna pratat om ett horigt beteende, antar att hon syftat på att låsa blodggen och ta betalt för godbitarna? Jag betalar inte för podden, så jag bara gissar här.

Hur som helst är det väl skillnad på att kalla någon för hora och att säga att en persons beteende eller agerande är horigt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in