2026-05-04, 18:28
Medlem
Nästan ännu värre med Magdalena Andersson på senare tid. Från den ena dagen till den andra blev hon en mjuk bullmamma.
Men absolut, Simona platsar också.
Citera
2026-05-05, 02:13
Medlem
bithaxs avatar
Hur kan man ta ett namn som "Mohamson" när man är kvinna dessutom?
Muhammedsdotter borde ju vara det korrekta namnet.

En annan sak jag funderat på är att hon är ganska ung, 31 år.
Det är en genomgående trend att politiker blir allt yngre i Sverige, och har mindre erfarenhet när de ska leda landet.
Senast redigerad av bithax 2026-05-05 kl. 02:19.
Citera
2026-05-05, 02:19
Medlem
Tavastehuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Hur kan man ta ett namn som "Mohamson" när man är kvinna dessutom?
Muhammedsdotter borde ju vara det korrekta namnet.
Nu är hon ju från Mellanöstern och inte från Island.

Mohamson är lika enkelt att säga som Johansson. Tre stavelser i ett efternamn är idealt.
Citera
2026-05-05, 08:44
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavastehus
Nu är hon ju från Mellanöstern och inte från Island.

Mohamson är lika enkelt att säga som Johansson. Tre stavelser i ett efternamn är idealt.

Precis och inte från Sverige heller.
Så att byta till ett son namn känns ju helt knäppt.
Citera
2026-05-06, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Från att 2021 kallat Jimmie för en rasistisk ledare för ett rasistiskt parti till att 2026 gå på fotbollsmatch tillsammans med honom. Hon är fullkomligt genomfalsk.
Samma har KD, M också gjort. Går inte att lita på högern. Nästan inget har blivit bättre med högerns styre och all kritik resulterar i bortförklaringar där man beskyller vänstern, något ansvar tänker man då aldrig ta, lättare att skylla på invandrare, hbtq, woke, vänster, feminister.

Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Precis och inte från Sverige heller.
Så att byta till ett son namn känns ju helt knäppt.
Är nog mest för att reta sådana som dig. Man kan klaga på Ls brister men Simonas namn är nog verkligen inget problem. Tror hon försöker vara mer "svensk" för att högern ser ofta ned på invandrare. Hon är dock rätt försvenskad rent generellt, vilket gör att rasisterna hatar henne (tills hon låtsades simpa för SD när hon varit stor motståndare och lovat svenska folket att inte samarbeta med partier i fråga), så hon spelar folket bra, det får jag ge henne.
Senast redigerad av EpicUsername 2026-05-06 kl. 20:00.
Citera
2026-05-06, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tedshiro
Nästan ännu värre med Magdalena Andersson på senare tid. Från den ena dagen till den andra blev hon en mjuk bullmamma.
Men absolut, Simona platsar också.
Nja, förstår att MA blir lite obekväm ibland dock med tanke på drevet av motståndarna/rivalerna som sprider lögner, mobbing och hat mot henne. Vilket bara gör att jag får ännu mer sympatier för henne och Sossarna. Vi som själv blivit mobbade och utsatta för orättvis behandling, falsk ryktesspridning och dylikt finner det osmakligt.

Hatet och mobbingen sprids också ofta av SDare t.ex. som brukar gråta över att man blir utsatt för orättvisor och exkludering när man gör samma sak med andra, lite väl mycket hyckleri, tycker jag som inte gillar diskriminering mot vanliga SDare(som inte råkar vara fascister som sprider förakt, hat och mobbing, sådana bör man kritisera annars kommer folk inte inse misstagen/bristerna).
Senast redigerad av EpicUsername 2026-05-06 kl. 19:57.
Citera
2026-05-06, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EpicUsername
Nja, förstår att MA blir lite obekväm ibland dock med tanke på drevet av motståndarna/rivalerna som sprider lögner, mobbing och hat mot henne. Vilket bara gör att jag får ännu mer sympatier för henne och Sossarna. Vi som själv blivit mobbade och utsatta för orättvis behandling, falsk ryktesspridning och dylikt finner det osmakligt.

Hatet och mobbingen sprids också ofta av SDare t.ex. som brukar gråta över att man blir utsatt för orättvisor och exkludering när man gör samma sak med andra, lite väl mycket hyckleri, tycker jag som inte gillar diskriminering mot vanliga SDare(som inte råkar vara fascister som sprider förakt, hat och mobbing, sådana bör man kritisera annars kommer folk inte inse misstagen/bristerna).
Instämmer inte för fem öre.
Såg du när hon höll tal i Spanien senast?
Hon är olika personer, beroende på vart hon befinner sig.
Det är förövrigt inte ett dugg synd om henne.
Senast redigerad av tedshiro 2026-05-06 kl. 21:37.
Citera
2026-05-07, 00:45
Medlem
Jag förstår vad trådskaparen vill säga, Simona är väldigt osammanhängande i sinna argumentationer. Vad vill L? Hon vill inte ha några röda linjer men har dragit en stor röd linje mitt framför sig. Betyder det att "AFS hade varit okej", men "Centerpartiet nej där går gränsen". Känns som att hon bara sitter i Åkesson och Kristerssons barnvagn och tittar ner på oppositionen och skriker fula ord. Typ, jag tycker ingenting, men de vill ha med mig i gänget, så fuck you.
Citera
2026-05-10, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSamePerson
Det är något med Simona Mohamsson som skaver. Det känns som att hon spelar ett spel eller en roll, snarare än att vara genuin. Jag har svårt att få grepp om vem hon faktiskt är eller vad hon står för. Är det bara jag som känner så?

Ja, håller med, hon känns väldigt märklig. Ser fördomsshowen i tvåan där Emil Persson intervjuar partilaedare och hon ger ett väldigt flamsigt och oinsatt intryck. Efter att ha sett partiledardebatten nyligen och nu det här så undrar man hur hon kan vara partiledare, helt otroligt faktiskt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in