Citat:
Det lilla jag vet är att alla skötsamma invandrare länge har efterlyst betydligt mer stringenta åtgärder från polisiärt håll, då det har påverkat deras tillvaro i orten långt mycket mer än någon politiker på vänsterkanten (förgäves) försökte relativisera bort.
Så, vi har fått en mer öppen diskussion om våldet och knarket och vänsterpolitikerna har inget annat val än att hänga med i debatten och i åtgärderna som länge har efterfrågats. Problemformuleringen har helt klart skiftats bort från "försvararna" av asylrätten till att belysa ansvarsfrågan för babbeluringarna som inte fattat vilka möjligheter de har fått gratis i Sverige, och ändå väljer kriminalitet redan i tonåren. Det kan man vara tacksam över
Integrationen har vi fortfarande misslyckats med, då Sverige finns med på listan över europas mest segregerade samhälle. Och det beror inte på att nyanlända inte fått sina chanser Det beror på att vi har tagit ombord en automatisk självsegregation samt förakt för allt "svenskt" Då är inte oddsen särskilt höga att individer väljer att integrera sig
Sedan tror jag bestämt att väldigt många är trötta att diskutera den här evighetsfrågan och istället blivit smått radikaliserade av ren utmattning , och därtill odlat ett djup politikerförakt som har slösat bort så många år på att ingenting göra , istället har problemen vuxit . Tidö har tagit ett helhetsgrepp och Gunnar Strömmer får av mig pris som Sverigs bäste justitieminister på minst 40 år