2026-05-05, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Så töntigt och självupptaget att be den andra fråga saker. Räcker väl att man umgås så lär man känna hur den andra är. Vad ska man fråga "vilken är din älsklingsfärg"," vad röstar du på?" Stör mig på sådant larv.

Finns ju grader i det där. Värsta exemplet är Daniel i Love Is Blind, där hon gång på gång kastar ut krokar med intressanta ämnen att ställa frågor om. Istället börjar han babbla om tsatsiki och solrosor på sin golfbana.
Citera
2026-05-05, 09:22
Medlem
Trolleholm702s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Förstås för litet urval av gays som söker men matchmakingviljan hos experterna är så mycket större. Och nämenalltså, nu pratar papegojsexologen om att kvinnor som har sex med kvinnor har bättre sex och får fler orgasmer än kvinnor som har sex med män.

Skjut mig. Nu. Lusten sitter alltså inte i huvudet? Lusten sitter i mjukismusen. Och det säger hon nu?! Man behöver inte va låst vid en "trerätters" utan kan fokusera på det som är skönt. Jag känner mig helt felinformerad, blåst... och kränkt faktiskt.

Fattar inte heller det med ”trerätters”?!
Exakt vilka tre rätter menar hon att man bara har att välja mellan som kvinna+man?
Citera
2026-05-05, 09:36
Medlem
Trolleholm702s avatar
Undrar om experterna tar hänsyn till att matcha socialgrupp också? För det spelar roll. Kanske inte är så populärt eller pk att prata om eller ens erkänna att man har i beräkning men..
Citera
2026-05-05, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolleholm702
Fattar inte heller det med ”trerätters”?!
Exakt vilka tre rätter menar hon att man bara har att välja mellan som kvinna+man?

Hon är bara sjukligt pervers, vill inte veta vad hon håller på med i sängen.
Citera
2026-05-05, 11:18
Medlem
nikolaifraitures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metvix
Jag tror det underlättar att googla på hans tidigare efternamn (via MrKoll) och Flashback.
Då dyker det upp en journalist på SvD som skulle kunna passa i ålder.
Tycker definitivt det är on topic att försöka förstå hur han lyckats hitta en tidigare fru för att förstå honom bättre.

Inte rätt ålder, hon är för gammal, finns fler med samma namn!
Citera
2026-05-05, 13:33
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Undrar om experterna tar hänsyn till att matcha socialgrupp också? För det spelar roll. Kanske inte är så populärt eller pk att prata om eller ens erkänna att man har i beräkning men..

Har jag också tänkt på, i varje fall i form av utbildningsnivå och yrkeskarriär. Jag tror inte det är oväsentligt. Det märktes ju när de parade ihop en bartender och en brandingenjör.
Citera
2026-05-05, 15:02
Medlem
Citat:

När det gällde Sam och Denise så tyckte nog Sam att hon var below his status, men hon var ändå senior på en redovisningsbyrå.
Citera
2026-05-05, 15:11
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maria222
Fast brandingenjören hade ju mer psykiska störningar än bartendern.

Man är inte mer psykisk stabil bara för att man har utbildning. Men tror det är bra att vara i samma stadie i livet när man paras ihop så här.
Citera
2026-05-05, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torkskap1
Sebastian vill äta på hennes stora goda smaskiga glass
Jag trodde på paret Sebastian och Amanda tills igår. Men det är kört för dem om han börjar med tjatsex efter en veckas bekantskap. Har han inte lärt sig något från tidigare förhållanden!? Hon är så mycket mer mogen än honom!
Citera
2026-05-05, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maria222
Fast brandingenjören hade ju mer psykiska störningar än bartendern.

Kanske enligt ”experterna” härinne men jag litar nog mer på de riktiga experterna istället.
Citera
2026-05-05, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis

Nej hon är inte sjukligt pervers, hon är en sexolog som snackar sex. Fin empatisk kvinna verkar hon också vara, bryr sig genuint om deltagarna.
Citera
2026-05-05, 16:17
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Menar inte att ifrågasätta nu. Var och en har givetvis rätt till sin åsikt. Jag säger inte att du har fel, utan frågar av ren nyfikenhet: Var i ligger det "sjukligt perversa"?

Jag gillar varken Suzann eller hennes gammalmodiga syn på sex. Och jag är starkt kritisk till hur Svt visar upp homosexuella som några slags cirkusapor. Men med det sagt så kan jag inte riktigt se vad det är som är "sjukligt perverst"...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in